Nike are vanzari online ca de Sarbatori, pe fondul COVID-19
Retailerul de incataminte Nike si-a facut publice cifrele apropo de vanzari si venituri in trimestrul fiscal incheiat pe 29 februarie (Q3) si se lauda cu o crestere a vanzarilor digitale de 36%, citim pe digitalcommerce360.com. Compania Nike Inc. a avut venituri totale cu 5,1% mai mari YoY in Q3 (ajungand la 10,10 miliarde $), venituri nete mai mici cu 23% YoY (pana la 847 milioane $), dar ramane optimista apropo de influenta pozitiva a pandemiei de coronavirus asupra vanzarilor proprii, care s-au apropiat in ultimele zile de nivelul celor inregistrate de Sarbatori. In ultimele doua trimestre fiscale (9 luni), Nike a totalizat venituri de 31,09 miliarde $ (+7,5% YoY) si venituri nete de 3,32 miliarde $ (+9,2% YoY).
Nike a transmis ca se va axa in continuare pe „o campanie de margeting digital puternica”, online-ul reprezentand peste 20% din totalul afacerilor companiei. Aplicatia Nike si-a crescut vanzarile cu peste 60%, in Q3, castigand noi membri si avand un engagement lunar puternic. In contextul COVID-19, compania crede ca poate accelera transformarea clientilor din magazinele fizice in clienti digitali: „In timpul acestui context mondial fara precedent, ramanem focusati nu doar pe managerierea situatiei, ci si pe actiunile care ne vor permite sa fim si mai puternici la finalul acesteia. Stim ca nu va fi usor, dar compania Nike este mai bine pregatita ca oricine sa recastige acest impuls, sa isi extinda pozitia de brand lider si sa remodeleze marketplace-ul viitorului”, a transmis John Donahoe (CEO Nike).
Pe fondul COVID-19, compania si-a mentinut operatiunile din centrele de distributie, a implementat distantarea sociala, a redus numarul de angajati, dar nu a transmis daca aceste masuri au afectat timpii de livrare. Donahoe a mai explicat ca fiecare regiune geografica unde activeaza compania va trece prin 4 faze, apropo de coronavirus: izolare (inchidere a magazinelor offline si axarea pe online), recuperare (redeschidere treptata a magazinelor fizice), normalitate (traficul in magazinele offline ajunge la nivelul de dinaintea crizei) si crestere (reluarea dezvoltarii). In China, de exemplu, izolarea a durat 5-6 saptaman (timp in care Nike si-a folosit ecosistemul de aplicatii digitale pentru a impulsiona clientii sa faca sport in casa, drept dovada numarul utilizatorilor saptamanali ai acestor app-uri crescand, de la inceputul pana la finalul Q3 cu 80%), iar acum 80% din totalul de 7.000 de magazine fizice Nike s-au redeschis si incep sa revina la normal; prin urmare, vanzarile nu vor creste decat a inceputul anului urmator.a
Leave a reply