Numele Produsului – Unic sau Identic cu al concurenței

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Salutare,

Urmăresc de multă vreme comunitatea Ecompedia și sper să găsesc răspunsuri la o întrebare despre SEO ce mă macină de ceva vreme.

Pe nișa pe care activez sunt puțini furnizori, așa că mare parte din produsele pe care le vând sunt disponibile și în magazinele concurente.

Furnizorii pun la dispoziția noastră un CSV, numai bun de importat în platforma magazinului online cu titluri, descrieri, producător, etc.

Asta duce la situația în care majoritatea magazinelor care vând acel produs îl au sub aceeași denumire (același titlu) care de multe ori include gramajul sau producător. Astfel, la o căutare după denumirea exactă, Google returnează o mulțime de pagini cu titluri similare.

În efortul meu de optimizare SEO/UX/CRO am înțeles că nu pot merge mai departe cu descrierile primite de la producător și am început să le modific așa încât să convingă și să fie relevante pentru motoarele de căutare.

Însă am o dilemă cu privire la titlul produsului (Mă refer atât la denumirea din pagină cât și la meta title). Având în vedere că toți concurenții au aceeași denumire a produsului e posibil ca eventualii clienți să facă research căutând în google după titlul exact. Lucrul ăsta m-ar avantaja pentru că am prețuri cu 10-15% mai mici.

Pe de altă parte, mă gândesc că un titlu de produs mai apropiat de căutările mai generale, de categorie, ar aduce pe termen lung relevanță și beneficii SEO/SEM.

Ar mai fi și varianta în care las meta title-ul promit de la producător și modific doar denumirea produsului afișată în site.

Voi cum ați proceda în situația asta?

Deschis 0
SEO Alexandru Merlas 6 ani 4 raspuns 745 vizualizari 0

Răspunsuri ( 4 )

  1. Florentina zice bine ce spune ea mai sus..
    Si as da un exemplu sa intelegi ce as dori eu, ca si client, de la un magazin online: o denumire populara a produsului nu una stintifica, de exemplu, nu as zice motoferestrau (desi asa este corect sa spunem) ci drujba. Si mai am exemple de genul acesta. In masura in care oamenii care cauta produsul folosesc o denumire populara pe search, pe google, aceeasi denumire trebuie sa o ai si tu. Nu te poti lupta cu vointa popurului… daca el vrea drujbe nu ii vinde tu motoferastraie (sper ca l-am scris corect la plural).

    Diferenta este uriasa: http://www.google.ro/trends/explore#q=motoferastrau%2C%20drujba&geo=RO&cmpt=q

    Deci, nu conteaza de fapt ce vrei tu, ci doar ce isi doreste clientul. Intreaba-l pe el ce fel de denumire vrea la produs.
    Si da, daca vor fi 100 de magazine online si toate vor vinde drujbe, acelasi model (presupun unul de succes), atunci si tu trebuie sa faci la fel, sa ai titlul asa cum vrea clientul.

    Sper sa-ti fii raspuns la intrebare.

  2. Confirm punctul 3: studiul cuvintelor cheie.
    Insa de avut in calcul un lucru: de regula in 6 luni – 1 an multe din produse nu se mai fabrica. Motiv pentru care recomand prioritar optimizarea categoriilor si a subcategoriilor.

  3. Salut Alexandru,

    Ai luat decizia buna cu privire la schimbarea descrierilor. Bravo, nu multa lume s-ar inhama la atata munca.
    Cu toate ca este mai usor sa importi CSV-ul si sa creezi automatic paginile produselor, acest lucru nu te ajuta foarte mult cu Google si restul motoarelor de cautare.

    In legatura cu titlurile, situatie sta exact la fel. Este bine sa nu ai incredere in titlurile trimise de producator pentru ca nu stii pe ce baza au fost create (ex: sunt create “la ureche”, sunt create sa sune bine pentru vizitatori sau sunt create (CUM AR TREBUI) in urma unei analize a volumelor de cautari disponibile pe cuvintele si frazele cheie alese), si, chiar daca ai stii, nu vrei sa fii unul din cei multi care ofera acelasi lucru, in acelasi format.

    Din moment ce ai spus ca modifici descrierile, plec de la prezumtia ca nu le modifici “la ureche” si ca pentru fiecare produs faci o analiza amanuntita a cuvintelor cheie relevante si a volumelor de cautari pe care le au in motoarele de cautare. Odata ce ai identificat cuvintele cu cele mai mari volume (si competitie mica) pentru fiecare produs, formateaza titlul in jurul lor pentru a marii relevanta in ochii Google.

    Cu privire la ce ai spus: “Având în vedere că toți concurenții au aceeași denumire a produsului e posibil ca eventualii clienți să facă research căutând în google după titlul exact.” – nu te ingrijora degeaba – cand verifici volumele cuvintelor in cauza din titluri, vei vedea daca eventualii clientii le cauta sau nu in motoarele de cautare:
    – Daca nu au volume de cautari, le schimbi cu altele mai bogate in clienti pe care le gasesti tu si te bucuri de trafic 🙂
    – Daca au volume mari de cautari, le folosesti si tu (le poti modifica un pic sa nu fie la fel cu ale celorlalti, pastrand cuvintele cu volume mari la inceputul titlului si meta titlului)
    – EX: daca titlul din CSV este “Pantofi Albastri Cu Sireturi Rosii Marimea 42” si vezi ca “pantofi albastri” are volum mare de cautari, poti schimba titlul pentru “Pantofi Albastri Pentru Barbatii In Pas Cu Moda”. In felul asta ai un titlu care ramane optimizat (pentru “pantofi albastri”) in timp ce devine unic (pentru ca toata lumea foloseste varianta cea mai usoara si cu efort peronal minim, respectiv importul din CSV (“Pantofi Albastri Cu Sireturi Rosii Marimea 42”)).

    Sper sa te ajute.
    E.

    P.S. Pentru alte cateva trucuri care sa te ajute sa ai o pagina de produs unica, vezi si comentariul meu aici, pe o intrebare asemanatoare: https://ecompedia.ro/continut-duplicat-descriere-producatori.html

  4. Alexandru, tu ai aceeasi problema pe care o are majoritatea celor care se ocupa de SEO si UX in acelasi timp. In principiu, e o lupta continua intre optimizarea pentru motoarele de cautare si cea pentru useri, de aici si confuzia omului de SEO. Dupa cum vezi, dupa cum bine zic si Florentina, si Liviu, cauta sa-ti multumesti clientii si sa intelegi ce vor de fapt prin cautarea lor ( cum zicea Liviu, userul cauta ”drujba” referindu-se la ”motofierastrau” ). De aceea, eu as apela la fler / bun simt / intuitie etc si mai putin chiar la cuvinte cheie sugerate de Google.
    Uita de specificatii tehnice in descriere, ci puncteaza beneficiile pe care le are utilizatorul cumparand acel produs, acea marca si nu altceva. Cel mai simplu de aflat care sunt cuvintele cheie pe care sa le folosesti in titluri, in descriere si in text este sa te pui in pantofii cumparatorului ( de ex. eu, ca user, nu stiu ca vreau ”centrala termica Ariston Matias 24 kw”, dar stiu ca vreau o centrala, care sa functioneze pe gaze naturale si sa fie capabila sa-mi incalzeasca o casa de 100 mp, adica vreau ”centrala pe gaz pentru 100 mp” ). Asa te diferentiezi de competitorii care folosesc aceleasi titluri, luate de la producator si asa iti maresti conversia, adica ma castigi de client pentru ca vorbim acelasi limbaj. Stiu ca intervine conflictul personal intre mandria ”de a fi pe prima pagina cu competitorii mei” si ”optimizarea pe niste cuvinte – expresii, care la prima mana nu par valide”, dar pana si Google e capabil acum sa distinga contextual search.

Lasă un răspuns