Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Naturawl.ro

Naturawl.ro aparut in ianuarie 2021, dupa ce Raluca Nicolae (foto, Owner Naturawl.ro) a fost nevoita sa faca un rebranding total si sa schimbe numele domeniului cumparat initial, in iunie 2020. Magazinul online axat pe produse naturale functioneaza pe baza de afiliere, facand trimite la alte site-uri e-commerce care vand alimente, bauturi, suplimente, uleiuri esentiale, produse zero waste, de ingrijire personala si pentru casa. Site-ul are si o sectiune de retete sanatoase de mancare, produse de ingrijire personala si pentru curatenie, Raluca fiind pasionata de acest stil de viata. Cititi interviul de mai jos pentru a intra in culisele afacerii ei!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

 

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Raluca Nicolae: Intentia mea este sa daunez cat mai putin mediului si, implicit, mie; de aceea vin cu diverse alternative de produse de ingrjirea casei si ingrijire personala facute in casa, din ingrediente naturale si la indemana (si retetele de mancare sunt cat mai putin procesate, cat mai naturale, vegane). De aici si jocul de cuvinte: din „natural” si „raw” („crud”), a iesit acest pseudonim, „NatuRAWl”.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Nu am avut nicio idee apropo de a avea o afacere: mi-am dorit atat de tare sa fiu de folos si sa pun toate informatiile la un loc (pentru cei deschisi catre directia aceasta, de a consuma cat mai putin si natural); ideea de afiliere a venit treptat si mi-am transformat gandul cum ca Naturawl as vrea sa fie un eMAG al produselor #zerowaste, organice si naturale! Gand maret, stiu. :))))

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Dupa aproape 10 ani de munca in corporatii mari, de succes, am decis sa renunt la acest stil de viata de om modern si sa demisionez. Am creat o autorulota (2hearts4wheels.com) si calatorim prin lume. Am stat o perioada fara sa fac nimic, insa am simtit ca e timpul sa fiu de folos. Clar nu as fi putut fara partenerul meu de viata (Eugen Petcu), care ma ajuta pe partea de IT si SEO.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Desi am facut Facultatea de Advertising, simt ca am luat totul de la 0. M-am lasat inspirata si deschisa la feedback-urile constructive ale persoanelor din jur.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am avut sansa sa nu investesc nimic in afara de timp, energie si creativitate! Financiar, realmente a costat tema site-ului, OSIM-ul (dupa prima experienta cu numele, am decis sa fiu precauta). Avand in vedere ca intentia mea este sa fac cat mai auzite si cunoscute afacerile locale, merg foarte mult pe bartere!

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Socul meu principal a fost aceasta incorsetare de a-mi schimba numele; modul si motivul scos in fata de firma respectiva nu au fost deloc in conformitate cu „crezul meu”; insa se pare ca a fost cu un scop benefic, caci lucrurile s-au schimbat in bine dupa rebranding. Greu mi se mai pare si indexarea in Google; ai nevoie de timp si sa fii constant, pentru a putea rezista/creste in online.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Clar nu este pentru oricine acest spirit de antreprenor; cred ca majoritatea se blocheaza la intrebarea „Daca nu merge?!”. Este nevoie de multa incredere, optimism si deschidere. Dezavantajul cred ca poate fi ca nu ai un venit fix, dupa care tanjeste mai toata lumea. Cu propria afacere azi poti sa nu faci nimic, ba chiar poti fi nevoit sa dai bani azi si maine sa ii recuperezi. Mai ales la inceput, este dificil din punct de vedere financiar si – clar – rabdarea este cheia!

Care este publicul tinta al site-ului?
Orice om care este deschis catre un stil de viata mai in armonie cu natura. Persoane vegane, creative, care vor sa isi faca in casa, singuri, produse de ingrijire, persoane care se indreapta catre minimalism, cu atentie la ceea ce pun pe corp si in organism.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Motivele pot fi din cele mai subiective insa cred ca principalele ar fi: sustinerea si expunerea produselor si afacerilor mici si locale, calitatea lor si diversitatea; mai ales ca, in afara de segmentul in care avem miere si produse apicole, toate ingredinetele si produsele sunt vegane.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Selectarea si introducerea manuala a fiecarui produs, astfel incat ajung doar produse care dauneaza cat mai putin mediului inconjurator. Segmentul acesta este in crestere si tare ma bucur sa vad asta! Fiind un site de afiliere, practic simt ca pot sa „culeg” tot ceea ce este mai bun din toate site-urile relevante.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Fiind un site de afiliere, fizic nu detinem niciun stoc, luam (virtual) produsele de la magazinele online bio, organice, vegane si mai caut (pe Instagram) firme mici care se preteaza ideii mele si le propun sa ii ajut sa creasca, fiind expusi pe naturawl.ro (firesc, fara suport financiar din partea lor).

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Site, Facebook, urmeaza si Instagram.

Cati angajati aveti?
Nu avem firma (eu si prietenul meu facem lucrurile sa se intample).

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizar in luna mai – n.r.)?
Pentru noi, acum incepe sa mearga mai bine, caci am ajuns sa fim expusi, auziti si vazuti (am aparut pe la radio, prin reviste, etc.).

Ati participat la Black Friday 2020?
Nu.

Cum si unde va promovati site-ul?
In afara de link-urile externe, momentan nicaieri (nu stiu daca se pun Facebook, Instagram si YouTube).

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Atat timp cat vrei sa iti cresti o comunitate, consider vital sa ai pagini de Facebook si Instagram si sa postezi constant (de la retete, la tips & tricks); nu investesc in campanii, ci pun retetele pe grupuri relevante, de gatit sanatos, rapid, vegan.

Aveti versiune de mobile?
Nu.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
65%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
100% crestere, aci anul trecut abia am inceput, iar vanzarile au fost 0%.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Sa automatizeze cat mai multe proceduri.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Expunerea si vizibilitatea, cresterea awareness-ului.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa ma tin de treaba, sa inspir cat mai multa lume (sub orice forma) si sa ofer idei autentice, care sa fie cat mai in armonie cu natura. Din punctul de vedere al afacerii, sa am toate produsele din piata romaneasca (care sunt relevante pentru mine si pentru site), pe naturawl.ro.

Leave a reply