Pregatiti-va sa fiti urmariti data viitoare cand mergeti la cumparaturi in magazinul fizic
Este tot mai obisnuit pentru comercianti (comerciantii / retailerii fizici) sa va urmareasca din momentul in care le treceti pragul magazinului.
Asta se intampla din cauza ca magazinele fizice (clasice) sunt inca responsabile pentru peste 90% din totalul cumparaturilor.
Comercianti precum Nordstrom, Family Dollar si Warby Parker culeg date despre clienti prin intermediul smartphone-urilor si a camerelor video de supraveghere pentru a determina layout-uri optime de amplasare a standurilor si posibiltati de a crea oferte personalizate, potrivit New York Times.
Folosind semnalul Wi-Fi al smartphone-ului dumneavoastra, retailerii obtin informatii despre timpul pe care-l petreceti in magazin, in care sectiuni zaboviti cel mai mult si cat de mult studiati produsele inainte sa faceti o achizitie.
Unii spun ca asta este o uriasa invadare a intimitatii, insa comerciantii sustin ca urmarirea clientilor in interiorul magazinului este egala cu urmarirea lor online prin intermediul cookie-urilor.
Startup-ul finlandez Walkbase face parte dintr-o lista de mai multe companii care au ca scop ajutarea comerciantilor sa obtina mai multe informatii despre obiceiurile cumparatorilor.
Walkbase urmareste fiecare client care detine un smartphone cu WLAN activ. Asta inseamna ca orice telefon care are Wi-Fi-ul pornit devine subiectul urmaririi, dar toate datele colectate sunt complet anonime. Utilizatorii pot de asemenea sa opteze pentru a nu fi urmariti, printr-o simpla dezactivare a Wi-Fi-ului.
Walkbase furnizeaza informatii asemanatoare celor oferite de uneltele (pentru) online, precum capture rate (rata de captura – procentul trecatorilor care intra efectiv in magazin), volume trends (trend-uri de volum – schimbari ale fluxului de clienti), dwell time (timp de zabovire – timpul petrecut de client in magazin), clienti care revin vs. clienti noi si date despre comportamentul clientilor in interiorul magazinului.
Startup-ul Nomi, din New York, se bazeaza in mod similar pe smartphone-urile clientilor pentru a furniza informatii in timp real catre comerciantii traditionali. Dar Nomi asociaza fiecare telefon cu un individ, pentru a le crea profile. Profilul contine date despre vizitele recente, istoricul cumparaturilor si paginile web accesate.
Analizele efectuate de Nomi sunt anonime, in afara cazului in care clientul decide sa opteze pentru a fi identificat si asociat cu un program de loializare.
Nomi si Walkbase sunt doar doua dintr-o multime de companii care incearca sa-i ajute pe comercianti sa invete mai multe despre clientii lor si sa concureze mai bine impotriva unor giganti e-commerce precum Amazon.
Articol original: http://www.businessinsider.com/retailers-track-customers-2013-7
Autor: De Megan Rose Dickey
Leave a reply