Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu WowSkin.ro

 

Site-ul e-commerce WowSkin.ro a aparut in toamna anului 2019 si vinde online cosmetice sud-coreene de calitate, la preturi accesibile. Nadejda Aliohina Alivos (foto, CEO WowSkin.ro) ne-a povestit ca a pornit la drum alaturi de sora ei (ambele fiind pasionate de utilizarea acestor produse in rutina de infrumusetare proprie), ca sunt prezente pe Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Pinterest si Snapchat, ca cea mai mare provocare pentru magazinul lor online este mentinerea unei pozitii de top pe piata de profil si ne-a spus ce planuri de viitor are, apropo de site.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online? Ce reprezinta? Cum te-ai gandit la el?
Nadejda Aliohina Alivos: Denumirea „WowSkin” aleasa pentru firma noastra (si, implicit, pentru magazinul online) ne reprezinta pe noi, dorinta noastra de a ne adresa instinctului feminin de intretinere corporala si infrumusetare si de a veni in sprijinul problemelor pe care le intampinam la un moment dat cu totii, prin oferirea de produse calitative si cu rezultate excelente. Am gandit denumirea si din perspectiva orizontului de asteptare al clientilor, de a le oferi un indiciu privind specificul nostru inca de la accesarea site-ului. Nu am neglijat nici muzicalitatea numelui, care asemenea brandurilor notorii, este facil de retinut si placut de pronuntat.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea de business ne-a venit din nevoia de a utiliza produse de calitate in rutina proprie de intretinere, care sa confirme prin rezultate vizibile si de lunga durata si care, in acelasi timp, sa poata fi accesibile din punct de vedere economic. De aici nu a fost decat un pas in a impartasi experienta proprie si altor persoane, care ne-au devenit clienti fideli.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Lumea business-ului reprezinta o provocare (sau intriga) permanenta. Avand cunostinte despre produsele de intretinere de calitate pe care le foloseam, cu rezultate vizibile, dar care aproape ca lipseau de pe piata din Romania, am profitat de potentialul acestei nise de piata, lansandu-ma in aceasta aventura. Astfel, pot spune ca motivatia de a incepe propria afacere a fost aceea de pasi in lumea business-ului si de a propune consumatorilor de produse cosmetice o alternativa la produsele arhicunoscute. Suntem doua surori (si prietene) care am pornit pe acest drum, inca de la momentul infiriparii ideii de „a agita” piata cosmeticelor din Romania.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Sigur ca lumea afacerilor din practica difera substantial de cea teoretica, insa elementele de baza ale antreprenoriatului le-am dobandit inca din timpul studiilor universitare. Cu toate acestea, fara dorinta si inclinarea spre acumularea de informatii dintr-o paleta larga de domenii este dificil sa poti face fata provocarilor zilnice ale unei afaceri. Odata ce incepi o afacere, este imposibil sa te limitezi doar la cunostintele antreprenoriale. Observi cum zilnic trebuie sa te adaptezi unei multitudini de situatii, de la contabilitate, la chestiuni juridice, de la activitati logistice, pana la IT, situatii cu personalul, relatiile cu autoritatile si multe altele.

Cum ati reusit sa strangeti bani pentru finantare?
Finantarea firmei s-a bazat doar pe resurse proprii. Am inceput cu cheltuieli esentiale, cele pentru infiintare, crearea prezentei online si – mai ales – procurarea primelor produse pentru comercializare. Investitia initiala nu a fost foarte mare, insa tot profitul rezultat din activitate l-am indreptat spre sporirea gamei de produse si imbunatatirea experientei clientilor nostri.

V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ati depasit?
Cu toate ca nu suntem de foarte mult timp pe piata, in momentul in care am lansat magazinul online a fost destul de greu si, intr-adevar, ne-am lovit de multe bariere. In principal, au fost cauzate de faptul ca nu stiam exact ce trebuie sa facem mai intai. A trebuit sa absorbim informatii din multe domenii si sa le aplicam imediat. Din alt punct de vedere, vanzarile erau aproape inexistente, nu eram cunoscuti de clienti si nici nu eram foarte priceputi la atragerea (si cu atat mai mult) la fidelizarea clientilor. Au fost destul de multe greseli la inceput, dar toate ne-a ajutat sa ne imbunatatim skill-urile si sa crestem. O parte din succesul de acum li se datoreaza.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Este destul de complicat sa ai propria afacere. Desigur, partea frumoasa este ca tu esti propriul sef si iti faci programul cum vrei tu, dar – in acelasi timp – este o mare responsabilitate. Daca un angajat obisnuit are un program stabil si destul de predictibil, afacerii proprii trebuie sa ii dedici timp non-stop. Bunastarea firmei este direct proportionala cu implicarea in procesul de lucru, fapt ce conduce la o motivare permanenta. Practic, esti mereu la munca. Din alt punct de vedere, zilnic trebuie sa iei decizii rapide, lucru destul de presan,t deoarece nu ai un superior pe care sa il intrebi, atunci cand nu stii ceva. Trebuie sa descoperi singur toate detaliile si sa decizi in cunostinta de cauza. Aceste argumente pot crea impresia ca a fi angajat este mult mai lejer, cu mai putine griji, insa satisfactia pe care o resimti atunci cand afacerea ta functioneaza bine nu se poate compara cu zona de confort a unui angajat.

Care este publicul tinta al site-ului?
Prin produsele pe care le oferim, ne adresam tuturor categoriilor de persoane, indiferent de varsta si sex. Cu toate acestea, pot spune ca publicul tinta (sau principal) caruia ne adresam este format din femeile si fetele care dedica timp si resurse pentru ele insele, pentru ingrijirea si intretinerea sanatatii lor. De regula, isi doresc sa aiba un ten curat, sanatos si impecabil, alegand produse calitative.

De ce ar trebui cineva care intra pe site sa cumpere de la voi?
O persoana care acceseaza magazinul nostru online va cumpara in primul rand pentru calitatea si efectele garantate pe care acestea le au. Sunt clienti care achizitioneaza produsele noastre pentru a preintampina eventuale probleme si altii care vor produse care sa le rezolve problemele pe care deja le au. Produsele de pe site-ul nostru sunt foarte variate, astfel incat fiecare vizitator poate gasi produse potrivite pentru necesitatile sale. Toate sunt certificate de catre Comisia Europeana, asadar compozitia lor este verificata. De mentionat este si faptul ca produsele noastre sunt cruelty-free, deci nu au fost testate pe animale si sunt absolut inofensive pentru ele. Orice client este tratat cu grija si atentie, fie ca este unul nou sau e deja fidel magazinului nostru. Fiecarei comenzi primite ii adaugam si cate un mic cadou, sub forma de mostre gratuite.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Cu toate ca activam pe o piata cu o concurenta destul de mare, ne bazam pe calitatea produselor noastre si pe accesibilitatea lor. Promovam beneficiile pe care le putem aduce clientilor si depunem eforturi pentru a fi cat mai activi pe retelele de socializare. Cream continut si avem postari zilnice pe Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Pinterest, Snapchat. Asa suntem aproape de clientii nostri si, in acelasi timp, oferim si consultanta 24/7, pe chat-ul disponibil pe site, WhatsApp si prin orice alta modalitate de comunicare (inclusiv telefonic).

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Inca de la inceput am cautat sa colaboram direct cu producatorii cosmeticelor pe care le vindem, pentru a putea oferi clientilor nostri calitate coreeana direct de la sursa. Asadar, mare parte dintre produsele comercializate provin direct din Coreea de Sud. Sunt situatii cand unele produse sunt achizitionate prin furnizori din Uniunea Europeana, pentru eficientizarea duratei de livrare sau a costurilor de transport. Ne asiguram temeinic, de fiecare data, ca acesti furnizori sunt agreati de producator, iar produsele sunt originale si de calitate.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Suntem un business online, asa ca majoritatea canalelor noastre de vanzare sunt specifice. Comenzile trebuie sa fie plasate prin intermediul site-ului, insa modurile prin care ajungem la clienti sunt variate: de la social media si campanii de promovare pe motoarele de cautare, pana la newsletter pe e-mail; si toate ne ajuta sa crestem contactul cu clientii si, implicit, vanzarile.

Cati angajati aveti?
Suntem o echipa mica, dar dedicata. Ma implic personal in treburile administrative si de marketing, o am alaturi pe sora mea (cu care am inceput aceasta poveste) si inca o fata de curand angajata. Serviciile de contabilitate si personal am hotarat sa le externalizez, considerand ca este mai eficient astfel.

Cum va merge in perioada asta (interivul a fost reazliat in luna octombrie – n.r.)?
Restrictiile impuse de situatia sanitara au sporit comertul online, fapt pe care l-am resimtit si noi. Beneficiem de o crestere graduala atat a vizitatorilor de pe site, cat si a vanzarilor. Pe langa clientii existenti, fideli magazinului nostru, zilnic avem noi vizitatori pe site si clienti. Datorita acestui fapt, pot spune ca la momentul actual avem o activitate destul de intensa.

Ati participat la Black Friday 2020?
Da, am participat la Black Friday 2020. Am demarat campanii de reduceri atragatoare si demne de un veritabil Black Friday. Vrem ca si in 2021 sa venim in intampinarea dorintelor clientilor nostri si sa-i surprindem prin campanii imbatabile. De altfel, dorim sa avem un ritm sustinut de campanii cat mai inovatoare.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2020?
Pentru finalul anului 2020, pot spune ca, desi restrictiile impuse de situatia sanitara s-au mai relaxat, consumatorii au preferat sa faca achizitii online in detrimentul celor clasice, astfel ca si de Black Friday, si de Craciun am inregistrat vanzari consistente, diferentele dintre cele doua fiind nesemnificative (balanta a inclinat usor in favoarea Craciunului).

Cum si unde va promovati site-ul?
Promovarea site-ului nostru are loc implicit, odata cu promovarea produselor pe care le comercializam si a beneficiilor acestora. Propunem si prezentam clientilor nostri diferitele produse proprii pe toate canalele sociale (Facebook, Instagram, TikTok, Pinterest si altele) si asa facem referire la site-ul nostru, de unde isi pot cumpara produsele preferate. In acelasi timp, nu neglijam nici promovarea clasica, prin articole in diferite editoriale sau reviste (de circulatie locala sau nationala).

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Magazinul nostru online a beneficiat de prezenta pe retele de socializare inca de la inceput. Ne-am axat dezvoltarea contului de Instagram, concomitent cu cel de Facebook. Faptul ca am construit aceste pagini de social media ne permite sa comunicam indeaproape cu clinetii nostri, sa le oferim sfaturi, recomandari si raspunsuri la intrebarile pe care le au. Administrarea paginilor o facem eu si sora mea, insa toata echipa investeste timp, resurse si idei pentru crearea de continut, inregistrarea de clipuri video/audio, fotografii cat mai detaliate ale produselor si crearea de text. Consideram ca promovarea produselor noastre prin campanii de marketing pe Facebook, Google si alte platforme are o importanta covarsitoare, desfasuram astfel de campanii si nu facem niciun fel de compromis in acest domeniu.

Aveti versiune de mobile?
Bineinteles, site-ul nostru are si versiune specifica dispozitivelor mobile, propunand o interfata usor de utilizat, rapida si predictibila.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Multe dintre comenzi vin de pe dispozitivele tip PC/laptop. Insa nu este de neglijat nici numarul comenzilor plasate prin intermediul dispozitivelor mobile, acestea situandu-se in jurul unui procent de 35%.

Cum credeti ca veti incheia anul 2021?
Dupa cum arata cifrele pana la acest moment (si tinand cont de faptul ca ne aflam deja in trimestrul final al anului, urmand si valul specific Sarbatorilor de iarna), suntem optimiste si consideram ca vom incheia anul cu o crestere de 60%.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Nu ne axam neaparat pe reducerea cheltuielilor, ci pe cresterea vanzarilor. Insa avem intotdeauna grija la cheltuielile redundante. Acestea pot fi reduse sau evitate printr-o organizare mai buna si eficienta a activitatilor specifice unui magazin online: de la aprovizionare, pana la livrarea comenzilor. Pe viitor, reducerea cheltuielilor o vom putea face si prin automatizarea anumitor task-uri, precum cele administrative (prin implementarea unor solutii software adecvate), iar apropo de scalarea de cateva ori a afacerii, nu putem neglija nici automatizarea pregatirii comenzilor.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul vostru, in mediul online autohton?
Cea mai mari provocare consta in mentinerea unei pozitii de top, atunci cand consumatorii cauta produsele pe care noi le comercializam. Concurenta este destul de mare si, mai ales ca inca ne aflam la inceput de drum, trebuie sa inovam in acest domeniu, pentru a putea oferi clientilor produse si experiente pe placul lor. In plus, marketingul online se afla intr-o permanenta dezvoltare, astfel ca intotdeauna trebuie sa stim sa aplicam noile tendinte.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Din fericire, pot spune ca nu am avut probleme multe sau grave cu firmele de curierat. Cele cateva incidente pe care le-am avut au fost cauzate de o manipulare gresita a coletelor, astfel ca acestea au ajuns deteriorate la client si a trebuit sa le inlocuim; au mai fost cazuri cand nu au mai ajuns deloc, dar si situatii cand au existat intarzieri in livrarea comenzilor – probabil aceasta este cea mai des intalnita problema pe care o intampinam, referitor la curieri.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Planurile de viitor in online coincid cu planurile pe care le avem apropo de dezvoltarea magazinului. Dorim sa extindem gama de produse oferite clientilor, cu pastrarea calitatii si accesibilitatii. Ne orientam si spre alte categorii de consumatori, prin oferirea de produse specifice, precum cele pentru copii. Dintr-un alt punct de vedere, nu neglijam posibilitatea extinderii prezentei online si spre o platforma de tip marketplace.

Leave a reply