Problema la campanie pe Facebook – CPC prea mare (50 bani)

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Buna ziua,

Am o problema destul de mare la campaniile mele pe facebook. De cateva zile a crescut click-ul de 4-5 ori mai mult. Daca pun limita de suma pe click atunci imi trimit foarte putini oameni si nu vand nimic (campaniile sunt pentru un magazin online, nisa fashion). Am schimbat campaniile de mai multe ori, am facut si un cont business si am creat campanii noi. Tot asa se misca. Ca sa va zic aproximativ acum am cam 0.50 bani pe click iar inainte aveam cam 0.10 bani pe click. Tin sa precizez ca folosesc facebook pentru campanii cam de 2 ani si nu am avut niciodata probleme de genul acesta.

Cam ce as putea sa fac sa revina la normal?

Multumesc!

Deschis 0
Campanii in Social Media PPC & Adwords paulbmro 8 ani 11 raspuns 2602 vizualizari 0

Răspunsuri ( 11 )

  1. Buna,

    Din experienta mea schimbarile foarte rapide de bugete, campanii, targetari, etc. duc la astfel de fluctuatii in trafic si implicit cost-per-click.

    Totodata, in cazul in care targetarea e foarte precisa si in special daca tinta e publicul intre 24-35 ani, am vazut ca se ridica putin costul per click.

    Ti-as sugera sa testezi pentru o perioada o campanie noua, in care sa nu faci modificari foarte multe, cel putin pentru 7 zile si vezi cum performeaza.

    Sper sa-ti fi fost de ajutor!

    Remus Corcaci
    Sinaps Marketing • http://www.sinaps.ro

    0
    2016-10-06T14:12:23+03:00

    Salut,

    Aceeasi problema o am si eu de cateva saptamani. Bid-urile au explodat si de vina ar putea fi ceva giganti care pompeaza bugete in aceasta perioada, cel putin asta e prima teorie care imi vine in minte.

    Remus Corcaci: Nu ai raspuns deloc la subiect, ai putea reveni cu un raspuns te rog ? Intrebarea lui Paul era de ce au crescut atat de mult bid-urile, daca are cineva idee care ar putea fi cauzele acestui „fenomen”. Multumesc.

  2. Salut Silviu,

    Eu am considerat ca raspunsul meu este chiar pe problema expusa mai sus. Nu stiu tot istoricul contului si nici nu am acces ca sa pot da un raspuns cat mai concret.

    Din experienta mea iti spun ca schimbatul des/rapid de campanii duce in unele situatii la marirea costului per click.

    Pe langa algoritmul lor de afisare, Facebook mai foloseste si un scor de relevanta pentru fiecare anunt, care e bazat in mare parte pe feedback-ul oferit de cei care vad anuntul. Atata timp cat anunturile, targetarile, campaniile ba chiar si contul se schimba istoricul se pierde.

    Acest „fenomen” de care zici tu nu cred ca este asa de afectat de „giganti”. Fiecare advertiser isi segmenteaza cat mai bine publicul pe Facebook, iar de obicei companiile se promoveaza pe tot cursul anului.

    O campania nou pornita de obicei eu ii las o perioada de 7 zile sa se „stabilizeze”, cu toate ca este atent monitorizata.

    Costul per click poate creste din nenumarate motive. Fara un acces la cont si o analiza clara nu putem decat banui.

    Remus Corcaci
    Sinaps Marketing • http://www.sinaps.ro

    0
    2016-10-07T15:18:34+03:00

    Nu stiu de ce, dar ambele comentarii ale tale imi suna a reclama 🙂 o zi frumoasa iti doresc.

    0
    2016-10-07T15:24:18+03:00

    Referitor la „stabilizarea de 7 zile”, dupa acele 7 zile audienta deja se satureaza cu acelasi copy, aceleasi imagini, etc si se recomanda (inclusiv de catre Facebook) schimbarea lor, la aproximativ 7 zile (aspecte observate frecvent si de mine, odata cu saturarea audientei scazand CTR-ul).

    0
    2016-10-08T12:43:01+03:00

    Nu cred ca are vreo legatura cu „gigantii care pompeaza bugete”. Posibil sa fie mai multi factori, nu doar unul singur. Fara o analiza detaliata asa cum spune Remus e greu sa presupunem. Un motiv, de exemplu, ar putea fi „Relevance score” – un algoritm recent introdus de Facebook care e determinat la randul lui de mai multi factori – click-uri, conversii, review-uri negative, etc. O postare cu un „high quality score” iti va reduce automat costul, deci investigheaza ce presupune „high quality” concret pentru tine.

    0
    2016-10-10T10:46:09+03:00

    Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.

    Tin sa precizez ca aveam campanie pe conversii. Vazand ca nu scade nici cum pretul pe click am facut campanie pe click cu exact acelasi criterii de targhetare. Pretul pe click a scazut foarte mult, undeva la 3 bani pe click. Problema este ca nu realizez aceleasi converii bune care le aveam pe prima campanie. Conversiile au scazut cam cu 30%-40% chiar daca traficul s-a dublat. Nu pre inteleg cum este posibil. Am incercat din nou campanie pe conversii dar tot mare este pretul pe click.

    0
    2016-10-11T21:54:47+03:00

    Paul, obiectivele tale se bat putin cap in cap.
    In momentul in care campania e de tipul „optimize for conversion” il lasi pe Facebook sa jongleze cum vrea el bidurile si momentele in care iti va afisa ad-urile. Atat timp cat ai obiectiv de conversii nu ar trebui sa iti mai faci griji de cost per click.

    Daca optimizarea costului pentru trafic este ceea ce vrei sa faci, intr-adevar ai semnificativ mai multe sanse cu o campanie CPC. Poti, bineinteles, sa ajungi la rate de conversii bune si pe campanii CPC si sa renteze mai mult decat una de tip optimize for conversions. Tine de cat de bine ai inceput sa-ti cunosti tu segmentele pe care le targetezi.

    In situatia ta, daca esti multumit de costul per conversie din campania pe conversii as incerca sa scalez un pic bugetul si, eventual sa testez segmente noi. Daca nu, incearca sa optimizezi mai degraba ad-urile si sa tii cont de acel relevance score. De cele mai multe ori el face diferenta pentru costurile per interactiune (indiferent de obiectivul campaniei).

    E foarte important in campaniile de optimize for conversions sa ai constant un volum semnificativ de conversii. Cu cat sunt mai multe cu atat algoritmul Facebook are mai multe date de ‘mestecat’ si o sa lucreze mai eficient in favoarea ta:)

    Sper sa te ajute raspunsul.

    0
    2016-10-13T17:48:12+03:00

    Multumesc George pentru raspunsul tau foarte elaborat. Chiar banuiam unele lucruri iar tu mi le-ai confirmat.

    Mersi inca odata pentru informatiile tale destul de pretioase (cel putin pentru mine).

    0
    2016-10-15T10:26:44+03:00

    As mai avea o intrebare.

    Cam cat timp ar trebui sa ruleze o campanie pana sa o schimb?

    Te rog sa nu-mi raspunzi: pana devine neprofitabila, pentru ca stiu ca sunt zile mai bune si zile mai slabe, ca sa vad ca intradevar este neprofitabila trebuie sa treaca mai multe zile slabe, ceea ce as vrea sa evit.

    Mersi!

  3. Timpul a mai trecut, costurile au mai crescut, iata ce as face eu:
    -costul de achizitie creste asa ca nu ne permitem sa mai platim atat de mult pentru clienti noi, deci hai sa vindem clientilor existenti. Folosesti o strategie de email marketing? E mai usor sa vinzi celor care au cumparat de la tine si este aproape gratuit. Asadar, schimbam cu totul problema. Te pot ajuta free of charge cu cateva idei georgemarinm@gmail.com
    -ca sa rezolvam achizitia clientilor, hai sa incercam si campanii de remarketing in facebook cu dynamic ads

    Legat strict de intrebarea ta, costul am observat ca poate creste daca se schimba des setarile campaniei (trebuie sa le lasi 3-7 zile la macerat), sau daca este o audienta foarte targetata. Daca ai pastrat setarile, concurenta biduieste mai mult si si de la ea vin costurile crescute, DAR din ce am mai observat eu, Google ne mai si testeaza uneori, ne da sugestii un pic false, am avut cateva campanii in care i-am cerut un cost mai mic chiar daca imi spunea ca nu pot cu acel cost si dupa cateva zile a inceput sa ruleze bine. Totusi, nu as mai recomanda strategia asta pentru ca in ultima perioada nu a mai functionat. Cheers!

Lasă un răspuns

Browse