Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu StarGift.ro

Lansat in martie 2016, stargift.ro vinde cadouri personalizate de tot felul: de la fotografii in format de Instagram, la linguri si tocatoare de lemn, covorase pentru intrare, ceasuri, huse de telefon, tricouri, decoratiuni si multe altele. Liviu Birleanu (foto, Fondator si CEO StarGift.ro) ne-a povestit cum a ales numele, cum s-a ocupat singur de partea de programare, cum a pornit la drum cu 10 – 15.000 € si acum vrea sa descopere cum sa ajunga de la mii de produse personalizate pe zi la zeci de mii. In primele 10 luni din 2018, site-ul a depasit cifra de afaceri de 1 milion € (dublu fata de 2017) si estimarile sunt ca vor termina anul cu peste 1,3 milioane € vanzari.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Liviu Birleanu:
E o poveste interesanta cu numele, nu cred ca o stiu foarte multi. Inainte de lansare, nu am dat o mare importanta numelui, concentrandu-ma pe finalizarea magazinului, produse, furnizori, echipamente, etc. Fix inainte sa fim online cu site-ul, aveam deja logo, domeniu .ro, pagina Facebook, mi-am dat seama ca exista deja un site foarte asemanator cu numele ales de noi, pe o nisa destul de apropiata. Am amanat lansarea si a urmat o perioada in care tot nu gaseam ceva care sa se potriveasca. La un moment dat, intr-un taxi chemat printr-o aplicatie populara de la noi, a aparut si numele brandului nostru, StarGift. Cumva asta ne-am propus sa oferim de la inceput, un cadou pentru „starul” tau, oricine ar fi el la un moment dat: prieten, iubita, sotie, coleg, sefa, medic, bunica, profesor, nas, fin, partener, nepot, copil si… lista poate continua cu toate persoanele dragi carora vrei sa le oferi un cadou unic.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea a venit de la sotia mea, care, fiind acasa in concediul de crestere a copilului, trebuia sa comande tot mai multe lucruri online si si-a dat seama ca e foarte complicat sa gasesti si sa comanzi un cadou personalizat online. Domeniul nu este unul nou, exista de peste 10 – 15 ani chiar si la noi in tara. Insa, dupa ce am studiat un pic piata, mi-am dat seama ca sunt multe lucruri pe care le putem face altfel, si m-am pus pe treaba.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Cred ca cel mai tare m-a motivat faptul ca am crezut in idee de la inceput si m-am incapatanat sa o duc pana la capat. Cu experienta din zona IT m-am ocupat singur de partea de programare a website-ului si ideea a inceput capete contur destul de rapid.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Nu cred ca putem vorbi momentan la noi in tara de educatie antreprenoriala la scoala, insa facultatea a avut din punctul meu de vedere rolul ei in formarea ca viitor angajat si mai apoi ca antreprenor. Si nu ma refer la materiile studiate, ci mai degraba la partea de responsabilizare: proiecte de predat, examene, licenta.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Avand in vedere ca suma cu care am pornit la drum pentru stocuri si echipamente nu cred ca depaseste 10 – 15.000 €, si eu si sotia, lucrand de peste 10 ani in privat, nu a fost complicat sa dispunem de aceasta suma la momentul respectiv.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Avand in vedere ca aveam deja firma din 2007, stiam deja ce inseamna un contabil, TVA, impozite si ca banii firmei sunt ai firmei si nu se pot cheltui dupa bunul plac. Dincolo de asta, imi era foarte clar ca nu stiu cum se personalizeaza un anumit obiect. Am gasit furnizorii de echipamente, insa cand am ajuns la intrebari legate de calitate, nu de putine ori raspunsurile a trebuit sa le caut singur pe Internet sau direct la producatori. Dupa ce am rezolvat problema de calitate, s-a pus problema cum reusim sa scalam productia de la cateva zeci de produse pe zi la cateva mii pe zi, fara sa crestem exponential pe orizontala (oameni si echipamente noi). Am reusit cu ajutorul IT-ului si a optimizarilor la nivel de fluxuri. Ne ramane totusi o tema deschisa pentru viitor, sa trecem de la mii de produse personalizate pe zi la zeci de mii.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Antreprenorialul pare de multe ori un miraj, insa ascunde foarte multe nopti nedormite, stres, adrenalina si mult mai multe sanse de nereusita decat de succes. Intr-adevar, cand ai reusit sau cel putin cand exista unele semne pozitive ale afacerii tale, e simplu sa vorbesti despre avantaje. Nu mai ai sef, poti sa vii cand vrei si sa pleci cand vrei de la birou, insa de putine ori te poti bucura de aceste avantaje, cel putin in primii ani ai afacerii, cand iti propui sa o cresti. Dupa experienta mea intr-o multinationala, consider ca mereu poti avea satisfactii ca si angajat, daca esti o persoana corecta fata de firma la care lucrezi.

Care este publicul tinta al site-ului?
Persoanele care doresc sa faca un cadou unic unei persoane dragi. Intre timp, am inteles ca publicul nostru inseamna 80% persoane de sex feminin.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pe scurt, usurinta plasarii comenzii de pe orice dispozitiv, design de produs care te inspira sa alegi un cadou, produse de calitate, preturi decente, livrare rapida.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Diversitate: oferim foarte multe categorii de produse si lucram constant la cresterea lor. Calitatea produsului: chiar daca vorbim de acelasi tip de produs, clientii ne spun ca au mai cumparat din alta parte si nu au fost la fel de multumiti. Si nu e intamplator, am investit mult in calitate, folosim cele mai noi echipamente din domeniu, de asemenea si cele mai bune cerneluri sau hartie, comunicam indeaproape cu toti producatorii care ne livreaza obiecte pentru personalizare. Livrare rapida: peste 96% din comenzi se livreaza ziua urmatoare dupa plasare si restul in urmatoarele 2 – 3 zile. Chiar daca noi gestionam partea de productie, depindem si de firmele de curierat. Piata este destul de mare in offline cu insulele de personalizare de prin mall-uri si micile ateliere de print din fiecare oras din tara. In online concurenta creste, iar programul Startup Nation i-a ajutat pe multi antreprenori sa deschida magazine online cu ateliere de productie pe aceasta nisa.

De unde va cumparati produsele?
In principal, din Europa si China. De asemenea avem parteneri locali care produc diverse obiecte special pentru noi (fabrici de textile, ateliere de tamplarie, sticlarie, etc.).

Cati angajati aveti?
Sunt 14 persoane cu contract full-time.

Cum va merge in perioada asta?
Avand in vedere ca ne apropiem de cea mai aglomerata perioada din an pentru noi, Craciunul, ne merge foarte bine.

Ati participat la Black Friday 2017?
Da, am participat.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun din 2017?
In 2017, vanzarile de Black Friday au reprezentat 20% din cat am vandut toata luna. Ne asteptam la aceleasi procente si in acest an.

Cum si unde va promovati site-ul?
Pe Facebook, Instagram, Google.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagina de Facebook si este administrata intern de o persoana dedicata. Nu avem campanii de adunat „Like-uri”, doar campanii de promovare a produselor noastre si a diferitelor oferte existente.

Aveti versiune de mobile?
Da, de la lansarea magazinului am considerat foarte importanta versiunea de mobil. Si nu ne-am inselat.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
In primele 10 luni din 2018 am depasit pragul de 1 milion € cifra de afaceri. Deci ne-am dublat deja fata de 2017. Avand in vedere ca vorbim de cele mai bune 2 luni ale anului din punct de vedere al vanzarilor, cu noiembrie si decembrie, vom inchide anul 2018 cu peste 1,3 milioane € vanzari.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Automatizare procese interne cu ajutorului software-ului.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Din punct de vedere tehnic, datorita specificului afacerii noastre, magazinul online gestioneaza in fiecare zi peste 10.000 de poze de la clienti. Trebuie sa ne asiguram ca in orice moment website-ul este in parametri, pentru a oferi vizitatorilor cea mai buna experienta online. De asemenea, ca orice magazin online, trebuie sa mentinem o relatie foarte stransa cu firmele de curierat. Insa daca la un magazin online care vinde electronice, sa spunem, nu este neaparat o problema grava ca un produs ajunge cu intarziere sau chiar este refuzat la primire, in zona magazinelor online de cadouri, faptul ca o comanda ajunge peste 2 – 3 zile fata de data estimata, iti pune clientul in situatia neplacuta de a nu avea ce oferi sau, mai grav, daca refuza coletul curierului, noi trebuie sa il casam, adunand pierderi colaterale.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Avem o relatie buna cu firmele cu care colaboram si incercam sa gasim solutii pentru orice problema.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa ne continuam cresterea pe piata din Romania si sa iesim pe pietele din Europa cand avem toate temele facute.

Leave a reply