INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu WellnessHighs.com
WellnessHighs.com a aparut la inceputul lui 2020 si vinde online produse ergonomice pentru birou (mese, scaune, dulapuri si accesorii) si training-uri de ergonomie. Roxana Lupu (foto, Fondator WellnessHighs.com si Trainer posturologie) ne-a introdus in culisele afacerii sale cu produse premium, povestindu-ne cum a inceput afacerea din propriile economii, de ce vinde – de fapt – sanatate clientilor ei si cum a fost influentat magazinul online de pandemia COVID-19 si munca de acasa.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Roxana Lupu: Pai trebuia sa fie clar ceva care sa cuprinda termenul „wellness”, pentru ca e parte din crezul nostru – nu vindem doar niste suporturi de laptop, birouri reglabile pe inaltime sau scaune ergonomice, ci oferim alternativa unui stil de viata sanatos si confortului, mai ales in timp ce lucrezi la computer. „Highs” vine din expresia „highs and lows” (in traducere, „maxim si minim”), deci un fel de „culmile wellness-ului”. 😀
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Este un domeniu relativ conex cu o parte a activitatii mele – asezarea corecta la computer si postura sanatoasa (in cadrul programelor de sport si wellbeing pe care le derulez in corporatii sunt, printre altele, si trainer de posturologie si ergonomie).
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Wellness Highs nu este primul meu business, dar e primul la care m-am inhamat singura. Dar daca este sa raspund generic la intrebare, atunci cred ca motivatia pentru antreprenoriat este ca iti pot desfasura liber ideile, strategia, creativitatea si toate resursele posibile de care dispui – caci ai nevoie cam de toate.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Autodidacta.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am pus la bataie o parte dintre fondurile familiei mele – economiile.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Barierele sunt niste jaloane cu care te intalnesti la tot pasul intr-un business, asa ca sunt in continuu in acest proces de a incerca sa le depasesc. Prima bariera in acest business specific este ca vorbim despre o nisa: ergonomia, postura corecta si produse care servesc acest domeniu. Asta inseamna ca produsele noastre sunt premium si nu sunt de masa. As vrea sa devina de masa, pentru ca atunci ne-am gasi in situatia fericita in care majoritatea oamenilor inteleg importanta unei posturi sanatoase si corecte si implicatiile asupra sanatatii. Sigur, ar mai insemna si ca oamenii au un nivel de trai si de educatie care le permite sa faca aceste alegeri de consum.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Pfiu, asta e un subiect larg si complex. Cred ca avantajele si dezavantajele pentru fiecare situatie in parte depind de cine raspunde la speta asta. Pe scurt, in cazul meu, avantajul principal in a fi antreprenor este libertatea de a actiona asa cum consider. Dezavantaje – fluctuatia veniturilor, starea de risc.
Care este publicul tinta al site-ului?
Persoanele cu venituri medii si peste medie, interesate de un stil de viata sanatos, care lucreaza la birou/computer/laptop.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca acest act de cumparare ii va schimba viata in bine: toate produsele noastre sunt gandite si produse din fabrica astfel incat sa respecte principiile unei posturi sanatoase, sunt produse premium, aduse din America si Europa, de la cei mai mari jucatori/producatori de produse ergonomice din lume. Cand cumperi un scaun ergonomic sau un birou reglabil pe inaltime, la care poti alterna sezutul cu ridicatul, cumperi – de fapt – sanatatea spatelui tau, a coloanei tale, eviti diferite afectiuni ale coloanei, precum hernia de disc, scolioza, cifoza. Eu cred ca e un motiv destul de bun.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Avem produse premium, nu facaturi din China, care se rup si scartaie dupa primele utilizari. De aceea, suporturile noastre de laptop nu au cum sa coste 80 de lei… Acesta este diferentiatorul principal: calitatea. Sunt produse in marea majoritate de Uncaged Ergonomics din America, jucator pe piata de ergonomie adresata birourilor de peste 20 de ani. Produsele lor sunt prezente in birourile corporatiilor din intreaga lume. In plus, produsele au un touch de inovatie: sunt trendy, designul si estetica lor sunt deosebite si se incadreaza mai ales in sintagma „sit and stand”, cum ii spun americanii, care se ocupa cu asta de multa vreme: adica alternarea, in timp ce lucrezi, intre a sta pe scaun si lucratul din picioare, care e dovedit de studii stiintifice ca este de preferat sezutului de o mie de ori.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Din America.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Site-ul.
Cati angajati aveti?
3 angajati.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna octombrie – n.r.)?
E greu in perioada asta pentru oricine, nu doar pentru noi, un business de nisa. Dar au inceput sa creasca vanzarile, mai ales pentru ca stilul de lucru s-a schimbat radical, din cauza pandemiei, asa ca oamenii (dar si angajatorii) au grija mai multa de spatiul de lucru, fie el acasa sau la birou.
Cum si unde va promovati site-ul?
Social media, endorseri, aparitii media.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, sigur, social media is king, facem de toate.
Aveti versiune de mobile?
Da, sigur. Nu se poate fara, in 2020.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Cam 40%.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Este un an atipic, in mod clar. Este si primul nostru an, deci… clar e in crestere fata de cel precedent. :)))
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Depinde la ce cheltuieli ne referim si la tipul de business: toate difera, cand particularizam. Generic, cu cat tai si reduci din promovare, cu atat ai mai mult de pierdut.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cred ca produsele ieftine, intitulate fals de catre cei care le vand drept „ergonomice”.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
O, nu, daca intru in subiectul asta am nevoie de ceva de baut. 😀 Le depasim in fiecare zi, nu exista relatie fara probleme, cand celalalt e o firma de curierat. 🙂
Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa devenim shop-ul de referinta pe piata romaneasca in ceea ce priveste produsele ergonomice si accesoriile de postura sanatoasa, adresate spatiului de lucru.
Leave a reply