Platforma de Fashion GLAMI a cumparat compania italiana Stileo
GLAMI (lider in randul platformelor europene de descoperire a modei) si Stileo (cel mai mare agregator de moda de pe piata italiana) si-au unit fortele, anunta cea dintai platforma intr-un comunicat de presa. Cu o prezenta pe 14 piete, GLAMI si Stileo genereaza peste 500.000 de comenzi lunare catre magazinele online partenere, avand planuri de a creste acest numar la 1 milion.
GLAMI a fost fondata in 2013, in Cehia, ca motor de cautare destinat industriei Fashion; lansarea in Romania a avut loc in iunie 2017. In prezent, datorita investitiilor constante si utilizarii inteligentei artificiale (care asigura o clasificare amanuntita si o selectie vestimentara adaptata fiecarui individ), GLAMI are peste 40 de milioane de vizitatori lunar, in 13 piete, care pot alege dintre peste 15 milioane de produse, de la peste 25.000 de branduri.
Infiintat in 2014, cu o viziune similara, Stileo este unul dintre cele mai mari site-uri e-commerce de moda din Italia, cu 7 milioane de vizitatori lunar, care pot descoperi produse din peste 220 de magazine online partenere. Avand in vedere ca piata italiana a comertului electronic a crescut rapid pana la 35,6 milioane de utilizatori, iar achizitiile vestimentare online genereaza 26% din venituri, decizia GLAMI de a-si uni fortele cu Stileo a fost una fireasca, ca un pas in crearea uneia dintre cele mai importante platforme europene pentru descoperirea modei.
Prin comparatie, conform datelor furnizate de studiul GLAMI Fashion (Re)search, piata modei online din Romania a inregistrat o crestere de aproape 26% in 2021 si reprezinta 47% din piata locala de e-commerce (conform Statista.com). In ceea ce priveste piata locala, in mai 2022, GLAMI.ro inregistrase o crestere de 36% YoY a veniturilor si 25% YoY a numarului de parteneri inregistrati pe platforma.
„Unele companii cehe aflate in aceasta etapa cauta mai degraba un investitor decat sa investeasca. Sunt mandru ca GLAMI merge in directia opusa, prin achizitii. In acest mod, vom combina punctele forte ale ambelor echipe intr-o singura companie cu peste 130 de angajati. Punem bazele unei echipe tehnologice puternice, cu un rol important in comertul electronic din Europa. In plus, vor fi permise economii de scara mai mare, impartasirea mai profunda a cunostintelor, resurse comune si un nivel al fortei de negociere mult mai ridicat cu agentiile de publicitate si partenerii”, transmite Tomas Hodbod (foto centru, Cofondator si CEO GLAMI).
„In ultimii ani, GLAMI a investit masiv in implementarea tehnologiilor de machine learning si a inregistrat rezultate excelente in ceea ce priveste recomandarile personalizate de produse si similitudine. Prin alaturarea companiilor noastre, atat utilizatorii, cat si magazinele online partenere vor putea beneficia in curand de aceste tehnologii”, adauga Igor Smolny (foto dr., CEO Stileo).
„Achizitia aduce la bord o echipa foarte experimentata, ce cunoaste bine piata italiana in continua dezvoltare. Suntem incantati de aceasta decizie, ce tine de strategia noastra pe termen lung – de a construi cea mai buna si mai recunoscuta platforma online de descoperire a modei din Europa”, completeaza Jan Keselak (foto, Chief Revenue Officer GLAMI).
Comentariu ( 1 )
[…] in urma unui proces care s-a finalizat in aprilie 2023, a facut un rebranding platformelor GLAMI si Stileo (pe care a cumparat-o in vara lui 2022). Noile sigle reflecta noua viziune, aspiratiile si promisiunile facute publicul-tinta, cu focus pe […]