Principii de baza ale ecommerce-ului

Intrebare

Exista principii de baza, dupa care se ghideaza e-commerce-ul? Puteti va rog sa-mi enumerati cateva dintre ele?

Multumesc

Topic deschis 0
Avantaje magazin online Manuela Olteanu 4 ani 12 raspunsuri 109 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 12 )

  1. Unul dintre principiile dupa care ma ghidez eu, este acesta:

    Traficul x Rata de Conversie x Comanda Medie = Cifra de Afaceri

    De aici rezulta multe strategii de marketing online, si ai intr-o ecuatie simpla cam tot ceea ce trebuie sa faci pentru un magazin online. Nu tot.. dar oricum majoritatea actiunilor intra in ecuatia de mai sus.

    1) Trafic = marketing orientat pe aducere de clienti noi, cel mai usor de facut, cel mai costisitor
    2) Rata de Conversie = usability, optimizarea conversiilor, landing pages, nu ajuta la trafic nou, insa prin actiunile respective faci treaba cu traficul existent, costa mai putin, mai lente actiunile, insa cu rezultate bune pe termen mediu si lung, iar daca ai site-ul mai putin bun, rezultatele se vad imediat (recomand inscrierea la GPeC, mai ales pentru a 2-a variabila din ecuatie)
    3) Comanda Medie = depinde de tine cat de bun comerciant esti, e vb de upsell, cross-sell, si in general elemente ce tin de cresterea numarului de produse pe cos, de real time marketing (avem 2 instrumente pentru voi la GPeC – Vibetrace si Marketizator), de cresterea valorii produselor comandate.. mult comert aici.

    Asa ca pentru mine este ecuatia fundamentala.

    Mai am o ecuatie cu care ma joc atunci cand optimizez conversia, cand ma uit mai atent la punctul 2 de mai sus, este un model grafic de la WiderFunnel – stiti ca la GPeC Summit este speaker Chris Goward autorul acestui model?? – http://www.widerfunnel.com/conversion-rate-optimization/the-six-landing-page-conversion-rate-factors

    Eu am mai prezentat la cursurile mele acest model pentru ca este usor de inteles si e foarte sugestiv.

    Aceste 2 pricipii de baza, si cred ca mai pot gasi, trebuie numai sa le caut in memorie si in notitele mele, sunt extrem de folositoare pentru oricine lucreaza in acest domeniu.

    Voi ce alte principii folositi? Ce ecuatii importante aveti la indemana?

  2. Principiul meu de baza este ‘multumirea clientului’. Toate activitatile mele au ca obiectiv acest lucru. Site-ul sa fie usor de utilizat, produsele sa fie de calitate, call-center-ul sa fie bine instruit pentru a informa corect si rapid clientul, livrarea sa fie impecabila- cu respectarea termenelor de livrare si produsul sa ajunga in cea mai buna forma.
    Incercam sa facem toate aceste lucruri invatand zi de zi, folosind toate sursele la care noi avem acces ( Ecompedia, canalul de FB de Comert Electronic, participand la GPeC etc.)
    Succes si astept cu interes si raspunsurile colegilor.

  3. Un principiu foarte sanatos!

  4. Buna Manuela,

    E-commerce este o vanzare si urmareste aceleasi principii ca orice vanzare. Singura diferenta este ca se face in mediul online (uni zic ca e mai usor decat sa ai un boutique pe strada, altii zic ca e mai greau)

    Gasesti o problema, prezinti solutia, o vinzi, asiguri suport si incerci sa vinzi din nou. Majoritatea principiilor e-commerce sunt principi clasice de vanzare (care exista de sute de ani) adaptate mediului online. In afara de asta, este un business ca oricare altul – calculezi cat bagi fata de cat scoti si vezi daca se merita sa continui 🙂

    Spre diferenta de mediul offline, mediul online permite o analiza mai profunda a nisei de vanzare INAINTE sa investesti banii intr-un magazin. Asta inseamna mai putine surprize neplacute, dar, fiind un pic mai sigur din punct de vedere al investitiei, poate un pic mai multa competitie.

    Te sfatuiesc sa iei legatura cu o agentie sa un freelancer in ecommerce pentru a te ajuta sa evaluezi nisa la care te gandesti, sa iti estimeze niste volume de trafic, niste costuri pentru a genera acele volume, rate de conversie, vanzari posibile, costuri pentru site si intretinerea lui, etc…, pentru a-ti putea face o idee daca este rentabil.
    Poti sa te apuci de munca si fara ajutorul unei agentii sau freelancer, dar vei creste considerabil costurile si iti vei diminua masiv sansele de reusita.
    Alege o agentie buna, cu portofoliu in e-commerce, o agentie serioasa care sa se mandreasca si sa fie recunoscuti pentru munca care au facut-o pentru alti clienti. Te va costa un pic mai mult decat daca ai apela la o “agentie de cartier”, dar te vor ajuta mult mai mult.
    Cateva sute de EUR investite in consultatie la inceput, iti pot salva mii de EUR pe parcurs pentru simplul fapt ca ai o directie si un plan pe care sa le urmezi. Nu degeaba a zis un om destept “If you fail to plan, you are planning to fail!” 🙂

    Sper sa te ajute si mult noroc,
    E.

  5. Buna dimineata,

    multumesc tuturor pentru raspunsuri si atentia acordata subiectului meu. toate raspunsurile imi sunt de ajutor si mi-am conturat o imagine si o idee de unde pot sa incep.

  6. Multumirea angajatilor nu ar putea exista in principiul tau? De ce ar exista discriminare?

  7. Multumirea angajatilor este un mijloc de a avea servicii bune si nu un scop al afacerii mele. Banuiesc ca si scopul afacerii tale reprezinta vanzarea respectiv profitul. Aceste deziderate se ating prin servicii de calitate pentru multumirea clientului. Serviciile de calitate sunt facute de angajati. Daca colegii mei nu ar fi multumiti fi sigur ca acest lucru s-ar simtii si in calitatea serviciilor oferite – un call center defectuos in care clientii ar simti ostilitate, un sofer ce nu ar fi dispus sa ajute clientul si poate chiar sa tranteasca coletele, o inpachetare neglijenta a coletelor trimise prin curier. Mutumirea colegilor mei nu tine doar de recompense financiare ci si de respectul pe care il am pentru ei. Tu ce parere ai Gabriel?

  8. Te contrazici in afirmatii. Angajatii fac parte din ecositemul firmei, ei reprezentand inima magazinului. Acestia produc veniturile firmei si al “patronului” si au un scop foarte important. Drumul pana la profit este sustinut de angajati si cu cat acestia sunt mai multumiti, cu atat va creste si profitul.

    In alta ordine de idei, multumirea clientilor e un subiect complex si lung. Eu nu pot multumi un client arogant, nesimtit, mincinos si care nu vrea sa ajungem la o modalitate convenabila ambelor parti.

  9. Gabriel imi pare rau ca nu m-ai inteles.

  10. Buna Manuela.
    Studiez acest domeniu de mult timp si am ceva proiecte in aceasta zona, sper sa iei in considerare toate cele spuse de anteriorii mei ” multumim dl. Taloi si totodata persoana semanata cu E. pentru informatii, eu adaug un punct de vedere mai semantic : e-commerce este forma din marketing si infrastructura it – pe langa ce spunea dl E . de care trebuie sa tii cont . principiile unui business online le regasesti din unul offline doar ca Piata, Produsul, Clientul, Promovarea sunt diferite si mai mult decat atat consider ca si indrumare pornirea unei afacerii din 3 puncte : experienta, pasiunea sau satisfacerea unei nevoii – daca reusesti sa combine 1-2-3 elemente si ai perseverenta succesul va fi de partea ta . Succcesul in online ca si in offline depinde masura in care cunostii princiipile de baza .

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.