INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu OriginandNatural.ro
Magazinul online OriginandNatural.ro a fost lansat pe 1 decembrie 2021 si vinde produse din piele reciclata: posete, portofele, organizatore de birou, brelocuri, huse de telefon/tableta/casti, cosuri si nu numai. „Am ales aceasta zi simbolica pentru ca suntem un brand 100% romanesc ce produce toata oferta in Romania si asa ne dorim sa ramanem. Credem foarte mult ca promovarea produselor romanesti, atat in Romania, cat si in afara tarii, va ajuta economia noastra sa creasca”, ne-au povestit Maria Suzana si Mihai Robert Stamatie (foto, Asociati ai firmei care detine brandul Origin and Natural). Productia are loc in Europa: materia prima vine din Germania, proiectarea se face la Paris si procesul de fabricatie are loc la Iasi. Aflati mai multe despre acest brand premium si sustenabil, din interviul de mai jos!
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ati ales acest nume pentru magazinul online?
Maria Suzana si Mihai Robert Stamatie: Origin and Natural este despre inovatie, eleganta si sustenabilitate – materialele pe care le folosim in productia produselor noastre sunt inovatoare. In procesul de fabricatie, amprenta de carbon asupra mediului se doreste a fi cat mai aproape de 0. Vrem sa aducem in viata oamenilor produse premium, care transmit un mesaj puternic despre valori, sustenabilitate si despre dorinta oamenilor de a proteja planeta si de a lasa o „casa” mai curata copiilor lor.
De unde v-a venit ideea de business? Aveti vreun model in domeniu?
Ideea ne-a venit in timpul unei prezentari a fabricii din Iasi, unde avem linia de productie pentru brand. In prezentarea lor am aflat despre pielea naturala reciclata si despre cum se produce acest material. Una dintre valorile noastre de baza este protectia mediului, iar pielea naturala reciclata este un material care se aliniaza perfect cu asta. In plus, pentru fabricarea produselor se foloseau cat mai putine resurse pentru a se limita risipa, rezultand un produs finit elegant, durabil si sustenabil.
Ce v-a motivat sa incepeti propria afacere? Ati pornit la drum singuri?
Origin and Natural nu este prima mea afacere. Am ales sa ies dintr-un business in care eram de 18 ani si sa investesc intr-un alt proiect. Am inceput aceasta afacere prin asociere cu fiul meu cel mare, Mihai Robert. Ne-am dorit sa incepem acest drum impreuna, pentru ca brandul Origin and Natural ne implineste valori in care credem foarte mult si pe care vrem sa le aducem in viata cat mai multor oameni.
Ati avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ati fost autodidacti?
Sunt un autodidact si invat zilnic, investesc in dezvoltarea mea personala, particip la diverse cursuri care apar, citesc foarte mult.
Cum ati reusit sa strangeti bani pentru finantare?
Investitia noastra vine integral din autofinantare – economii personale.
V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ati depasit?
Domeniul comertului online nu este usor, iar provocarile sunt mari. Am invatat foarte multe in acest an. A fost foarte important pentru noi sa fim perseverenti, sa nu ne abatem de la drumul nostru, sa avem incredere in visul nostru de a construi un brand conform unor valori in care credem, valori pe care le urmam si in viata noastra de zi cu zi.
Care este publicul tinta al site-ului?
Origin and Natural se adreseaza celor care prefera produsele inovatoare si experientele premium in toate aspectele vietii lor si, mai presus de toate, isi doresc ca actiunile lor sa aiba un impact cat mai mic asupra mediului inconjurator. Publicul nostru tinta este cel care are dorinta de a lasa propriilor copii (si nu numai) o planeta curata si ingrijita.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Nu am cautat sa ne comparam cu alte branduri, ci sa aducem cat mai mult in fata publicului grija noastra fata de mediul inconjurator. Concurenta nu este foarte mare: pana in acest moment, Origin and Natural este printre putinele branduri care aduc pe piata din Romania produse de mica marochinarie, huse pentru accesorii hi-tech si mici decoratiuni pentru casa din piele naturala reciclata. Ceea ce ne diferentiaza este faptul ca producem totul 100% in Romania. Pe langa aspectul de sustenabilitate, vrem sa sustinem atelierele romanesti, pentru a contribui la cresterea economiei.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Toate produsele sunt fabricate in Romania, la Iasi.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
In acest moment vindem prin intermediul magazinului nostru online, dar suntem prezenti si pe platformele eMAG.ro, Vivre.ro si Glami.ro.
Cum si unde va promovati site-ul?
Folosim social media pentru a ne face cunoscuti atat in mod organic, cat si prin publicitate platita si, bineinteles, Google Ads (toate acestea cu ajutorul MTH Digital – agentia de marketing cu care colaboram de cateva luni).
Aveti versiune de mobile?
Magazinul online este construit pe platforma Gomag, deci este optimizat pentru a fi accesat de pe orice dispozitiv.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
80% din comenzile noastre vin de pe dispozitive mobile.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Nu am intampinat probleme cu firmele de curierat. Suntem foarte atenti la mesajele care vin (atat din partea curierilor, cat si din partea clientilor) si transmitem foarte repede orice modificare intervine in livrarea coletelor.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Ne dorim sa crestem si sa stabilizam brandul pe piata romaneasca, astfel incat sa fim in topul alegerilor clientilor, atunci cand isi schimba portofelul sau portcardul, isi cauta o husa pentru gadgetul lor Apple sau isi redecoreaza casa sau biroul.
Leave a reply