Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu SeniledeCauciuc.com

Seniledecauciuc.com a aparut online in 2018, fiind al treilea magazin virtual al companiei CommaTECH, care este axata pe comertul cu piese pentru utilaje de constructii. Site-ul e-comerce „incalta din stoc peste 500 de modele de utilaje”, prin vanzarea de senile de cauciuc, role si sproketi, piese de schimb si accesorii. Constantin C. Onofrei (foto, Fondator si Managing Partner seniledecauciuc.com) ne-a povestit mai multe despre afacerea lui virtuala B2B, ce probleme are cu firmele de curierat si cum s-a adaptat comertului mobile contemporan, prin lansarea unei aplictii marca proprie (CTHparts).

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

 

ECOMpedia.ro: Cand a aparut site-ul?
Constantin C. Onofrei: Suntem pe piata pieselor de schimb pentru utilaje de constructii din Romania din anul 2006. In 2008, am infiintat o companie dedicata exclusiv acestui domeniu si am construit primul website, www.commatech.ro. Din 2010, am inceput sa vindem si pe pietele externe. In 2010, am construit primul magazin online (www.cuipicon.ro), un magazin cu o baza de date foarte valoroasa si cu un identificator de produs avangardist la acea vreme. In 2013, am lansat pe piata al doilea magazin (www.24V.ro), care vinde excusiv electromotoare si alternatoare. In 2018, a avut loc lansarea pe piata a celui de-al treilea magazin, www.seniledecauciuc.ro.

De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Alegerea numelui a fost destul de simpla: prin intermediul acestui site vindem senile din cauciuc si numele a fost ales tocmai in ideea sa-i ajute pe clienti sa identifice foarte usor produsele.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea de business a venit din cererea de pe piata.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Am pornit prima afacere in 1990, imediat dupa schimbarea regimului. Am infiintat prima companie cu banii de pe CEC-ul primit de la parinti pentru a-mi cumpara masina. Mi-au ajuns doar pentru plata actelor de infiintare.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Evident, nu am avut.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
La inceput de drum e cel mai usor. Poti face greseli fara a-ti fi fatal.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Nu stiu. Nu am fost niciodata angajat. Nu pot specula.

Care este publicul tinta al site-ului?
Pe piata din Romania, suntem unul dintre principalii importatori de piese de schimb alternative si accesorii pentru utilaje de constructii terasiere. Compania noastra este una B2B. Publicul nostru tinta sunt companiile care vand piese si accesorii pentru utilaje de constructii terasiere si proprietarii de parcuri de utilaje.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
In primul rand, ar trebui sa cumpere de la noi pentru ca noi vom fi si maine aici, iar daca va avea o problema vom fi alaturi de el, pentru a-i oferi ce-a mai buna solutie. Ar trebui sa cumpere de la noi pentru ca avem una dintre cele mai bune expertize in domeniu si pentru ca ne asumam responsabilitatea fata de clientii nostri contractual.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Principala caracteristica a pietii noastre este saracia si lipsa de predictibilitate. Marea majoritate a clientilor incep sa caute piese de schimb cand utilajul deja a devenit nefunctional si cand pierd foarte multi bani in fiecare zi de stationare. Fata de concurenta, avem un sistem logistic profesionist, pe care-l imbunatatim continuu. Acesta, impreuna cu suportul unor furnizori traditionali cu mare experienta si capabilitati, ne diferentiaza fata de concurenta, atunci cand clientului ii crapa maseaua.

De unde va cumparati produsele?
Produsele noastre provin, in marea lor majoritate, din spatiul comunitatii europene si, in mica masura, din Statele Unite si Korea.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Avem 4 site-uri: www.commatech.ro, www.seniledecauciuc.com, www.cuipicon.ro, www.24V.ro. De asemenea, suntem prezenti pe principalele platforme e-commerce (Amazon, eMAG, Cdiscount), unde dorim sa crestem cat mai mult.

Cati angajati aveti?
Echipa noastra este alcatuita din 10 angajati ai companiei, completata de angajatii firmelor colaboratoare la care am externalizat serviciile de contabilitate, aprovizionare, gestiune, expeditie si transport.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat la final de 2019 – n.r.)?
A fost un an foarte greu. In ultimii 5 ani, cresterea anuala a fost in jurul valorii de 30%. Anul acesta am depus eforturi foarte mari pentru mentinerea cifrei de afaceri a anului trecut. Nu ne putem plange nici de micsorarea numarului de vizitatori, nici de cel al cumparatorilor. Problema noatra a fost micsorarea valorii cosului de cumparaturi. Din cauza instabilitatii politice si a lipsei finantatii pentru lucrarile de anvergura, clientii au cumparat doar strictul necesar pentru mentinerea activitatii – cu alte cuvinte, doar s-au carpit.

Ati participat la Black Friday 2019?
Am participat anul trecut si, desigur, si anul acesta. Am oferit transport gratuit pentru mai multe categorii de produse, ceea ce in domeniul nostru se concretizeaza in economii care pot ajunge la sute de euro.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2019?
Nu e genul de afacere in care sa conteze Black Friday si, mai ales, Craciunul.

Cum si unde va promovati site-ul?
Utilizam toate instrumentete de promovare: SEO, Google AdWords, retele sociale (Facebook, Instagram), newsletter.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Desigur, ne gasiti pe Facebook, pe paginile: Commatech, Senile de cauciuc CTH Romania, Cui picon. Paginile sunt administrate de catre o colega, in colaborare cu o agentie de publicitate. Permanent administram cu content organic, dar avem si campanii platite.

Aveti versiune de mobile?
Da, site-urile noastre sunt mobile friendly.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Speram sa reusim sa mentinem cifra anului trecut.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Scopul nostru nu este reducerea cheltuielilor. Scopul nostru este cel de a optimiza costurile si de a creste vanzarile.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cea mai mare provocare in online este exact ca in offline: sa intelegem cum putem ajunge mai usor la client si cum putem sa-i devenim din ce in ce mai utili, pana la a-i fi indispensabili.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Problemele cu care probabil se intalnesc mai toate companiile: colete nelivrate la timp, pierderi sau incurcaturi de colete. Pana acum cativa ani, aveam senzatia ca schimband firma de curierat scapi de probleme. Dupa ce nu au mai aparut firme noi si le-am rotit pe toate cele existente, ne-am dat seama ca nu firma de curierat e problema, ci persoana care interactioneaza cu coletul tau. Asta chiar nu mai poti controla.  Clientilor le acordam discount-uri sau diverse facilitati.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Am lansat aplicatia pentru mobil CTHparts. Aplicatia este gratuita si poate fi descarcata deja pe dispozitivele Android. Foarte curand si posesorii de iPhone vor putea sa o instaleze. La Apple, procesul de verificare este ceva mai lung. Clientii CommaTECH au posibilitatea sa introduca in aplicatie toate utilajele de constructie terasiere pe care le au in parcul lor. Cu ajutorul CTHparts, vor avea in propriul buzunar catalogul de piese de schimb, piese de uzura, consumabile si accesorii pentru fiecare utilaj din parcul lor. Mai mult, aplicatia va oferi posibilitatea de setare a alarmei, pentru a primi notificari cand anumite piese necesare clientului respectiv intra in promotie sau beneficiaza de diverse facilitati de achizitie.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply