Platforma chineza Shein deschide magazine offline, in Paris

Platforma asiatica de fast-fashion Shein a anuntat ca se va extinde si in comertul offline, deschizand o serie de magazine fizice in Franta, citim pe fashionnetwork.com. Vestea vine la scurt timp dupa ce retailerul a organizat un pop-up store in cartierul parizian Marais si a batut palma cu brandul francez Pimkie, pentru a vinde produsele acestuia pe platforma pana la final de an.
Prima locatie offline se va fi afla in magazinul parizian BHV Marais, in urmatoarele saptamani. Alte 5 magazine vor fi deschise din noiembrie incolo in Galeriile Lafayette din orasele Dijon, Reims, Grenoble, Angers si Limoges via un partneriat cu Societe des Grands Magasins (SGM). Acest operator de spatii comerciale detine BHV Marais si anumite locatii Lafayette.
Vestea a atras rapid critici, peisajul de retail francez condamnand miscarea. Shein este frecvent acuzat de poluare excesiva (din cauza volumului urias de produse din materiale sintetice lansate zilnic), de abuzul angajatilor si de competitie incorecta (din cauza preturilor mici si produselor de o calitate indoielnica). Acum, UFIMH (uniunea franceza a producatorilor de moda si imbracaminte) a condamnat SGM pentru parteneriat.
„Alegand Franta ca locatie pentru acest experimentul in retailul fizic, ii recunoastem pozitia de capitala majora a modei si ii imbratisam spiritul de creativitate si excelenta”, a transmis Donald Tang (presedinte executiv Shein). „Este firesc ca aceasta calatorie sa inceapa la Paris, in BHV, leaganul comertului modern, inainte de a se extinde in alte cinci orase din tara.”
Shein ar incerca sa se listeze la bursa din Franta, dupa ce o miscare similara a esuat la Londra si New York, desi autoritatile franceze vor ca UE sa poata elimina Shein si Temu de pe Google, daca acestea nu respecta regulile europene.
Leave a reply