Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu NobleLotus.com

Noblelotus.com a aparut la inceputul acestui an si vinde online (separat sau in pachete de relaxare) saruri de baie, uleiuri de corp, sapunuri naturale si – in contextul pandemiei COVID-19 – masti reutilizabile de fata. Rami Soboh (foto, Fondator noblelotus.com) ne-a povestit cum a pus pe picioare afacerea virtuala (care promoveaza relaxarea si rasfatul pentru trup, minte si suflet si care se axeaza pe produsele 100%  naturale, la un pret accesibil) si cum apeleaza la o strategie de vanzare diversa (online, marketing afiliat, social media si abordare directa stradala a potentialilor clienti). Descoperiti mai multe in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Rami Soboh: Nu a fost chiar cel mai usor lucru alesul numelui. A durat aproximativ 2 luni pana am reusit sa ma decid. Am simtit ca ne reprezinta si e memorabil. Am dorit sa comunic calitate si puritate si sa construiesc un brand pe numele acesta.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Observasem un interes foarte ridicat in partile vestice pentru produse naturale, handmade si o atentie sporita acordata ingrijirii. Mi-a captat atentia si am inceput sa sap mai adanc, pana am ajuns la concluzia ca va urma si noi acest trend si interes. In momentul respectiv, la noi oamenii inca erau in procesul de educare si de constentizare.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
De cand ma stiu am avut doua dorinte: sa devin pilot militar sau sa fondez un startup, sa intru in lumea antreprenoriala si sa imi transform ideile in realitate.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Pot spune ca interesul si calatoria mea antreprenoriala a inceput cu mult inainte sa ajung pe treptele facultatii.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am invatat un proces foarte interesant, de validare a unei idei folosind un produs minim viabil. Daca poti demonsta ca ai o idee buna si functioneaza, finantare se gaseste. Eu personal am o limita, daca pot implementa un produs minim viabil si sa generez comenzi cu o investitie proprie de 1.000 lei, atunci imi confirm ideea. Cand generez comenzi, avem cashflow care poate fi reinvestit. E un drum mai incet, dar sigur.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
In opinia mea, daca nu m-as lovi de bariere, ar fi insemnat ca nu fac progres. Sunt convins ca cele mai puternice arme ale unui antreprenor sunt mintea si determinarea acestuia.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantajele difera de la o persoana la alta. Pentru mine, personal, este faptul ca imi pot implementa ideile si hotararile liber. Pot testa si experimenta in voie. Ca si dezavantaje, stresul si timpul. Parca niciodata nu este indeajuns.

Care este publicul tinta al site-ului?
Doamnele si domnisoarele care doresc ce este mai bun si mai pur pentru ele si familiile lor.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Incercam sa ramanem intr-un zen pozitiv, fara sa fortam sau sa influentam intr-un mod agresiv deciziile unui om, chiar daca este un potential clienti. Promovam relaxarea si rasfatul pentru trup, minte si suflet si ne comportam ca atare.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Produsele noastre sunt 100%  naturale si la un pret accesibil. Ne putem diferentia prin mai multe aspecte, principalul nostru atu fiind produsele de calitate si concentratia lor fata de competitori. Pe restul va las pe voi sa le descoperiti.

De unde va cumparati produsele?
Incercam sa lucram cat mai mult posibil cu producatori si furnizori din Romania.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
In principal, folosim magazinul propriu, dar avem si diferiti colaboratori de tip affiliate. Suntem prezenti si pe Facebook sau Instagram si foarte mult pe strada, abordam oamenii direct.

Cati angajati aveti?
Suntem 2 persoane.

Cum va merge in perioada asta?
Sincer, mediul online nu l-am simtit afectat. Per total, vanzarile intr-adevar au fost afectate, dar asta datorita faptului ca 70% din vanzari au avut loc offline si noi ne-am sistat orice activitate fizica.

Cum si unde va promovati site-ul?
Social media, Google Ads, influenceri si alte diferite colaborari.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, ne puteti gasi pe Facebook si pe Instagram. Ele sunt principalul nostru canal de comunicare. Inca nu am inceput sa derulam campaniile agresive.

Aveti versiune de mobile?
Nu.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Ca sa fiu exact, 47% din comenzile online au provenit de pe un dispozitiv mobil, pana in momentul de fata.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Suntem inca in primul an. Ramane de vazut.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Aici ar putea exista mai multe tipuri de raspunsuri, in concordanta si cu industria si modelul de business practicat. Eu, personal, ma focusez mai mult pe brand si modelul de business si nu pot oferi un raspuns generalist pentru un website, la randul meu ma consult cu alti specialisti. In momentul de fata magazinul in sine imi genereaza cheltuieli mici, care nu prea au influenta. Pe partea de comert, pot spune ca distributia este un jucator important si costisitor si am cautat solutii sa pot reduce costurile implicate si, in acelasi timp, sa se simta si la client, prin oferirea de transport gratuit sau chiar preturi mai mici. Au avut un efect pozitiv asupra vanzarilor, per total.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Sincer, credibilitatea. Fiind un brand nou, generam trafic, dar din studiile noastre oamenii inca sunt sceptici sa achizitioneze.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Am avut o singura problema la inceput, pe partea de comunicare. Nu intelegeam exact cum functioneaza platforma lor, dar dupa 4-5 comenzi plasate si cateva discutii telefonice am reusit sa clarific nelamuririle si totul este OK acum.

Ce planuri de viitor aveti in online?
In primul rand, vrem sa prindem radacini in Romania, pe urma sa evoluam si catre vecinii nostri. Ce pot spune este ca in curand va urma un remake total la website si functionalitati, pentru a pregati fundatia care sa poata sustina scalarea pe care ne-o dorim.

Leave a reply