Investitorii nu mai mizeaza pe companii e-commerce, in 2025

Pana in prezent, in 2025, startup-urile globale din nisa comertului electronic au strans finantari de aproximativ 7,3 miliarde $, transmite Crunchbase. Suma este in scadere constanta fata de anii trecuti: investitorii investesc mult mai putini bani in afacerile din acest domeniu, chiar daca achizitiile digitale raman unul dintre cele mai inradacinate comportamente din economia de consum.
Noile rapoarte Crunchbase arata ca 2025 nu a fost un an deloc roz pentru capitalul de risc (Venture Capital), iar fondatorii e-commerce concureaza pentru finantari din ce in ce mai mici. Daca tendintele actuale se mentin, la final de 2025 vom avea cel mai slab an la capitolul investitii in acest sector din ultimii ani. Numarul tranzactiilor este, de asemenea, „mult in scadere”, ceea ce subliniaza cat de selectivi au devenit investitorii. Doar in SUA situatia este mai buna (in special in nise ca food & grocery delivery) si similara cu cea din 2024, dar a scazut cu 80% fata de varful din 2021.
Cele mai notabile 3 runde de investitii la nivel mondial din acest an:
- Wonder (New York), care permite utilizatorilor sa comande mai multe feluri de mancare de la diverse food trucks, axate pe bucatarii diferite – 600 milioane $
- Zepto (India), jucator quick-commerce, care livreaza super rapid comenzile online de alimente si produse pentru casa – 450 milioane $
- Whatnot (San Francisco), platforma de livestreaming – 225 milioane $
Leave a reply