Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu site-ul Conservas.ro

Conservas.ro a fost lansat in mai 2020 si vinde pe Internet conserve de peste, fructe de mare, ciuperci, alge, supe, ulei de masline, alge uscate si accesorii. Vlad Dizmacsek (foto, Fondator Conservas.ro) ne-a povestit ca isi cumpara produsele direct de la fabrici artizanale din Portugalia, Spania si Franta, ca 80% dintre comenzi vin de pe dispozitive mobile si ca au probleme vesnice cu angajatii nesimtiti ai companiilor de curierat. Aflati mai multe in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Vlad Dizmacsek: „Conservas” este denumirea spaniola/portugheza pentru „conserve”. Numele este international, se pronunta cum se citeste, aproape similar in limba romana, usor si intuitiv de cautat in Google.

De unde ti-a venit ideea de business?
Stiam ca in Portugalia si Spania oamenii iubesc conservele, care sunt considerate delicatese. In majoritatea barurilor, langa un pahar de cava, vin sau vermut poti sa deschizi o conserva de sardine sau scoici. Am ajuns sa-mi petrec ceva timp in Spania si Portugalia, astfel ca am observat obiceiurile locale.

Ai vreun model in domeniu?
Alte magazine online, dar nu neaparat cu aceleasi produse, ci ca design.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Daca tot a venit pandemia, am spus sa folosesc statul in casa la ceva folositor, sa invat sa fac un site, e-commerce, social media. Ideea asta cu conservele o aveam demult si initial planul a fost sa deschid un bistro in Baia Mare, care sa aiba un meniu de conserve. Odata cu lovitura data domeniului HoReCa, am decis sa nu mai deschid bistro-ul si sa vand conservele online.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Am lucrat ceva ani in cateva companii straine, in domenii care nu au nicio treaba cu industria alimentara. Daca stau sa ma gandesc bine, cam tot timpul am intreprins ceva, din adolescenta incoace: am o educatie economica (cu specializare financiara) si provin dintr-o familie care a lucrat in alimentatie publica (HoReCa, de acum). Mancarea si gatitul au facut parte din viata mea de cand ma stiu.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am investiti banii proprii si cred ca am inceput cu 2.000 € si cu implicare personala totala: creat site, poze, social media, logistica, impachetat colete, event-uri de degustare. Banii s-au dus pe marfa, abonament platforma e-commerce, ad-uri, cutii de carton.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Da, de bariera de intelegere a domeniului online. Pana sa fac eu shop-ul online, doar comandam si mi se parea usor, dar in realitate e foarte multa munca in spatele unui site. Am tratat usor romantic online-ul, ceea ce s-a dovedit a fi nerealist.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantaje? 🙂  Cand eram angajat, simteam ca aduc valoare companiei pentru care lucram si switch-ul a fost greu la mine, pentru ca nu am fost sigur ca pot transmite valoarea brandului Conservas. La corporatie ai un brand in spate, pentru care lucrezi, un back-up. Dar mi-am dat seama repede ca fiind OK si performant pentru altii, asta se va vedea si in cazul propriului brand.

Care este publicul tinta al site-ului?
Foodie, gourmanzi, bucatari profesionisti, oameni care calatoresc mult pentru experientele avute.

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Site-ul a ajuns sa fie pe prima pagina de cautari, in Google. Dar cred ca e mai important ca raspundem cu seriozitate si ca stocul este existent in Romania.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Gama de produse si brandurile care le importam, dar si faptul ca prezentam retete si sugestii de consum, in social media.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Direct de la fabrici artizanale din Portugalia, Spania si Franta. Am diversificat gama de produse cu alge si ulei de masline din Portugalia.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
B2C si B2B.

Cati angajati aveti?
2.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna august – n.r.)?
O usoara stagnare, datorata perioadei de vacanta.

Ati participat la Black Friday 2021?
Nu.

Cum si unde va promovati site-ul?
Instagram si Facebook.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Administram personal pagina de Facebook si Instagram si facem campanii platite.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Cred ca o sa atingem acelasi nivel.

Aveti versiune de mobile?
Da.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
80%.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Ad-urile sunt cele mai mari costuri operationale, dar – din pacate – esentiale! Recurenta clientului poate sa-ti permita o scadere a costurilor cu ad-urile.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Schimbarea conditiilor de ads la Meta, comunicarea cu furnizorii e-commerce.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Vesnice! Din pacate, cel care ridica coletul de la noi nu este si cel care il livreaza, la destinatie. Vedem un dezinteres la nivel personal, care se resfrange asupra noastra. Nivelul de calitate al serviciilor de curierat este atat de scazut, incat clientul final a ajunsa sa-si dea seama ca noi oricat de orientati spre clienti suntem, nu putem sa controlam necuviinta omului care aduce coletul. Ma bucur cand avem comenzi care trebuie livrate la easybox, atunci clientul nu trebuie sa interactioneze cu un curier nesimtit.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Doar sa ne crestem volumul.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply