Marketplace-ul canibalizeaza magazinul propriu?

Intrebare

Salut,

Ma gandeac serios sa intru cu produsele din magazinul propriu in diverse marketplace-uri de genul emag, elefant, etc
Ei nu au produsele pe care le voi baga eu in marketplace-ul lor.

Ce se va intampla cu cautarile organice? Am sanse sa apara marketplace-ul inaintea mea organic in cautari, astfel incat sa mut vanzarile din site-ul propriu in cel al marketplace-ului? N-as vrea sa se intample asta

Dpdv SEO, daca voi folosi in marketplace aceleasi descrieri de produse, risc sa fiu penalizat de google pentru continut duplicat?

Ce alte probleme vedeti voi intr-o asemenea miscare?

Dan

Topic deschis 0
Comparatoarele de Preturi Contractele cu furnizorii Generalitati Planul de afaceri SEO DanTe 4 ani 6 raspunsuri 224 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 6 )

  1. Un raspuns a fost dat aici si de Jeff Bezos
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10201236880103212&set=gm.681976665145882&type=1&permPage=1

    E o captura, o sa recunoasteti cartea si autorul. E pe grupul de Comert Electronic din Facebook.

  2. Salut DanTe,

    Cu toate ca subiectul pare un pic controversat, marketplaceul si directoarele de comparare sune canale foarte bune de a ajunge in fata unei multimi de vizitatori interesate sa cumpere produsul pe care il ai de vanzare si (eventual si dupa caz) ai aduce pe siteul tau. Te sfatuiesc sa te folosesti la maxim de ele si sa iti cladesti baza de clienti pe spatele lor.
    Participand intr-un marketplace ca cel de la eMag ai acces instantaneu la milioane de vizitatori care sunt interesati in produse similare produsului tau. In plus, un marketplace are un renume/brand/imagine in piata (de obicei bune) de care vei beneficia implicit postandu-ti produsele in magazinul lui.

    Ca sa raspund punctual intrebarilor tale:

    * Ei nu au produsele pe care le voi baga eu in marketplace-ul lor.
    Faptul ca aceste marketplaceuri nu au in portofoliu produsele pe care le vinzi tu nu este o garantie ca nu le vor avea maine :).
    Din contra, eu vad treaba asta ca un avantaj. Avand in vedere ca aceste produse nu sunt disponibile in marketplace, sunt sanse mari sa aduni toate vanzarile si clientii pe aceasta nisa … cel putin pana se trezeste competitita :).
    Cat prioveste frica ca marketplaceurile se vor trezi si din cauza ta vor aduga aceste produse in portofoliul lor direct, o consider nefondata.
    Chiar daca sunt sigur ca utilizeaza statisticile din marketplace in avantajul lor, trebuie sa vada un trend (de ex. un volum impresionant de vanzari de la mai multi parteneri) ca sa sesizeze oportunitatea. Si in momentul cand se va intampla, avand in vedere ca pentru moment esti singurul vanzator pe aceasta nisa, vei fi deja prea bogat ca sa mai conteze :).

    * Ce se va intampla cu cautarile organice?
    Pe cautarile organice vei fi in concurenta cu marketplaceul, si, avand in vedere ca probabil este deja vazut de motoarele de cautare ca un expert in domeniu (autoritate, varsta domeniului, numarul de postari, comentariile pozitive, etc …), exista sanse sa iasa in fata ta pe pagina de rezultate.

    * Am sanse sa apara marketplace-ul inaintea mea organic in cautari, astfel incat sa mut vanzarile din site-ul propriu in cel al marketplace-ului? N-as vrea sa se intample asta
    Cum am spus si mai sus exista sanse sa iasa in fata ta in motoarele de cautare, si sincer nu as fi deloc ingrijorat de asta. Chiar daca iese in fata ta, iti asiguri o sansa in plus sa vinzi clientului mai repede decat ai vinde de pe siteul tau (care este mai jos pe pagina sau eventual pe pagina urmatoare) si eviti ca un competitor sa preia aceea vanzare.
    Situatia se poate reduce foarte simplu la: preferi sa iasa eMag mai sus si sa dai un comision dar sa vinzi sau preferi sa nu iasa eMag mai sus si sa ai sanse sa pierzi vanzarea cu totul in favoarea competitiei.

    * Dpdv SEO, daca voi folosi in marketplace aceleasi descrieri de produse, risc sa fiu penalizat de google pentru continut duplicat?
    O data indexat continutul pe siteul tau si republicat mai tarziu pe marketplace nu sunt motive sa ai de suferit din cauza continutului duplicat.
    Sa o formulez mai simplu – in general siteul care ia continut deja publicat nu este penalizat, dar nu are beneficiile continutului original pentru ca motoarele de cautare au indexat deja postarea.
    In plus, chiar daca te tii departe de marketplaceuri din acest motiv, exista sanse foarte mari ca alti proprietari de magazine sa preia descrierile si sa le posteze la ei pe site, generand o situatie similara. Deci mai bine profiti de avantajele marketplaceurilor fara a da multa atentie acestui lucru :).

    * Ce alte probleme vedeti voi intr-o asemenea miscare?
    Singura problema reala pe care o vad in cazul marketplaceurilor este faptul ca de obicei acestea detin clientul dupa tranzactie, fara a-ti da access la datele lui. Te sfatuiesc sa citesti cu atentie TOS-ul marketplaceului si, in cazul in care nu interzice CONCRET acest lucru, sa intri in legatura cu clientul si sa ii oferi sa se aboneze direct la magazinul tau pentru a putea sa-i re-vinzi in viitor. Avand in vedere ca pe viitor o sa salvezi comisionul marketplaceului daca clientul accepta sa se aboneze direct la tine, il poti fideliza cu un discount permanent, personalizat pentru el si aplicabil numai pe contul lui (ex: Cuponul “DanTe” iti aduce 5% pe viata in magazinul nostru daca ne permiti sa iti trimitem un email pe saptamana direct).

    Sper sa te ajute.
    E.

  3. Am avut si eu ideea asta dar mi-a trecut. Imi pot construi singur un brand. Imi stabilesc singur regulile (si sunt de bun simt) si nu incarc clientul cu un adaos inutil. Se poate verifica usor chestia cu adaosul pe unele platforme.

  4. Dpdv business in momentul in care intrii intr-un marketplace si incepi sa vinzi mult mai mult decat pe site-ul propriu vei fi tentat sa faci focus in special pe marketplace neglijandu-ti propriul site.
    In cazul in care produsele sunt foarte nisate atunci e de bine, proprietarii markeplaceului nu-ti vor strica ploile si nu se vor baga ei direct cu produse propri.
    Daca in schimb segmentul de produse are o cota buna (online + offline) mai mult ca sigur ca intr-un an/doi de zile vei avea concurenta din partea lor.
    Nu spun ca este rau sa intrii in marketplace dar trebuie sa-ti promovezi brandul personal astfel incat sa ai tot timpul la indemana planul B.

  5. Multumesc pentru raspunsuri
    Intr-adevar, riscul cel mai mare este ca marketplace-ul sa imi preia furnizorii si va avea o putere mult mai mare de negociere cu ei.
    O sa risc, acum sa vedem daca ne intelegem la conditii 🙂
    Dupa ce ma listez, daca vreti detalii, pe privat.

    Mersi inca o data,

    Dan

  6. Marketplace-ul este foarte bun pentru vanzari mai rapide, dar pe termen lung iti poti pierde identitatea.
    Daca vinzi produse de la alti furnizor cu brandurile lor, atunci intr-adevar trebuie sa te concentrezi mai mult pe magazinul tau online, daca ai un brand al tau cu trasaturi originale, un marketplace te va ajuta enorm la inceput.
    Bafta

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.