Marketing on-line pentru domeniul dot com

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Buna ziua.
De curand am primit o oferta de proiectarea unei afacerii in .com si destul de putin vizibil in mediul online ( proiectare, grafica, mercantizare) si de aici topicul discutiei: Ce instrumente si tehnici sunt disponibile pentru a face o evaluare / estimare ( minima, buna ) a potentialilor clientii in mediul .com ( aici este cazul firma proiectare, international) ? Ce sugestii aveti pentru o prospectare ( minima, adecavata) a unei piete internationale ?

Deschis 0
Generalitati Piata de comert electronic Planul de afaceri Sebastian Bala 10 ani 4 raspuns 1231 vizualizari 0

Răspunsuri ( 4 )

    0
    2014-09-02T15:27:04+03:00

    Salut Sebastian,

    Uite cateva detalii cate te pot ajuta:

    1) CU PRIVIRE LA OPORTUNITATI DE TRAFIC (care se termina in vanzari):
    1.1) Evalueaza volumele de cautari pe termeni relativi afacerii. Poti folosii AdWords Planner si Keyword Tool din Yahoo/Bing si chiar Facebook. Cu cat sunt mai multe cautari, cu atat ai mai multe sanse de a aduce trafic si al converti in vazari.
    1.2) Evalueaza preturile de publicitate platita in Google AdWords, Yahoo/Bing si Facebook pentru cuvintele cheie gasite mai sus. Daca preturile sunt mari (peste $0.75-$1 US) inseamna ca altii fac banii cu aceste cuvinte si nisa e relativ banoasa. Cu okazia asta iti faci si o idee cam ce preturi ai plati daca ai vrea trafic platit de la aceste companii.
    1.3) Evalueaza competitia pentru cuvintele cheie gasite (macar pentru cele principale) sa vezi cat de usor/greu poti ajunge pe prima pagina si lua trafic organic. Incearca sa evaluezi competitie in volum de munca necesar sa ajungi pe prima pagina (ex: Cuvantul A = aproximativ 6 luni; cuvantul B = aproximativ 12 luni. La un pret $X/luna asta inseamna 6x fata de 12x. Acopera aceste cifre profitul posibil pe care il poti avea de pe urma cuvantului respectiv? (vezi puntul 2)).
    1.4) Vezi daca exista marketuri, bloguri sau showroomuri pe nisa ta (ex: in design/grafica multi profesionisti se invart pe siteuri gen deviantart.com, yankodesign.com). Ce fel de servicii se cer, cum te poti adapta, ce preturi se cer, care sunt cerintele generale … etc
    – Daca sunt marketuri/forumuri multe inseamna ca exista cerere si oferta pe nisa
    – Daca sunt bloguri multe (si mari) inseamna ca nisa este banoasa (se fac bani din AdSense, afiliere si vanzare de spatiu publicitar)
    – Daca sunt showroomuri/forumuri inseamna ca exista comunitate in jurul nisei.
    1.5) Incearca sa gasesti statistici din nisa ta. Pe piata internationala sunt mult mai multe statistici disponibile decat in Romania. Multe nise (ex: proiectare; constructii) au foruri de gestiune la nivelul tarii din care fac parte si care fac publice statistici, evaluari, rezultate, etc … (ex: „INS-ul American” = http://www.data.gov/)

    2) CU PRIVIRE LA COSTURI/PROFIT:
    Ar ajuta daca ai avea acces la datele siteului/firmei in chestiune (ex: profit pe client pe 12 luni; rata conversie la trafic pe site; etc…). Daca nu ai access la aceste informatii din interior le poti aproxima din diverse informatii care le gasesti pe internet.

    2.1) Calculeaza un posibil venit dupa formula pe care am explicat-o in postarea aceasta – https://ecompedia.ro/estimare-nisa-de-piata.html
    2.2) Cifrele de la 2.1) le multiplici cu profitul pentru rata de viata a clientului sa ai o idee cati bani iti aduce un client in total (ex: daca un client iti aduce A profit pe o vanzare si face in media 4 vanzari pe durata lui de viata – ai un profit total de 4A de pe urma lui).

    In acest fel, poti evalua APROXIMATIV un posibil flux de clienti, conversii si profit pentru afacerea la care te uiti.

    Acest calcul este mai mult sau mai putin relevant in functie de parametri introdusi in calcul si te sfatuiesc sa il iei doar ca INFORMATIE AJUTATOARE. Daca folosesti parametri minimalisti risti sa pierzi o afacere buna; daca esti prea generos cu parametrii risti sa te bagi intr-o gaura fara fund.

    Poti marii relevanta rezultatelor jucandu-te cu seturi de parametri din mai multe surse independente si incercand sa gasesti puncte medii intre ele (ex: un specialist marketing spune ca daca esti pe primul loc in Google iei 45% din trafic; altul spune ca iei 30% = fa 2 simulari si vezi cum te incadrezi pe fiecare. Acelasi lucru este valabil si pentru rate de conversie, timp de lucru sa ajungi pe prima pagina, resurse … etc).

    Sper sa te ajute.
    E.

  1. Multumesc Simona.
    Domeniul este proiectare – grafica pentru produse de amenajare magazine retail ( mercantizare ) – proiectarea de rame, suporturi etc . Deci avem mercantizarea magazinelor se face printr-o firma – care acea firma face si proiectarea acestor „obiecte” . vanzare este de produse si de servicii . Astept cu interes raspunsul tau .

  2. Multumesc E. pentru raspunsul tau detaliat . Aprecierile mele .

    Multumesc pentru sugestia buna sa urmaresc nivelul de dezvoltare al nise pe online .

    Fiind o afacere foarte nisata am cercetat cautarile pentru cuvinte posibile si denumiri de produse… ceea ce in domeniul care-l urmaresc acum este foarte” scazut .

    Din nevoia mea am facut un scop general util si pentru ceilalti participanti la forum si anume sa subliniem tool-uri eficiente pentru estimarile pietei – clienti, al cautarilor …

  3. Simona – evaluarea pietei – clienti am dorit sa subliniem cateva tool-uri si metode, insa foarte util sa scoatem in evidenta si estimarii in ceea ce priveste competitia – ai sugestii ? (manual sau automat) .

Lasă un răspuns lui Sebastian Bala

Browse