Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Obor21.ro: 55% dintre romani aloca 200-500 lei mielului de Paste (sondaj)

Pentru 40% dintre romani, Pastele este asociat cu masa in familie, alaturi de cei dragi, mai ales anul acesta, cand peste doua treimi vor petrece sarbatorile acasa, arata un sondaj marca Obor21.ro. Acesta a fost realizat la nivel national, in perioada 22-25 martie 2021, pe un esantion de 922 de persoane (60% femei, 40% barbati). In acest context, masa de Paste devine si mai importanta, fapt reflectat atat in buget, cat si in comportamentul de achizitie.

Obor21.ro (prima cooperativa taraneasca digitala din tara noastra) a transmis toate rezultatele sondajului, intr-un comunicat de presa:

  • in luna aprilie, 80% dintre clienti se orienteaza spre produse de miel si ied
  • bugetul alocat anul acesta achizitiei de carne si produse din carne pentru Paste este de 200-500 de lei pentru 55% dintre romani, in timp ce 29% vor sa aloce sub 200 de lei pentru acest tip de cumparaturi; datele sunt confirmate de valoarea comenzii medii inregistrate de Obor21.ro in perioada Pastelui (daca intr-o perioada obisnuita a anului, media comenzii este de 230 de lei, in luna aprilie, ajunge la 310 lei, cu 30% mai mult)
  • jumatate dintre romani consuma rar carne de caprine si ovine, insa lucrurile se schimba, evident, de Paste – pana recent, cererea de astfel de carne era de aproximativ 10% din totalul comenzilor, dar in martie a crescut la 20%, iar estimarile pentru aprilie arata ca va reprezenta 70% din vanzari

  • o tendinta care se remarca in ultimul an arata ca romanii au inceput insa sa prinda gustul carnii de ied si capra chiar si in afara perioadei pascale; „Cererea pentru carnea de ied creste cu peste 250% in perioada Pastelui, dar am remarcat si o crestere de 150% pentru carnea de capra, comparativ cu aceeasi perioada din 2020. Punem aceasta crestere atat pe fondul existentei constante in oferta noastra a acestui tip de carne, cat si pe cel al unui interes crescut pentru produsele provenite de la capra, inclusiv la lactate. Asistam practic la o schimbare a comportamentului de consum”, transmite Florian Mateita (foto, Co-fondator Obor21.ro)
  • 40% dintre respondenti consuma cel putin 1 data/saptamana produse bio sau naturale
  • 1 roman din 3 le achizitioneaza de la producatori si din gospodariile taranesti din apropierea localitatii de resedinta
  • tendinta de a muta cumparaturile in online e in continuare in crestere – 36% dintre respondenti nu obisnuiau sa faca cumparaturi online inainte de pandemia COVID-19, acest lucru schimbandu-se in ultimul an; un procent similar arata ca romanii au preferat sa faca achizitii de la comerciantii romani, venind in sprijinul afacerilor locale
  • decizia de a achizitiona carne online se realizeaza in mare parte pe baza recomandarilor si review-urilor altor cumparatori (45%), iar 51% dintre respondenti au spus ca sunt interesati sa afle cat mai multe date despre provenienta carnii cumparate, lucru care poate influenta decizia de achizitie; „Trasabilitatea produselor este una dintre caracteristicile care stau la baza Obor21. Fiecare pachet de carne este vidat si etichetat imediat, iar eticheta ofera inclusiv date despre satul de provenienta al animalului. Fiecare livrare este insotita de un certificat de conformitate. Astfel de informatii au reprezentat diferentiatori in piata fiind factori importanti in cresterea Obor21 in acest prim an de la infiintare”, a mai precizat Florian Mateita
  • 16% dintre cei care fac online achizitii de carne si-ar dori sa poata face asta pe baza de abonament, iar peste 50% ar prefera sa poata achizitiona carne proaspata in pachete predefinite (cu tipuri combinate de carne)

Leave a reply