Marketing de Sarbatori – tendinte de shopping, via Google
Thinkwithgoogle.com a adunat laolalta cateva tendinte din perioada Sarbatorilor, din SUA, menite sa ajute angajatii din marketing. Nu degeaba pe 25 decembrie au loc cu 34% mai multe cautari legate de cumparaturi online decat de Black Friday (conform Google Data, SUA, noiembrie – decembrie 2016): multi amatori de shopping pe Internet cumpara cadouri de Sarbatori in saptamana de dinainte si de dupa Craciun, iar magazinele online nu trebuie sa uite asta.
Tendintele observate de Google sunt:
- clientii asteapta pana in ultima clipa – chiar daca retailerii imping reducerile din ce in ce mai devreme, in luna decembrie, clientii petrec 13 zile (in medie) gandindu-se daca sa cumpere ceva, iar cand s-au decis, aproape jumatate vor sa primeasca ce au comandat in aceeasi zi/a doua zi (conform studiului Google/Ipsos „Fall Shopping Study, High-Consideration Purchases”, SUA, septembrie 2017); cautarile mobile legate de livrarea in aceeasi zi au crescut cu 120% din 2015 incoace (conform Google Data, SUA, ianuarie – iunie 2017 vs. ianuarie – iunie 2015)
- 23 decembrie e ziua cea mai aglomerata – dupa ce deadline-ul livrarilor care pot fi facute pana de Craciun trece (adica dupa 21 decembrie), clientii se orienteaza spre magazine din orasul lor, pentru cumparaturi si nebunia asta incepe in vinerea din saptamana dinaintea Craciunului; toata lumea cauta ceva de cumparat pe 23 decembrie, care a fost ziua cea mai aglomerata anul trecut, toata lumea cautand „unde cumpar…”; pe 25 decembrie, sunt cele mai multe cautari mobile cu „magazine deschise acum” si „orar magazine”
- ritmul e alert si intre Craciun si Anul Nou – in aceasta perioada, se cumpara online la fel de mult ca in restul lunii decembrie (cu exceptia saptamanii Craciunului); dupa 25.12, lumea cauta „unde cumpar…” cu aceeasi intensitate ca inainte de Craciun si nivelul ramane la fel de ridicat pana in ultima saptamana din an (conform Google Data, SUA, noiembrie – decembrie 2016)
Leave a reply