INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Sensestoria.ro
Sensestoria.ro a aparut in noiembrie 2021 si vinde online produse de ingrijire a tenului, parului si corpului, Bianca Schmidt (foto, Cofondator & CEO Sensestoria.ro) spune ca este prima platforma de branduri curatoriate din zona de Beauty si Wellbeing. Aflati, din interviul de mai jos, cum functioneaza serviciul de curatoriere (consultanta de skincare gratuita) oferit de platforma ei online, de unde isi cumpara produsele cosmetice vandute pe site (al caror unic importator este) si ca un are trafic bun, pentru un business care nu investeste deocamdata in Google Ads.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Bianca Schmidt: Sensestoria are mai multe valente. In primul rand, este o povestea pe care o zugravesc simturile atunci cand te bucuri de texturi bogate, de arome placute, de ingrediente de calitate. In al doilea rand, am cautat un nume care sa permita o extensie naturala de la zona de skincare la wellbeing. Si, nu in ultimul rand, sa fie un nume care sa fie usor de retinut, pentru ca ne propunem sa devenim cea mai mare platforma de branduri curatoriate din zona de Beauty si Wellbeing. Momentan suntem prima.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Este un business pe care imi doream sa il incep in 2010, insa atunci mi-a fost prea teama. Studiez skincare-ul din 2007, in 2009 am luat contact cu produsele iordaniene pe baza de namol din Marea Moarta si am vazut efectele spectaculoase. Mi-am dat seama ca exista potential, insa nu aveam suficient capital, nici cunostinte necesare in antreprenoriat. Model nu am, doar best practices si „awful practices” de la business-urile de Beauty si Wellbeing internationale pe care le urmaresc.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
M-am uitat unde sunt acum cei care au avut curaj sa inceapa in 2010, cand voiam sa fac acest lucru. Unii au facut doar un pas, altii au facut 50 de pasi. In felul asta mi-am dat seama ca diferenta sta in consecventa si in a actiona, chiar daca nu ai toate raspunsurile de la inceput. Am pornit la drum singura, dar cu incurajari si ajutor din partea prietenilor apropiati si familiei, care au fost primii clienti, la inceputul inceputului.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Teoretic da, practic educatia antreprenoriala era „Copiati de la pagina X la pagina Y, din manualul scris de mine”. Baza de knowledge pe care o folosesc vine din experientele de start-up si de corporatie (pe care le-am acumulat in ultimii 20 de ani) si sutele de carti de literatura de business (pe care le-am consumat si consum in continuare). Recent, s-au adaugat podcast-uri si evenimente live, unde merg ca sa cunosc si sa aud antreprenori de succes, care s-au confruntat la un anumit moment dat cu aceleasi probleme.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Capitalul de pornire a venit din economiile proprii. Unul dintre principiile de invatare si operare cu care lucrez este „Care e suma pe care imi permit sa o pierd, ca sa acumulez experienta si sa invat”. Asa ca am cumparat stocuri de 5.000 € de la 2 producatori iordanieni, dupa ce am discutat cu aproape 40, ca sa fiu sigura ca aduc produsele cele mai sigure, eficiente si sustenabile.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Nu le-as spune bariere. M-am intalnit cu situatii noi, pe care nu le mai rezolvasem inainte. Unele din ele sunt triviale, altele mai complexe. Pe unele din ele le-am depasit intrebandu-mi prietenii antreprenori cum au procedat in aceeasi situatie, pe altele apeland la specialisti, pe unele prinzandu-mi urechile, gresind si rectificand ulterior. Redescopar in fiecare zi ca antreprenoriatul nu e o stiinta exacta si nu are raspunsuri corecte sau gresite. Acelasi lucru pe care azi il fac intr-un mod, peste un an pot sa il fac complet diferit, mai rapid si mai usor. De exemplu, uneori imi doresc solutii cu mai multa automatizare, dar pentru moment e OK daca rezolv situatia si prin munca manuala.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Flexibilitatea programului e si avantaj, si dezavantaj. Pe mine (care am un copil de 2 ani si un pic), faptul ca imi construiesc singura programul ma ajuta sa fiu mai prezenta in viata lui, in momente in care altfel as fi la birou. Insa, la fel, asta inseamna ca – dupa ce il adorm seara – fac facturi, raspund la mesaje, rezolv situatii de customer service, construiesc rutine de skincare (pentru programul de consultanta gratuita pe care il avem).
Care este publicul tinta al site-ului?
Avem mai multe segmente de clienti, in functie de gamele pe care le oferim, insa (ca o trasatura generala) e vorba de persoane care vor sa fie corect informate si care, din cauza jobului sau stilului de viata, nu au timp sa obtina informatii validate stiintific si sa fie sigure ca aleg cele mai bune produse pentru ingrijirea tenului si corpului.
Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
In esenta, ideea de business nu a pornit de la comercializarea de produse, ci de la nevoia de curatoriere din piata. Sunt sute de branduri comercializate deja, cu mesaje agresive de vanzare, cu promisiuni bombastice, fara baza stiintifica. Sensestoria face curatoriere de branduri de skincare tocmai ca sa degrevam clientii de efortul de a valida produsele pe care le intalnesc. Fiecare brand pe care il aducem este atent ales, dupa discutii in care verificam zeci de parametri si criterii (de la formule chimice si lista de ingrediente, pana la elemente soft – de tipul valorile brandului, cat de sustenabil este, etc.). Clientii nostri stau linistiti ca au facut cea mai buna alegere din toate punctele de vedere.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Avem acest serviciu de curatoriere (consultanta de skincare gratuita) si recomandam inclusiv branduri pe care le comercializeaza alte business-uri si cursuri de educatie in skincare livrate in corporatii. Pe langa obiectivul de monetizare (care este – evident – important), un al doilea obiectiv pe care il punem pe acelasi loc este construirea increderii in brandul Sensestoria. Gamele pe care le aducem acum nu acopera toate nevoile si specificitatile tuturor tenurilor, asa ca (in sesiunile de consultanta) recomandam produse de la branduri concurente. Obiectivul nostru este rezolvarea nevoii clientului, nu sa propunem cat mai multe produse din portofoliul nostru, iar acesta este un diferentiator puternic, pe care il apreciaza toti clientii.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Din Iordania, mai nou din Turcia (de unde vom aduce un brand care este lider de piata in segmentul serum-urilor) si urmeaza sa importam cateva branduri din Ucraina si Italia. Suntem unic importator pentru toate brandurile pe care le aducem in Romania.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Vindem online pe site-ul propriu, pe platforma eMAG, in cateva cabinete de tratamente pentru ten si intr-un magazin concept unic de produse spirituale, pentru viata traita cu mai mult sens. Acum incepem extinderea in lanturile fizice axate pe Beauty & Wellbeing.
Cati angajati aveti?
Avem 1 angajat si 3 colaboratori, insa planificam ca pana la finalul anului sa avem 3 angajati si 5 colaboratori.
Cum va merge in perioada asta (interviul la fost realizat in luna martie – n.r.)?
Vanzarile cresc in fiecare luna. De cand am avut lansarea reala, in august 2022, vanzarile au crescut progresiv. Avem trafic bun, pentru un business care nu investeste deocamdata in Google Ads.
Ati participat la Black Friday 2022?
Nu am participat si nu avem in plan participarea nici in acest an. Cel mai probabil, 2024 va fi primul an in care vom participa la Black Friday. Este un eveniment care necesita multa logistica si coordonare, pe care o echipa de dimensiunea noastra nu ar livra-o la parametrii de calitate pe care ni i-am propus.
Cum au aratat cifrele de Craciun 2022?
Cifrele de pe campania de Craciun 2022 au fost duble fata de luna noiembrie.
Cum si unde va promovati site-ul?
Avem campanii de ads derulate prin Meta, listari in Google Shopping si Google Merchants, iar de curand am inceput sa trimitem 2 newslettere/luna. Avem mult goodwill de la clienti si ei ne promoveaza mult – in stories, pe Facebook, prin mesaje directe, telefoane. In plan sunt si campanii de Google Ads, insa mai avem cateva milestones de atins, pana sa incepem sa le derulam.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagini de Facebook, Instagram si LinkedIn. E un tip de comunicare care ne ajuta sa ramanem in memoria urmaritorilor, insa nu este genul de comunicare care sa genereze neaparat vanzari. Acestea vin din campaniile platite si din comunicarea prin canalul nostru propriu – newsletter-ul. Paginile de social media sunt administrate de o firma specializata. Pentru primele luni m-am ocupat eu, insa si acest lucru a generat cateva lectii de antreprenoriat: timpul meu e mai bine investit in alta parte; o postare existenta (dar imperfecta) e mai utila decat una perfecta, dar care nu ajunge sa fie vazuta de nimeni.
Aveti versiune de mobile?
Site-ul este optimizat si pentru varianta de mobile, da.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Aproximtiv 50%. Am identificat ca multi din clientii pentru o anumita categorie de produse – cele terapeutice (saruri de baie, sare exfolianta, namol sapropelic) sunt persoane peste 50 de ani, pentru care procesul de comanda online era dificil, asa ca am adaugat un buton in pagina de produs – „Comanda pe WhatsApp”. Din acel moment, comenzile pe mobil au crescut cu 170%.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Rapoartele YoY ne arata ca suntem in crestere fata de 2022 si estimam dublarea cifrei de afaceri, in 2023.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Pentru noi, au functionat 2 lucruri: gasirea unei solutii logistice adaptate dimensiunii business-ului si capabila sa scaleze odata cu noi si stabilirea unui parteneriat real cu o firma de curierat agregatoare.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cred ca aceleasi pe care le au toate site-urile – traficul si conversia. Initial, a fost gasirea unei platforme care sa ne permita administrarea facila si personalizari rapide, dar la aceasta am gasit in cele din urma o solutie viabila pe termen lung.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Initial, am lucrat direct cu mai multe firme de curierat si primeam des instiintari de majorari de pret pe care, din dorinta de a nu dezamagi clientii, le suportam noi. O a doua provocare o aveam la unele firme cu personalul care prelua pachetele – uitau, intarziau – ne creau situatii neplacute cu clientii nostri, pe care trebuia sa le rezolvam, desi nu eram responsabili. Solutiile au fost sa incepem colaborarea cu o companie agregatoare de servicii de curierat, care ne-a rezolvat ambele probleme. Ei au negociate alte volume, asa ca majorarile nu apar asa frecvent, iar personalul care preia pachetele este extrem de punctual si cu abilitati bune de relationare cu clientii.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Intrarea pe mai multe marketplace-uri, implementarea mai multor automatizari si comunicare mult mai personalizata cu clientii si publicul tinta.
Leave a reply