Noua strategie online a Target: mai putin inseamna mai mult
Aflat in umbra Amazon, retailerul Target Corp. (al carui sediu se afla in Minneapolis) a avut un profit micut de tot in anul fiscal incheiat recent: vanzarile in magazinele offline deschise de cel putin 12 ani au scazut 3 trimestre consecutiv, iar actiunile i-au scazut cu 20% anul acesta. Asta in timp ce actiunile Wal-Mart au crescut cu 11%, iar cele ale gigantului Amazon – cu 27%!
Prin urmare, Target a renuntat la ideea investirii de bani in achizitii noi si mizeaza pe imbunatatirea vanzarilor in magazinele traditionale, offline, si pe marjele online, citim pe foxbusiness.com. Asta in timp ce competitia (vezi Wal-Mart) investeste masiv in e-commerce.
Astfel, Target merge pe ideea ca mai putin inseamna mai mult:
- nu isi doreste sa fie un retailer care sa vanda de toate – „Nu incercam sa fim un catalog cu de toate. Nu vom adauga produse in magazine si pe site doar pentru ca acestea exista”, explica Mike McNamara (directorul Departamentului Online din septembrie 2016 incoace)
- nu s-a implicat in vanzarea Jet.com catre Wal-Mart, in toamna
- conform surselor apropiate companiei, a rupt legaturile cu partenerii sai online si a renuntat la viitoare afaceri in domeniu
- vara trecuta, s-a axat pe ceva mai traditional, negociind cumpararea Sprouts Farmers Market Inc. (lant de 250 de magazine alimentare cu sediul in Phoenix), dar nu a batut palma
- recent, a negociat pentru cumpararea Boxed.com (serviciu online care ofera angro bunuri casnice de consum)
- in 2016, Target si-a contruit o noua infrastructura online, dupa ce site-ul a avut probleme tehnice
- doar o mica parte din veniturile Target vin din e-commerce – in 2016, 3 miliarde $ (adica 4,4% din totalul vanzarilor)
- vanzarile digitale au crescut cu 27% in 2016, desi compania se astepta la un procent mult mai mare, de 40%
- sub McNamara, Target lucreaza la propriul serviciu de livrare la coltul strazii, spun surse din companie
- testeaza un program care le-ar permite clientilot sa umple o cutie cu produse si sa o primeasca apoi acasa in 2 zile, pentru o taxa fixa
- si-a crescut suma minima de livrare la domiciliu, de la 25 la 35 $, la fel ca Wal-Mart, pentru a incuraja lumea sa cumpere mai multe produse odata, scazand costurile de livrare pentru companie
- va investi 7 miliarde $ in urmatorii 3 ani in online
Leave a reply