Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Magazinele de pe platforma MerchantPro: crestere de 80% a valorii comenzilor, in S1 2021

Cresterea accelerata din 2020 se mentine la nivelul celor peste 1.500 de magazine aflate pe platforma MerchantPro, in ciuda relaxarii restrictiilor, semn ca schimbarea comportamentala a romanilor nu a fost doar contextuala. Astfel, in primul semestru din 2021, numarul comenzilor plasate a crescut cu 60% YoY, in timp ce valoarea acestora a crescut cu 80%, anunta platforma ofera solutii SaaS pentru e-commerce, intr-un comunicat de presa.

„Trendul ascendent si accelerat din 2020 se mentine – intr-un ritm mai ponderat, dar evident – chiar si dupa relaxarea mult asteptata. Desi romanii s-au intors in magazinele offline si si-au reluat parte din obiceiurile pre-pandemie, online-ul a ramas un canal preferat pentru achizitii. Avantajele sale evidente – atat pentru comercianti, cat si pentru clientii finali – contribuie activ la digitalizarea unor businessuri care altfel nu ar fi trecut poate nici in urmatorii ani in online, iar acest lucru este reflectat de cifrele intr-o continua crestere din semestrul I al lui 2020”, transmite Arthur Radulescu (foto, CEO MerchantPro).

Crestere pe toate verticalele

Schimbarea in obiceiurile de consum ale romanilor si orientarea catre online au determinat urmatoarele schimbari, la nivelul magazinelor de pe platforma MerchantPro:

  • in luna mai au fost facute cele mai multe comenzi, o crestere cu 24% fata de perioada similara a anului precedent
  • cea mai mare crestere la nivel de S1 (excluzand perioada pre-pandemiei COVID-19) a fost inregistrata in iunie, cand au fost plasate cu 46% mai multe comenzi YoY
  • cea mai dinamica luna din punct de vedere al valorii comenzilor a fost aprilie, cu o crestere de 72% YoY
  • valoarea cosului mediu a crescut cu 11% fata de ianuarie-iunie 2020 (pana la 50 €)
  • numarul mediu al produselor/comanda a crescut si el, cu 3% YoY
  • cea mai mare comanda a fost de aproape 250.000 €, cuprinzand peste 30 de produse de tip echipament HoReCa (in timp ce in S1 2020, cea mai mare comanda a inclus peste 50 de tipuri de produse personalizabile, cu o valoare totala de 200.000 €)
  • cele mai dinamice domenii au fost Home&Deco, Electronice si Ingrijire; domeniul Fashion a inregistrat o revenire mult asteptata, dupa o stagnare determinata de contextul pandemic

Tendinte in S2 2021

Printre tendintele care se contureaza pentru a doua parte a lui 2021, se remarca o tendinta pozitiva in adoptia solutiilor de optimizare a vanzarilor, in special dezvoltarea de programe proprii de afiliere si solutii de cross-sell. De asemenea, este evidenta tendinta comerciantilor care au avut cresteri accelerate de a-si consolida pozitia obtinuta in piata, prin adoptarea de solutii noi, centrate pe client: programe de fidelizare, livrare ultrarapida, integrare in marketplace-uri sau transformarea propriului magazin in marketplace.

„Exista o dinamica clara in zona magazinelor new entry care cresc si isi diversifica solutiile adoptate, pentru a se diferentia de concurenta, in timp ce magazinele cu o pozitie deja consolidata privesc in viitor, urmarind sa dezvolte noi linii de business si extinderea la nivel regional. Aceasta efervescenta din comertul online este atractiva si pentru jucatorii internationali, asa ca este probabil sa vedem tot mai multi intrand pe piata noastra”, a mai precizat Arthur Radulescu.

Leave a reply