Marea Britanie: cumparatorii online, avertizati de cresteri de pret ascunse
Algoritmii folositi de marketplace-urile online ar putea duce la o crestere a preturilor produselor si serviciilor vandute pe Internet, in Marea Britanie, informeaza bbc.com. Avertizarea vine din partea Autoritatii pentru Concurenta si Piete (The Competition and Markets Authority/CMA) din Regatul Unit.
CMA cerceteaza acum afacerile care folosesc tehnologia pe platformele de vanzare digitale, pentru a determina care dintre ele manipuleaza potentialii clienti, prin intermediul rezultatelor de cautare afisate (daca acestea contin preponderent anumite brand-uri, acestea vor fi achizitionate in detrimentul altora). In plus, vizitatorii site-urilor pot fi indusi in eroare de mesaje mincinoase, care sugereaza ca produsul la care se uita trebuie cumparat rapid, pentru ca stocul e limitat. Sau pot fi impinsi sa cumpere prin amplasarea intr-un anumit loc pe pagina a unui buton de „Adauga in cos” ori prin generarea unui „pret personalizat”. O alta problema analizata de autoritatea britanica tine de modul in care firmele folosesc algoritmii pentru a manipula scorul review-urilor online. La intersectia dintre afacerile online, bugetul clientelar si datele de browsing se pot afla „preturi pentru produse si servicii constant mai mari”, noteaza CMA.
„Algoritmii joaca un rol important online, dar – daca nu sunt folositi responsabil – pot face enorm de mult rau consumatorilor si afacerilor. Evaluarea acestui impact negativ este prim pas spre a putea asigura consumatorii ca sunt protejati”, transmite Kate Brand (Director of Data Science, CMA).
Leave a reply