Marea Britanie: e-commerce-ul = 31% din vanzarile totale din retail, in 2020
Din cauza pandemiei COVID-19, Marea Britanie a inchis magazinele fizice non-esentiale si cumparaturile s-au mutat pe Internet. De aceea, emarketer.com estimeaza ca, pana la final de an, e-commerce-ul va reprezenta – pentru prima data – 30,9% din totalul vanzarilor din retail (fata de 21,8%, in 2019). Analistii spun ca cele 12 saptamani de restrictii (din perioada 23 martie – 15 iunie), in care au fost deschise doar magazinele alimentare si farmaciile, au determinat britanicii sa cheltuie online 141,33 miliarde £, cu 34,7% mai mult YoY.
Aceasta tendinta nu se va mentine si anul viitor, mai noteaza sursa amintita: in 2021, comertul electronic va reprezenta 28,3% din totalul vanzarilor din retail (cu 6,3% mai putin decat anul acesta), echivalentul a 132,43 miliarde £. Iar acest procent se va pastra, cu variatii minore, pana in 2024, estimeaza analistii e-commerce.
Obiceiurile care s-au format in randul populatiei britanice (in timpul izolarii impuse de pandemie) se vor mentine, in timp (pentru ca orice obicei se poate forma in 6 saptamani, iar restrictiile au durat dublu). Persoanele de peste 65 de ani, de exemplu, care pana acum erau reticente in a adopta noile tehnologii si a-si schimba comportamentul de consum, au adoptat treptat shoppingul digital. Iar dupa redeschiderea magazinelor fizice tendinta nu s-a modificat: in mai, 42% dintre amatorii de cumparaturi online din tara insulara spuneau ca vor face mai multe cumparaturi digitale pe viitor; in august, procentul urcase la 55%.
Leave a reply