Olandezii au cheltuit 9 miliarde € pe produse cumparate online, in Q1 2025 (infografic)
Pentru prima data de la pandemia COVID-19, in Tarile de Jos incep sa se cheltuie online mai multi bani pe achizitia de produse. Ecommercenews.eu anunta ca, in primul trimestru al acestui an, consumatorii au scos din buzunare peste 9 miliarde €. Suma reprezinta o crestere de 4% fata de Q1 2024 si are drept sursa cel mai recent raport Thuiswinkel Market Monitor, care prezinta starea actuala a comertului electronic in tara amintita.
Cercetarile anterioare ale asociatiei de comert electronic Thuiswinkel.org au indicat faptul ca si pe servicii cumparate online s-au dat sume mai mari cu pana la 10%, dar in 2024. Acest lucru s-a schimbat in Q1 2025, cand cheltuielile au scazut cu 2% YoY. Analiza a observat ca in Tarile de Jos – unde exista peste 100.000 de magazine digitale – consumatorii au investit sume mai mari cu 46% in produse din categoria Home & Living: electrocasnice, textile si vase de gatit.
„Cheltuielile din nisa Home & Living arata o trecere clara de la offline la online. Ponderea online a cheltuielilor a crescut de la 24% in primul trimestru al anului 2024, la 36% in primul trimestru din 2025”, a ransmis Marlene ten Ham (Director General Thuiswinkel.org).
Suma totala a achizitiilor facute de olandezi online si offline a fost de 84 de milioane €, in primul trimestru al acestui an (-3% YoY). In retailul total, ponderea e-commerce-ului a crescut cu 2 puncte procentuale, pana la 33%. Acest lucru se datoreaza in principal sumelor cheltuite pe produse cumparate pe Internet, unde ponderea comertului online a crescut de la 21% la 23%. Ponderea cumparaturilor digitale in cadrul serviciilor a ramas la 88%.
In Q1 2025, olandezii au cheltuit cu 6% mai mult YoY in magazinele online internationale (adica 1,2 miliarde €). Este de remarcat ca ponderea magazinelor online din SUA a scazut de la 12% in aceeasi perioada din 2024, la 8%.
Leave a reply