Preturi magazin online vs preturi mgazin de desfacere

Intrebare

Am o intrebare pentru cei care au si magazin de desfacere. Aveti ceva diferente de pret fata de preturile practicate in magazin ? Cum stimulati clientii sa cumpere online si nu din magazinul fizic? Ghidati clientii catre magazin pentru ridicarea personala a produselor sau stimulati livrarile prin curier?

Topic deschis 0
Customer Service & Sales Daniela Dinca 6 ani 4 raspunsuri 76 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 4 )

  1. Ideal este sa nu faci diferente intre preturile dintre offline si online. Sunt mai multe dezavantaje cand ai diferente de pret intre showroom si online. Daca ai preturile din offline mai mari, cum se intampla de obicei, atunci te vei confrunta cu urmatoarea problema:
    – cei care comanda offline si care afla apoi de magazinul online se vor simti pacaliti si vor exista din cei vor veni in showroom, si iti vor anula comanda pentru 2 lei, si iti vor spune ca o vor reface pe online pentru ca este mai ieftin acolo
    – cei care comanda online si vor veni sa ridice marfa de la showroom pot fi procesati repede si poate nu vor afla ca ai acolo alte preturi, mai mari decat in online, insa daca vor sta suficient de mult timp acolo, vor afla si sigur nu vor fi de acord cu acest lucru. In ochii acelor oameni vei scadea ca si respect si poate nu vor mai cumpara de la tine, depinde mult de gradul lor de pragmatism.

    Sigur ca poti oricand justifica preturile mai mari pe offline din cauza costurilor diferite, insa pentru un om simplu e greu de inteles acest concept, de pret diferit ftie de canalul de achizitie. Visa si Mastercard descurajeaza si chiar mai mult, sanctioneaza comerciantii care transfera comisionul de plata la POS catre client..

    Gandeste-te putin in viitor, cand nu va mai exista e-commerce, ci doar COMERT insa clientul va cumpara de la magazin, telefonic, prin catalog, folosind mobilul, folosind ipad-ul, sau ce vreti voi, chiar si un chiosc multimedia intr-o gara, un QR code intr-o statie de metrou.. nu poti cere pret diferit functie de canalul de achizitie, de modul de plata sau de device-ul cu care intra in contact cu tine pentru ca tu ai costuri suplimentare pe una din aceste combinatii.

    Viitorul suna altfel si trebuie sa te pregatesti pentru el. Ce este normal pentru client trebuie sa fie normal si pentru tine. Aceasta e abordarea corecta. Daca ai fi client ti-ar place sa ai 2 preturi diferite? Dar 10? Dar 50?

    Mai revin cu o completare.. daca preturile pe online sunt prea mici fata de cele din offline iti vei strica businessul pe offline. Nu e deloc bine. Cele 2 canale trebuie sa conlucreze, poti avea pe perioade scurte de timp promotii pe cele 2 canale diferite, sa ai promotii pe offline diferite de cele pe online, poti incuraja pe o perioada limitata de timp vizitele pe online pritr-un pret special, dar asta numai ca si exceptii de la regula. Regula este 1 singur pret indiferent de cate canale de retail ai.

    Si intotdeauna prezenta fizica creste gradul de incredere in magazin. Nu trebuie sa fie cine stie ce mare showroom, desi conteaza si asta, insa clientul trebuie sa aibe un loc unde sa simta produsul (inca functioneaza asta la noi in tara) dar sa si isi verse naduful atunci cand este suparat. Il face sa se simta mai bine, mai in siguranta, cand are o vitrina pe care poate sa o sparga cu o piatra… deci nu-i rapi placerea asta.

  2. Asta era ideea pe care am mers si eu, insa am vrut sa aud si alte pareri. Intr-o discutie pe tema aceasta mi s-a pus intrebarea: “Daca sunt aceleasi preturi, de ce as cumpara online si nu din magazin?” si am vrut sa aud si alte raspunsuri in afara de cele pe care le-am dat eu.

  3. Buna , la noi nu sant deloc diferente de preț între online si offline ( doar din greșeală ) , nu cred ca este bine sa fie diferente , doar așa ceva oferte se pot face separat (cum spunea si Liviu ) insa nu trebuie sa fie de durata , îmi doresc sa vina luna aceea in care vânzările pe online sa întreaca vânzările din magazinul real , au fost câteva zile in care sa vândut mai mult pe online dar pe luna încă nu , sper din tot sufletul sa creștem si sunt sigur ca o sa ajungem acolo …

  4. Poti merge pe mai multe promotii pe online.Sau daca exista o ultima bucata a produsului in showroom faci o reducere.Eu am costuri mari in magazinul de prezentare.

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.