Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Piata online europeana de Fashion va valora 175 de miliarde €, in 2025 (raport)

Articolele de moda au reprezentat intotdeauna cea mai mare nisa de pe piata e-commerce. Nisa care va deveni si mai substantiala, in urmatorii ani. In 2021, piata totala de Fashion din Europa valora 475 miliarde €, din care 25% (adica 119 miliarde €) erau produse achizitionate pe Internet. Pana in 2025, aceasta piata va creste cu 50% si va reprezenta 27% din piata e-commerce, anunta ecommercenews.eu, citand raportul „TOP 20 Fashion Retail Europe 2022” (publicat recent de catre Cross-Border Commerce Europe).

Cifra de afaceri a acestei nise va fi de 175 de miliarde €, adica 33% din totalul vanzarilor de Fashion cu amanuntul (care vor valora 525 de miliarde €, in 2025, cu 10% mai mult ca in 2021). Cel mai mare motor de crestere din aceasta nisa vor fi marketplace-urile transfrontaliere. Pana in 2030, se estimeaza ca pe Internet se va vinde peste 45% din cantitatea totala de imbracaminte si incaltaminte, deci online-ul va avea un market share de 30%.

Momentan, piata online de moda este dominata de marketplace-uri populare, ca Zalando (care detine cea mai mare felie din piata – 11,7%), Amazon (plasat pe locul 2 in top, cu 7,6%) si eBay (locul 5, cu 5%), dar si de companii ca Inditex (locul 3 in clasament, cu 6,2% din piata) si Grupul H&M (plasat pe locul 4 in top, cu 5%). Din top 20 retaileri de Fashion transfrontalieri fac parte si Shein si Asos (3,75% din piata).

Specialistii estimeaza ca cererea pentru imbracaminte si incaltaminte va fi influentata de o crestere mare de preturi, in 2022, pe fondul inflatiei mondiale. Dar si ca pasionatii de shopping care au fost determinati de pandemia COVID-19 sa-si faca achizitiile online vor continua sa aleaga acest canal de cumparaturi si pe viitor.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply