Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Noile cercetari de piata indica cresterea increderii cumparatorului

Compania de cercetare de piata Shoppercentric si-a lansat cele mai noi actualizari ale raportului sau despre recesiune, indicand faptul ca s-ar putea sa fi inceput consumatorii sa se simta in stare sa cheltuiasca un pic mai fara griji decat inainte. Studiul urmareste raportul Shoppercentric „Cumparand in recesiune”, care este publicat periodic inca de la inceputul recesiunii economice, incepand cu ianuarie 2009. Scopul acestuia este de a furniza un indicator despre cum se schimba atitudinea cumparatorului – acum si in viitor.

Principalele constatari ale raportului includ:

1.     Cumparatorii in recesiune – la inceputul anului increderea era deosebit de scazuta, dar in prezent proportia celor care pretind ca nu sunt afectati este la cel mai ridicat nivel:

  • Neafectatii (cei pe care nu i-a afectat deloc din punct de vedere financiar) – ponderea lor a urcat de la 8% in ianuarie la 18% in iulie
  • Planificatorii (cumparatorii care n-au nevoie sa faca schimbari, dar le fac, pentru a se asigura in cazul unor viitoare probleme) – cifrele s-au redus usor, de la 8% in ianuarie la 6% in iulie
  • Cei care au reactionat usor (cumparatorii care fac schimbari minore) – numarul lor a scazut de la 47% in ianuarie la 45% in iulie   
  • Cei care au reactionat intens (cumparatorii care sunt nevoiti sa faca schimbari majore) – redus de la 35% in ianuarie la 31% in ianuarie

2.     Modul de gandire al cumparatorului – chiar daca cumparatorii au inceput sa cheltuiasca un pic mai liber, abordarea lor continua sa fie grijulie si practica (schimbare de procentaj din 2009 in 2013 a celor care sunt puternic de-acord):

  • Cautand cele mai bune oferte: 28% dintre cumparatorii britanici vanzeaza cele mai bune chilipiruri – o crestere de 14% fata de ianuarie 2009
  • Stabilirea preturilor: 23% dintre cumparatori sunt mult mai constienti de stabilirea preturilor decat erau inainte – o crestere cu 12%
  • Evitarea: 33% dintre cumparatori stau departe de magazinele cunoscute ca fiind mai scumpe sau peste valoarea pietei – o crestere cu 12%
  • Incearca sa continue la fel: 28% dintre cumparatori se straduiesc sa faca lucrurile sa mearga mai departe in acelasi mod – o crestere cu 11% fata de cifrele din 2009
  • Planificarea unui buget: 24% dintre cumparatori planifica ceea ce vor cumpara mai mult decat obisnuiau sa o faca inainte – cu 10% mai mult.

„Cercetarea noastra demonstreaza ca, comportamentele de cumparare si tacticile de economisire invatate din ultimii cativa ani nu vor fi uitate peste noapte, chiar daca cumparatorii prezinta semnele unei increderi mai mari. Chiar daca increderea a inceput sa creasca, adevarul este ca clientii continua sa manifeste emotii intense fata de buget si de raportul atent dintre cheltuieli si consum. Prin urmare, este putin probabil ca cheltuirea fara griji sa se reintoarca repede la nivelurile de pre-creditare de dinainte de criza – daca va mai reveni vreodata. Retailerii si brandurile au nevoie sa continue sa lucreze din greu pentru a regla nevoile cumparatorului si de a se asigura ca promotiile reflecta aceasta. Strategiile de marketing de succes se vor concentra pe intelegerea a ceea ce vor cumparatorii, iar aceasta inseamna sa se uite dincolo de simplele reduceri de pret. Retailerii au nevoie sa vanda proactiv – ajutand si inspirand consumatorii sa cheltuieasca in timp ce furnizeaza bunuri de valoare”, a spus Danielle Pinnington, Managing Directorul Shoppercentric.

Sursa: http://www.talkingretail.com/news/industry-news/new-research-indicates-growing-shopper-confidence

Leave a reply