Produse Scoase din Magazin – Redirect sau Disallow ?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Salutare,

Detin un magazin online, iar de ceva vreme am inceput sa elimin produsele care nu mai sunt in stoc si pe care nu o sa le mai aduc. In Google Search Console, imi apar acum toate paginile de produs ca pagini 404.

Este ok daca le introduc in robots.txt cu Disallow sau trebuie sa le dau redirect catre pagina de categorie/homepage ?

Multumesc anticipat!

Deschis 0
Realizare magazin online SEO Marius.Alin 8 ani 6 raspuns 1399 vizualizari 0

Răspunsuri ( 6 )

  1. 100% 301.
    Daca vorbim de produse cu multe cautari: la alt produs similar, daca numarul de cautari nu e semnificativ, la categoria sau subcategoria parinte.
    In search console (fostul google webmaster) vezi ca iti apar mai tarziu. Vezi de un modul care afiseaza toate 404 in timp real.
    Succes

  2. Cel mai bine ar fi ca produsele respective sa poata fi accesate in continuare direct pe url-ul lor, dar sa nu mai fie vizibile in categorii/subcategorii, cu mentiunea clara ca nu sunt in stoc afisata clar si recomandari de produse similare din stoc. Solutia asta rezolva multe probleme legate de produsele care ies din stoc definitiv sau temporar.

  3. 1. Daca vrei sa procedezi asa mai bine te duci in htaccess si faci redirect permanent (301) pentru fiecare pagina spre homepage sau spre categoria de care apartinea. Google va vedea redirect 301 si va elimina automat paginile. Rescrie sitemapul eliminand linkurile la paginile sterse.

    2. Eu nu asi sterge paginile produselor pe care nu le mai comercializez. Pe pagina produsului asi informa vizitatorul ca articolul respectiv nu-l mai comercializez, asi pune un plugin care sa poata face recomandari spre produse similare sau care au prezentat interes pentru alti vizitatori care au poposit pe acel produs, asi scoate pretul si asi bloca posibilitatea ca produsul sa mai poata fi pus in cos.
    Gandeste-te ca produsele pe care nu le mai comercializezi iti pot aduce inca vizitatori. Vizitatorii vor ramane la tine pe site daca siteul are un UX bun: amplasarea meniului, breadcrumb, search vizibil.

  4. Adica „versiunea a la emag”. E totusi un risc aici: potentialul client gaseste detaliile produsului si continua sa caute in alte magazine acelasi produs. Parca mai repede l-as trimite in categoria parinte astfel incat sa vada mai repede produsele similare.

  5. Se poate testa foarte usor daca ce am spus e corect. Se urmareste in GA daca creste procentul de exituri de pe paginile cu produsele care nu se mai comercializeaza. Totusi ai posibilitatea de a mentine vizitatorul pe site, vezi solutiile enumerate anterior: recomandare de produse similare sau recomandare de produse care au fost achizitionate de vizitatori care au poposit pe acea pagina.
    O alta recomandare in cazul in care un vizitator ajunge pe un produs pe care nu-l mai comercializez ar fi utilizarea unui chat in site. Cred ca la unele chaturi se pot crea triggere pentru anumite pagini ale siteului. Pentru paginile cu produsele pe care nu le mai comercializez asi pune un trigger prin care sa se intre imediat in discutie cu vizitatorul, oferindu-i-se suport pentru a ii usura cautare/alegerea.
    Mai trebuie luat in calcul si faptul nu pierzi din numarul de vizitatori deoarece paginile exista. Dupa un 301 la un produs nu vei mai aparea in cautari dupa cuvintele care definesc acel produs.

    Daca faci 301 nu vei avea un raspuns tocmai elocvent. Intr-adevar vor creste exiturile de pe acea categorie, dar nu vei sti cu siguranta daca parsirea categoriei a fost datorata faptului ca nu l-a multumit ceea ce vede in categorie vizavi de ceea ce cauta, sau pur si simplu dorea sa iasa din cu totul alte motive. In plus se poate intimpla exact acelasi lucru care l-ai mentionat pentru cazul meu, paraseste siteul pentru a cauta pe altele.

    Inclin sa cred ca optiunea mea are mai multe sanse de a aduce, pastra si chiat converti vizitatorul in client. Raspunsul vine dupa teste.

  6. Mai simplu: ai 10-100-1000 de produse ce nu se vor mai comercializa. Preferi sa-i arati clientului ca nu mai exista X produse la comercializare sau sa muti tot traficul adus de acele cautari spre o anume categorie sau subcategorie?
    La un moment dat numarul produselor inactive il va depasi pe cel al produselor active. Teoretic, sa ne gandim cum ar arata acum monitoarele crt sau modemurile de dial-up intr-un magazin.
    In plus, sa nu uitam ca acele produse indisponibile „mananca” ceva din resursele platformei.

Lasă un răspuns lui Bogdan Uta

Browse