Piata online europeana de Fashion va valora 175 de miliarde €, in 2025 (raport)
Articolele de moda au reprezentat intotdeauna cea mai mare nisa de pe piata e-commerce. Nisa care va deveni si mai substantiala, in urmatorii ani. In 2021, piata totala de Fashion din Europa valora 475 miliarde €, din care 25% (adica 119 miliarde €) erau produse achizitionate pe Internet. Pana in 2025, aceasta piata va creste cu 50% si va reprezenta 27% din piata e-commerce, anunta ecommercenews.eu, citand raportul „TOP 20 Fashion Retail Europe 2022” (publicat recent de catre Cross-Border Commerce Europe).
Cifra de afaceri a acestei nise va fi de 175 de miliarde €, adica 33% din totalul vanzarilor de Fashion cu amanuntul (care vor valora 525 de miliarde €, in 2025, cu 10% mai mult ca in 2021). Cel mai mare motor de crestere din aceasta nisa vor fi marketplace-urile transfrontaliere. Pana in 2030, se estimeaza ca pe Internet se va vinde peste 45% din cantitatea totala de imbracaminte si incaltaminte, deci online-ul va avea un market share de 30%.
Momentan, piata online de moda este dominata de marketplace-uri populare, ca Zalando (care detine cea mai mare felie din piata – 11,7%), Amazon (plasat pe locul 2 in top, cu 7,6%) si eBay (locul 5, cu 5%), dar si de companii ca Inditex (locul 3 in clasament, cu 6,2% din piata) si Grupul H&M (plasat pe locul 4 in top, cu 5%). Din top 20 retaileri de Fashion transfrontalieri fac parte si Shein si Asos (3,75% din piata).
Specialistii estimeaza ca cererea pentru imbracaminte si incaltaminte va fi influentata de o crestere mare de preturi, in 2022, pe fondul inflatiei mondiale. Dar si ca pasionatii de shopping care au fost determinati de pandemia COVID-19 sa-si faca achizitiile online vor continua sa aleaga acest canal de cumparaturi si pe viitor.
Leave a reply