INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Zaliano.ro
Zaliano.ro a aparut la final de 2021, „din dorinta de a crea un loc plin de emotie, in care oamenii pot sa gaseasca cadouri inspirate, chiar si pentru cele mai rafinate gusturi”, ne-a povestit Oana David (foto, Fondator Zaliano.ro). De profesie economist, Oana si-a transformat pasiunea intr-un business care vinde online ceramica pictata manual: cani, vase pentru copt, decoratiuni, boluri si recipiente, farfurii, produse pentru baie si nu numai. Produsele sunt create si pictate de artisti plastici polonezi si sunt unicat. Intrati in culisele afacerii ei, in interviul care urmeaza!
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Oana David: In cautarea mea, am pornit in primul rand de la dorinta de a gasi un nume simplu, usor de retinut si cu un domeniu liber. Am ales „Zaliano” pornind de la un joc de litere si de cuvinte. Ceva simplu, jucaus si cu sonoritate.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea de business a pornit de la o pasiune: de cand ma stiu mi-au placut lucrurile cu poveste, obiectele unicat, decoratiunile si – in special – ceramica. Am descoperit acesta ceramica acum multi ani (cand locuiam in Polonia) si am iubit-o din prima clipa. Unica, minunata si versatila. De-a lungul anilor, am adunat multe piese de „arta functionala” in colectia personala. Am testat-o in bucataria proprie, am facut-o cadou prietenilor dragi, care s-au indragostit de ea, la randul lor. Si, pentru ca toti prietenii care imi calcau pragul ma intrebau de unde am cumparat obiectele, natural a venit si intrebarea: „De ce sa nu ne bucuram de aceasta ceramica si in Romania? Sa le poata gasi toata lumea intr-un loc!”. Asa s-a nascut Zaliano!
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Principalul motiv a fost sa fac ceea ce imi place, sa experimentez, sa fiu propriul meu sef. Inca de la inceput am avut sustinerea familiei, la care s-a adaugat – pe parcurs – si feedback-ul clientilor. Produsele au fost primite cu bucurie si au fost foarte apreciate de clientii nostri, ceea ce mi-a dat incredere in ceea ce fac.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
O parte din educatia antreprenoriala vine din perioada facultatii si din experienta profesionala de dinainte de antreprenoriat. In completare, am fost si autodidacta, am invatat (si inca invat) din greseli. De multe ori invat si de la colaboratorii cu care am lucrat si/sau lucrez, de la fiecare in parte „fur” ceva si le multumesc fiecaruia ca isi aduc contributia la construirea brandului Zaliano.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Banii pentru finantare au venit din surse proprii. Pe langa bani, am investit si foarte multa munca, timp si suflet. Multe lucruri le-am facut in-house, pastrand nota personala a brandului si punandu-ne amprenta pe mesajul transmis. Asa am redus costurile, bani pe care i-am putut redirectiona in stocuri si marketing.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Evident ca da! Antrepenoriatul este o provocare in fiecare zi, nu doar la inceput de drum. Inveti, cazi, te ridici si o iei de la capat. Important este cat de repede te ridici, nu cat de des ai cazut. Nicio zi nu semana cu cealalata. Nu risti sa intri in rutina si nu te plictisesti deloc.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Principalul avantaj pentru mine este de a face ceea ce imi place, de a transforma o pasiune intr-un business. De a crea ceva dupa propria viziune, care (in timp) sa iti aduca satisfactie financiara. „Fa ceea ce-ti place cu adevarat si nu vei mai munci nicio zi din viata ta!”, spunea Confucius si in cazul meu se aplica intocmai.
Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta sunt toti oamenii care iubesc frumosul si apreciaza lucrurile deosebite. Toti pasionatii de arta, stil de viata sanatos sau cei in cautare de cadouri deosebite. Colectionarii de obiecte handmade, iubitorii de ceramica de calitate si pasionatii de gatit.
Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Cele mai importante atuuri sunt unicitatea si diversitatea, care vin la pachet cu atentia la detalii, orientarea catre client si livrarea rapida. Si, pentru ca dorim sa livram o experienta completa, ne facem timp sa ne cunoastem clientii, sa le ascultam povestile si sa ii ajutam sa gaseasca ceea ce cauta. Personalizam fiecare experienta, pentru ca stim ca suntem cu totii diferiti. Multumirea clientilor nostri este cea mai buna carte de vizita, pentru noi.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Piata produselor Home & Deco este destul de competitiva. Ne diferentiem prin faptul ca produsele noastre sunt unicat, nu contin substante toxice si sunt idei de cadouri minunate, chiar si pentru cei mai exigenti. Fiind lucrate si pictate 100% manual, intr-o gama variata de modele si culori, care se combina intre ele cu usurinta, nu exista doua piese indentice. Vasele din ceramica poloneza vine la pachet cu durabilitate, calitate, eleganta, utilitate si rafinament. Se potrivesc in orice decor, fie ca este vorba de stil modern, clasic, contemporan sau vintage. Datorita paletei largi de culori, ofera dinamica aranjarii oricarei mese. Contribuie semnificativ la designul bucatariei tale, fiind caracterizata printr-o frumusete aparte. Fermecatoarea noastra ceramica are ceva aparte, fiecare obiect in parte spune o poveste si este un obiect de arta functionala.
Aveti pagini de Facebook, Instagram, YouTube, TikTok? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ele?
Suntem prezenti in social media pe toate canalele. Este un canal important de comunicare, atat cu clientii existenti, cat si cu cei noi. Impartasim cu a noastra comunitate fotografii, impresii, retete, idei si sfaturi practice.
Aveti versiune de mobile?
Majoritatea dintre noi petrecem mult timp pe telefon, fie ca suntem acasa, la birou, la cafea sau intre doua sedinte, astfel ca si noi ne concentram atentia foarte mult catre versiunea de mobil. Si in cazul nostru, cel mai mare trafic vine din acesta zona. Este cea mai la indemana modalitate de a cauta ceva pe Google sau de a da scroll, pe Facebook sau Instagram.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Avem o crestere YoY importanta. Ne-am dublat cifra de afaceri si suntem in continuare pe un trend ascendent, ceea ce ne bucura foarte mult. Tinand cont ca sfarsitul de an a venit cu Black Friday, urmat apoi de Craciun, ne-am bucurat de o crestere semnificativa a numarului de comenzi si de clienti, fata de anul trecut.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
In cazul nostru, foarte importate sunt automatizarile proceselor. Ne salveaza timp pretios, pe care il putem redirectiona in alte directii. Reducerea cheltuielilor trebuie gandita in asa fel incat sa nu afectezi calitatea si sa reusesti sa livrezi ceea ce promiti, in timpul promis. Lucram impreuna cu ai nostri colaboratori si gandim permanent strategii noi, care sa ne salveze timp si bani.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Deoarece produsele noastre sunt fragile, principala provocare este ca ele sa ajunga la destinatie in primul rand intregi si in al doilea rand rapid. Reusim sa livram cu succes, in 70 % dintre cazuri, in 24 de ore, oriunde in tara. Pentru asta, am cautat constant sa colaboram cu firme de curierat serioase. De-a lungul timpului, nu am ezitat sa schimbam firmele de curierat. De asemenea, feedback-ul primit de la clientii nostri ne-a ajutat sa corectam problemele identificate. Din experienta noastra, am invatat sa impachetam din ce in ce mai bine produsele, suntem atenti la detalii, astfel incat rata de deterioarare a produselor sa fie minima.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Ne dorim – evident – sa crestem increderea clientilor in brand, sa reusim sa scalam businessul si numarul de clienti si sa crestem cifra de afaceri YoY. Un pas important pe care il avem in vedere este sa extindem activitatea transfrontaliera. Avem mult de munca si multe idei de incercat si pus in practica. Pasi mici si importanti, pe care incercam sa ii pregatim in viitor pentru Zaliano, deoarece suntem siguri ca poate sa livreze emotie si dincolo de granite, in intreaga Europa.
Leave a reply