PayPal a platit 2,7 miliarde $ pe o companie de tipul „cumperi acum, platesti mai tarziu”
PayPal Holdings a cumparat Paidy, o companie japoneza specializata in servicii de tipul „cumperi acum, platesti mai tarziu” („buy now, pay later”/BNPL), anunta reuters.com. Suma platita de PayPal este de 2,7 miliarde $. Miscarea permite gigantului american de plati online sa acceseze piata japoneza e-commerce, care valoreaza 200 de miliarde $ (fiind al treilea cel mai mare sector e-commerce din lume).
Paidy are peste 6 milioane de utilizatori inregistrati si ofera servicii de plata care ajuta cumparatorii japonezi sa cumpere ceva online si sa plateasca apoi produsul in rate lunare (fie prin transfer bancar, fie la un magazin fizic).
In ultimii 10 ani, in Japonia, cumparaturile facute pe Internet au crescut de peste trei ori, ca volum. Dar peste doua treimi dintre ele sunt in continuare achitate cu bani cash. In orasele mari, aceasta tendinta s-a schimbat in ultimii ani, iar majoritatea persoanelor isi platesc toate datoriile BNPL pana la finalul fiecarei luni, intr-o singura transa (in societatea japoneza se considera ca e rusinos sa ai datorii). De aceea, PayPal isi doreste sa se impuna pe piata locala si sa modifice si mai mult comportamentul de plata al consumatorilor japonezi.
Modelul BNPL a avut un succes enorm in timpul pandemiei, mai ales in tarile vestice, stimulat si de ajutoarele acordate de stat. Recent, Amazon a lansat si el optiunea „cumperi acum, platesti mai tarziu”, in SUA. PayPal este lider in domeniul BNPL si o duce bine in timpul acestei pandemii: consumatorii au preferat platile remote, iat afacerile mutate online au apelat in numar mare la PayPal; astfel, compania americana acum acum peste 400 de milioane de conturi active, la nivel mondial.
Leave a reply