Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Rangali.ro

Rangali.ro a aparut in anul 2008 si vinde online cosmetice, produse alimentare si de curatenie, jucarii, accesorii copii, textile, parfumuri bio/eco, avand o sectiune dedicata produselor romanesti si una – Sf. Munte Athos. In plus, este distribuitor de produse de la peste 30 de brand-uri internationale de profil. Claudia Nicolae (foto, General Manager si Fondator Rangali.ro) ne-a povestit cum a pus bazele afacerii sale online, cat la suta din vanzari vin de pe mobile, cum isi promoveaza e-shop-ul si cate mii de produse organice si naturale poti gasi pe site-ul ei.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Claudia Nicolae: Numele nostru vine de la insula Rangali din Maldive, deoarece aceasta insula reprezinta stilul de viata de care avem nevoie. Viata pe aceasta insula este opusul vietii noastre moderne de zi cu zi. Viata acolo este mai lenta, este locul unde „timpul inca mai are rabdare cu oamenii”, ca sa folosesc cuvintele lui Marin Preda.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Eram consumator de produse bio inca din 2005-2006 si am observat ca astfel de produse lipsesc de pe piata noastra, plus ideea unui magazin online bine pus la punct (destul de rare si acestea in anul 2008), o fire mai avangardista ce sunt – toate aceste ingrediente au dat nastere proiectului Rangali Bioshop.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
M-a motivat cel mai mult ambitia de a reusi pe o piata de nisa, avand in vedere ca oricui ii povesteam ideea mea (de a importa si vinde produse organice), spunea ca nu am nicio sansa. Am avut (si inca am) sustinerea familiei si mi-a fost de ajuns sa reusesc. In plus, avand la vremea aceea un copil mic in casa, care folosea astfel de produse, m-am gandit ca, daca cumva nu iese, voi avea niste stocuri mai mari de sampoane, scutece si servetele pt bebele meu :)… sunt o optimista incurabila.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Am un master in Business Administration, dar cred ca am functionat mai mult pe fler si inspiratie, ceea ce se intampla si acum. Nu am facut niciodata un plan de afaceri pentru Rangali si nu am niciodata un plan anume stabilit despre ce si cum vom vinde saptamana aceasta: mergem pe impuls si ne ascultam clientii (vocea lor e cea mai importanta).

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Toata afacerea este si a fost sustinuta din finantele proprii. Am pornit cu pasi mici, deoarece initial se dorea a fi doar un magazin online, dupa care s-a facut o investitie mai mare, deoarece am devenit si distribuitori. In acest moment reprezentam peste 30 de brand-uri internationale, importate din 7 tari si avem o retea de distributie in Romania de peste 450 de locatii. Toate produsele noastre sunt pe stoc, achitate, etichetate si gata de a fi livrate in 24 de ore, oriunde in tara si in orice cantitati.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Cel mai tare m-am lovit de pozitia produselor cosmetice bio din tara noastra. La nivelul anului 2008 abia intrau timid cateva produse bio alimentare, dar ideea de a folosi scutece bio (si, mai grav, scutece refolosibile) era ceva de neconceput pentru clientii nostri. Nu intelegeau de ce, daca nu se mananca, trebuie sa fie sanatoase. Li se pareau foarte scumpe la momentul acela. Cum l-am depasit? Am stat la propriu zi si noapte la dispozitia clientilor nostri si am explicat de ce e important sa folosim si pentru corp aceste produse. Am facut extraordinar de multe promotii, dandu-le oamenilor posibilitatea sa incerce produsele gratuit, pentru a vedea diferenta; asta facem si acum. Dar acum acest lucru vine ca o recompensa pentru clientii care ne sunt alaturi.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajul este ca nu iti cere nimeni socoteala cand vine vorba despre program, dezavantajul este ca nu ai siguranta aceea pe care ti-o asigura un salariu lunar.

Care este publicul tinta al site-ului?
Clientii nostri sunt oameni cu venituri peste medie, majoritatea femei si familii cu copii. Asta e raspunsul oficial, din carti. Raspunsul meu: publicul nostru tinta sunt toti oamenii misto, carora le place de noi si care au acceptat sa se „distreze” alaturi de noi, ca e distractie mare in comunitatea noastra online :).

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca gaseste peste 5.000 de produse organice si naturale de top. Pentru ca ii vom livra in 24 de ore, la un cost de transport foarte mic sau chiar gratuit, in weekend. Pentru ca toate produsele noastre se afla pe stoc (adica noi nu vindem poze). Pentru ca mereu avem promotii si mai mereu in colet vor gasi si o surpriza de la noi. Pentru ca pot returna produsele, daca nu sunt ceea ce trebuie si vor primi banii inapoi in cateva zile (au 30 de zile la dispozitie sa faca asta, chiar daca la cosmetice legea spune ca termenul ar fi de 14 zile). Pentru ca suntem misto si foarte modesti, dupa cum se vede :).

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor/serviciilor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Cred ca am punctat mai sus si mai cred ca omul sfinteste locul – asta incerc eu si echipa mea minunata sa facem la Rangali.

De unde va cumparati produsele?
Furnizorii nostri sunt furnizori cunoscuti din piata noastra.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
90% dintre vanzarile noastre se fac online, prin intermediul site-ului nostru, rangali.ro. Ce a mai ramas vindem si offline, din locatia showroom-ului nostru din Bucuresti (Str. Ion Bogdan, nr. 26, sector 1).

Cati angajati aveti?
9 angajati.

Cum va merge in perioada asta?
Merge foarte bine, avand in vedere ca este vara. Pentru ca oferta noastra cuprinde produse de larg consum, nu avem fluctuatii in vanzari.

Ati participat la Black Friday 2018?
Am participat la Black Friday in fiecare an de cand existam si ne laudam cu reduceri reale, de pana la 80%.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2018?
Bineinteles, Black Friday aduce vanzari extraordinar de mari, cu pana la 500% mai mari decat in restul zilelor din an. Aici cred ca ne ajuta reducerile foarte mari pe care le aplicam, dar si mass-media care lucreaza cu psihicul clientilor si ii face mai „cumparaciosi”, ca sa spun asa. Craciunul nu aduce niste vanzari mult mai mari decat restul anului, deoarece noi nu ne axam pe cutii-cadou sau produse care ar putea fi facute cadou cu usurinta. Nu poti sa-i faci cadou sotiei un detergent de vase bio, ca ai dat de naiba, nu-i asa?

Cum si unde va promovati site-ul?
Cel mai bine noua ne merge cu Google AdWords. Avem o echipa IT in-house cu care lucram foarte bine si care este alaturi din ziua 0.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea (cine o administreaza, faceti campanii platite pe FB etc.)?
Da, avem pagina de Facebook si de Instagram, care sunt administrate de mine. Am observat ca o apropiere personala fata de clientii nostri face mult mai mult decat 10 postari programate si impersonale.

Aveti versiune de mobile?
Evident, nu se poate fara. Vanzarile noastre sunt 70% de pe mobil.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Cred ca suntem bine. In fiecare an am avut o crestere mica. Merg pe principiul celor 3 purcelusi – o casa facuta din caramida nu poate fi rasturnata de lup, dintr-o suflare, asa ca sunt multumita cu cresterile mici, dar constante.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
O afacere e-commerce de nivelul nostru nu are cheltuieli mai mici. Avem chirie pentru showroom si birouri, avem chirie pentru depozit, am 9 angajati, platim lumina, gaze, apa, etc. Avem aceleasi taxe, investim in promovare, poate chiar mai mult decat un magazin offline, pentru ca nu suntem pe strada, sa ne mai vada lumea, avem stocuri foarte mari de marfa, care sunt achitate la furnizor, deci nu vad de unde ideea ca un e-commerce ar avea cheltuieli mai mici. A, da, daca vorbim de un magazin online facut de acasa (fara stocuri) sau de o integrare marketplace, dar nu este cazul nostru.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Sa tinem pasul cu dezvoltarea rapida a tehnologiei. Platforma noastra este una customizata, dezvoltata de noi si am avut situatii in care am lucrat la o aplicatie 2 luni si, cand am terminat, deja se trecuse la varianta noua si o luam de la capat :).

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Mda, aici mai apar probleme, deoarece oamenii sunt diferiti si fiecare este multumit intr-un anume fel. Am rezolvat situatia incheind contracte cu mai multe firme de curierat de top de la noi si am lasat clientii sa aleaga ce curier doresc, astfel evitam situatiile de genul „Nici nu vreau sa aud de X sau de Y, daca nu trimiteti cu Z, eu nu primesc”.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Spuneam mai sus ca nu prea fac planuri, dar cu siguranta vom continua sa va surprindem. Nimeni nu pleaca la drum cu planul de a esua, deci este firesc sa va spun ca planul meu este sa ajungem cel mai bio dintre magazinele bio :).

Leave a reply