Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu TirShop.ro

TirShop.ro a aparut in 2013 si vinde accesorii auto, piese schimb si motoare hidraulice pentru camioane, tiruri si autovehicule comerciale. Pana la sfarsitul anului 2017, magazinul online a primit maximum 20 de comenzi, ne-a povestit Bora Oztekin (E-commerce Manager, TirShop.ro). El a preluat managamentul site-ului in ianuarie 2018 si spune ca acum 82% dintre comenzi vin de pe mobil, ca planuiesc sa isi faca o aplicatie proprie si un site in mai multe limbi, pentru a vinde in toata Europa. Aflati mai multe din interviul de mai jos.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Bora Oztekin: A fost ales special. Este compus din 2 cuvinte. „TIR” pentru ca vindem piese pentru camioane, tiruri si autovehicule comerciale. „SHOP” nu necesita explicatie. 😊

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Un model in domeniu nu am. Am stiut ca trebuie sa am o afacere online, primul magazin a fost un magazin de haine.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Din 2013 pana in 2017, am fost singur. Am invatat comertul online cu acest magazin de haine, fara succes, dar am castigat experienta. Am observat cat de important este sa ai o gama larga de produse. Am inceput sa ma gandesc la o firma existenta in Romania, cu un catalog mare de produse si fara magazin online. Intre timp, am primit oferta de colaborare de la PRO TECH SHOP. Ei aveau stocul si produsele (si aveau nevoie de un e-commerce manager), eu aveam cunostinte si experienta (si cautam un partener cu stoc).

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Am terminat o facultate de Economy si Business Management, in Turcia.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
A trebuit sa investim si bani, si timp. Pe acest drum, pe care am pornit la inceputul anului 2018, abia in 2020 am inceput sa avem profit.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Sigur ca au fost dificultati. Le-am depasit invatand lucruri noi. A fost de mare ajutor tot ce am invatat la cursurile GPeC si oamenii pe care i-am cunoscut la GPeC.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Dezavantajele: asa cum am mentionat mai sus, aproape 3 ani am mers fara profit. Programul de lucru nu se termina nici seara, nici in weekend-uri… Sunt multe de facut si nu ai suficient timp. Avantajele: stii ca succesul afacerii a fost coordonat de tine. Sigur, cu o echipa alaturi.

Care este publicul tinta al site-ului?
Soferi de camion, firme de transport, mecanici, magazine de piese de schimb si proprietari de autoturisme.

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
O gama foarte larga de produse in stoc propriu, cu preturi competitive. O baza de date bine organizata, putem ajuta clientii cu identificarea pieselor necesare pentru parcul lor auto si pentru a simplifica procesul de a comanda aceeasi piesa pe care a mai comandat-o si inainte. Intentia noastra este sa construim o colaborare de termen lung cu fiecare client, devenind un partener de incredere pentru ei.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Avem descrieri detaliate si mai multe poze reale cu fiecare produs. Avem continut creat de noi, pentru a ajuta clientii sa poata identifica/gasi piesele singuri. Stim ca este greu sa identifici singur piese de schimb si incercam sa simplificam procesul, adaugand cat mai multe detalii in descrierea produselor.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Direct de la producatorii din mai multe tari: Germania, Franta, Italia, Turcia, SUA, China, etc.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Magazinul online propriu. Am avut o colaborare buna si cu OLX, a mers foarte bine pentru vanzari B2C, dar am vrut sa redirectionam bugetul de marketing cheltuit pe OLX catre Google ads si in 2022 am renuntat.

Cati angajati aveti?
Pe departamentul online suntem 4 persoane.

Cum va merge in perioada asta (interviull a fost realizat in luna mai – n.r.)?
Da, avem si vizitatori, si vanzari. Luni mai slabe pentru noi sunt decembrie si aprilie, inainte de Paste.

Ati participat la Black Friday 2021?
Nu.

Cum si unde va promovati site-ul?
Google Ads, Facebook, Instagram. In curand o sa incepem sa facem si affiliate marketing.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagina de Facebook. Nu avem o persoana care se ocupa doar cu administrarea contului. De campanii de promovare ma ocup eu si de postari se ocupa o colega.

Aveti versiune de mobile?
Da.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
82%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Cu o crestere de 35%.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Avand mai putine retururi, alegand firma potrivita de curierat pentru tipul de produse comercializate si zona de unde vin comenzile, simplificarea proceselor si task-uri zilnice, pentru a putea procesa cu resursele exitente mai multe comenzi, avand un magazin online mai bine optimizat, cu o rata de conversie mare.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Momentam, incercam sa lucram prioritar la cresterea ratei de conversie si la fidelizarea clientilor.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
In functie de tipul produselor si de zonele de livrare, firmele de curierat au avantaje si dezavantaje. Am analizat bine ofertele si colaboram cu doua firme, pentru a putea optimiza si costurile noastre, si timpul de livrare.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Momentan avem doar site-ul in limba romana, dar si asa primim comenzi din alte tari. Urmatorul pas este sa avem site-ul in mai multe limbi si sa vindem in toata Europa, pana la sfarsitul anului 2023. Dorim sa avem si o aplicatie, pana la sfarsitul anului 2024.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply