Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

MerchantPro: Black Friday 2025, crestere cu 10% YoY a numarului comenzilor

Black Friday 2025 (7 noiembrie) marcheaza un punct de cotitura pentru e-commerce-ul romanesc. Dupa 2 ani de stagnare, ziua cu cele mai mari reduceri din an a inregistrat o crestere de 10% in numarul de tranzactii, iar valoric s-a inregistrat un +18% YoY. Intreaga saptamana de campanie (4-10 noiembrie) a avut un avans valoric de +20% YoY si cu 3% mai multe comenzi fata de 2024, cu un varf de +48% in ziua de joi, transmite MerchantPro, intr-un comunicat de presa. Asta confirma eficienta modelului de campanii extinse, de tip Black Week.

Valoarea medie a cosului de cumparaturi s-a situat la 68 €, +16% YoY. Potrivit analizei anuale realizate de platforma SaaS de e-commerce, cele mai mari cresteri de vanzari in timpul Black Week 2025 au fost inregistrate in industriile Pharma (+200%) si Carti (+100%), in timp ce categoriile Fashion, Home&Deco si Articole pentru copii franeaza, sub presiunea comertului asiatic low-cost. Analiza a fost facuta pe un esantion reprezentativ de magazine locale de pe platforma MerchantPro.

La nivel de saptamana (4-10 noiembrie), cresterea a fost moderata, cu 3% mai multe comenzi si cu 20% crestere valorica fata de saptamana echivalenta din 2024, confirmand eficienta modelului de campanii extinse de tip Black Week. Weekendul post-Black Friday a inchis campaniile pe un trend mai temperat, sub media saptamanii. Duminica (9 noiembrie) volumul tranzactiilor a stagnat, in timp ce luni (10 noiembrie) numarul tranzactiilor a scazut, dar s-a inregistrat cea mai mare valoare medie, de 81 €/comanda.

„Campaniile extinse de tip Black Week sunt noul standard in eCommerce. Ele permit o planificare mai buna a fluxurilor operationale si reduc presiunea pe infrastructura logistica, oferind in acelasi timp consumatorilor acces la reduceri reale, intr-un interval mai confortabil. Spre deosebire insa de anii trecuti, cumparatorii au fost mai hotarati in primele zile de campanie si au preferat sa nu astepte atunci cand au identificat o oferta atractiva la un retailer in care au incredere”, explica Arthur Radulescu (foto, CEO MerchantPro).

In ansamblu, rezultatele de Black Friday arata o piata online care se stabilizeaza si devine mai matura. Cresterile solide din segmentele emergente, alaturi de o evolutie echilibrata la nivel de saptamana, indica o distributie mai uniforma a bugetelor de cumparare si o planificare mai atenta a campaniilor. Comerciantii locali devin mai eficienti, iar consumatorii isi gestioneaza mai constient cheltuielile, semn ca e-commerce-ul romanesc intra intr-o etapa de consolidare sanatoasa.

Leave a reply