Magazinele online olandeze se plang de angajatii care nu au competente digitale
9 din 10 angajatori olandezi din domeniul comertului electronic se plang ca angajatilor lor le lipsesc abilitatile digitale necesare, aflam de pe ecommercenews.eu (care citeaza datele ditr-o cercetare marca Thuiswinkel.org). Thuiswinkel.org a mai descoperit recent ca olandezii au cheltuit 17,5 miliarde € pe cumparaturi digitale (+6% YoY), in special pe servicii.
„Influenta AI-ului asupra pietei muncii este enorma”, transmite Marlene ten Ham (Director General Thuiswinkel.org), ca raspuns la studiu. Deficientele sunt semnificative in special in domeniile securitatii cibernetice si tehnologiilor inovatoare. Angajatorii se asteapta ca, in urmatorii ani, oamenii care lucreaza pentru ei sa nu poata sa tina usor pasul cu ritmul de dezvoltare al inteligentei artificiale (AI), care e folosita din plin de multi retaileri.
Piata digitala olandeza este caracterizata de un numar mare de persoane care desfasoara activitati independente. Conform celor mai recente cifre ale biroului national de statistica CBS, in 2022, in 2022, 138.400 de angajati lucrau pentru jucatori e-commerce puri. Dintre acestia, 48.000 erau angajati de o companie. Ceilalti, aproape doua treimi, lucrau freelanceri.
In prezent, 23% dintre magazinele online olandeze au locuri de munca vacante care se dovedesc a fi greu de ocupat. Principalele cauze? Lipsa candidatilor, experienta insuficienta si cerintele salariale mari. Cel mai greu se ocupa posturile de senior si de specialitate. Lipsa competentelor digitale necesita formarea si educarea personalului actual in domenii precum securitatea cibernetica, AI si digital business skills, cred specialistii.
Leave a reply