INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Mobexpert.ro
Site-ul Mobexpert.ro a aparut acum multi ani, insa din 2016 echipa a inceput sa investeasca mai mult in dezvoltarea magazinului online. Miruna Mitu (foto, Head of Online Marketing & Communication, Mobexpert) ne-a povestit ca, din punctul de vedere al clientilor, brandul nu vinde mobilier si decoratiuni pentru casa, ci emotii si experiente memorabile, ca peste 70% dintre cei care viziteaza site-ul o fac de pe mobile si peste 50% dintre comenzi sunt facute pe astfel de dispozitive. Aflati mai multe despre Mobexpert.ro in interviul de mai jos!
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: Care este publicul tinta al site-ului?
Miruna Mitu: Audienta Mobexpert este formata, in primul rand, din iubitori de frumos, oameni care apreciaza calitatea (si o pun pe primul plan) si care isi doresc produse rezistente in timp. Stilul este, de asemenea, un aspect important si incercam, prin oferta variata de produse, sa ajungem la cat mai multi iubitori ai confortului. Comunitatea celor care viziteaza site-ul este formata atat din clienti care vin din magazinele fizice Mobexpert, cat si din clienti noi, care ajung prima data pe site. Media de varsta este intre 25 si 45 de ani, preponderent femei, dar si barbati. Este un public educat, care locuieste cu preponderenta in orasele mari si in jurul acestora. Sunt oameni extrem de activi in mediul digital, care incep procesul de amenajare sau reamenajare online.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Sunt multe motive, voi incerca sa le cuprind pe toate. In 2020 am avut o serie de interviuri cu clientii, pe care i-am intrebat care sunt motivele pentru care aleg Mobexpert. Am ramas placut surprinsi sa aflam ca ei nu cumpara o piesa de mobilier, ci o emotie, o experienta memorabila. Incercam sa cream aceeasi experienta atat in showroom-uri, cat si in magazinul online. Oferim produse si servicii complete (calitatea fiind pe primul loc) si ne asiguram ca livram rapid si in siguranta comenzile. Clientii nostri gasesc pe site o oferta variata de produse, care este actualizata constant. Le punem la dispozitie diferite facilitati care sa-i sprijine in procesul de cumparare, din confortul propriei case: de la continut de calitate, la ghiduri speciale, functia de Augmented Reality sau planificatorul de buget lansat recent (primul instrument de acest fel din Romania, care te ajuta sa afli, concret, cat costa sa-ti mobilezi locuinta, pentru o mai buna gestionare a resurselor financiare). Acesta tine cont de nevoile tale si iti face o lista cu piese de mobilier care se vor incadra in bugetul ales (economic, mediu, premium). Este disponibil gratuit pe site-ul Mobexpert.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Mobexpert ofera calitate la un pret corect, cu produse care nu doar ca rezolva o anumita nevoie, dar si aduc un plus de stil. Fabricam cu mandrie, in Romania, exact ceea ce romanii isi doresc, aducand mereu un suflu nou colectiei de produse. De asemenea, punem la dispozitia clientilor nostri toate serviciile de care au nevoie, de la livrarea si manipularea produselor, pana cand produsele ajung in casele oamenilor. Ambalam cu grija, transportam in siguranta, montam mobilierul pe pozitie si apoi facem curat in urma noastra, luand toate ambalajele in care a ajuns mobila. In plus, oferim si partea de service, pentru cazurile in care apar diverse probleme cu produsele noastre. Practic, Mobexpert inseamna confort, nu doar pentru ca produsele sunt extrem de confortabile, ci si confort pentru client, care scapa de toate grijile pe parcursul procesului de achizitie. Mobexpert ofera o experinta completa, din momentul in care clientul decide ca vrea sa faca o schimbare in casa sau sa mobileze unui spatiu nou, pana cand primeste acasa produsele comandate.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Mai mult de o treime dintre produsele pe care le gasiti pe site-ul Mobexpert.ro sunt realizate de noi, in tara. Lucram cu furnizori importanti din SUA, China, Polonia, Italia, etc., ponderea cea mai mare fiind reprezentata de produsele din SUA.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Omnichannel. Avem 26 hypermagazine, magazine si parteneri Mobexpert in cele mai mari si importante orase ale tarii (Bucuresti, Iasi, Constanta, Suceava, Brasov, Sibiu, Oradea, Timisoara, Cluj, Pitesti), un magazin online (mobexpert.ro) si 5 magazine Mobexpert Outlet (3 in Bucuresti, un magazin in Constanta si unul in Suceava).
Cati angajati aveti?
Avem 2.300 de angajati, care lucreaza in magazinele si departamentele suport Mobexpert si in cele 8 fabrici.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost facut in luna aprilie – n.r.)?
In 2020 am facut un studiu despre impactul pandemiei asupra produselor Home&Deco. Vanzarile si interesul din perioada izolarii si iesirii din izolare arata cum zilele petrecute in casa au fost prolifice pentru proiectele de (re)amenajare a locuintei. Acum, la aproape un an de la inceputul pandemiei, site-ul are cu 50% mai multi utilizatori in primele luni din 2021, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2020. Studiul este disponibil integral aici.
Ati participat la Black Friday 2020?
Da, am participat si la Black Friday 2020. Inca din prima zi, vanzarile online au atins valori-record, cu 60% mai mari fata de aceeasi zi din 2019. Am observat, de-a lungul timpului, ca produsele fabricate in Romania se numara printre preferatele romanilor, ceea ce s-a vazut si la finalul Black Friday 2020, fata de 2019.
Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2020?
Pentru noi, luna noiembrie este intotdeauna mai buna decat decembrie, deoarece romanilor le place sa fie pregatiti din timp cu tot ce au nevoie pentru Craciun, de la decoratiuni pentru brad, pana la cadouri pentru cei dragi. In 2020, am constatat ca au fost mai precauti decat in alti ani si au inceput sa cumpere decoratiuni si brazi de Craciun chiar de la inceputul lunii noiembrie.
Cum si unde va promovati site-ul?
Folosim toate canalele digitale pe care le avem la dispozitie. Ne dorim sa fim cat mai aproape de comunitatea noastra si, de aceea, investim cat de mult in social media, pe toate platformele (Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest), in canalele de performance, dar si in e-mail marketing, native si display advertising. Obiectivul nostru este sa oferim clientilor nostri o experienta online memorabila, una cel putin la fel de placuta ca cea din magazinele fizice Mobexpert.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem o comunitate mare si activa pe Facebook, cu peste 230.000 de urmatori. O administram intern, pentru ca ne dorim sa fim cat mai aproape de clientii nostri atunci cand vine vorba de oferte, noutati si alte evenimente pe care le organizam si ne dorim sa oferim solutii rapide, atunci cand primim intrebari despre produse, servicii sau comenzi online. Investim foarte mult in aceasta comunitate, pentru ca ne-am dat seama ca mare parte dintre cei care ne urmaresc pe pagina noastra de Facebook viziteaza si magazinele Mobexpert. Asa ca ne concentram sa le oferim informatii proaspete despre magazine, oferte sau noutati, investind – bineinteles – si in Facebook Ads.
Aveti versiune de mobile?
Desigur, peste 70% dintre cei care viziteaza site-ul o fac de pe mobile.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Peste 50%.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
In ciuda evenimentelor din 2020, suntem multumiti cum am incheiat anul. Dar situatia este inca incerta din punct de vedere medical, asa ca nu as putea sa dau pronosticuri.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Optimizand procesele, investind in tehnologie si, in general, in actiuni pe termen lung. Un alt lucru la fel de important este eficientizarea si imbunatatirea permanenta a relatiei cu clientii nostri.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul vostru, in mediul online autohton?
Anul trecut (si cred ca si anul acesta), una dintre cele mai mari provocari este partea de livrare rapida. Asta datorita penetrarii foarte mari a aplicatiilor de food delivery, care au obisnuit userii sa primeasca comenzile in 2-3 ore. Ne asteptam ca utilizatorii sa doreasca sa primeasca si mobila la fel de repede. Dar lucram astfel incat sa atingem asteptarile clientilor nostri, la cel mai inalt standard.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Noi livram preponderent prin echipele proprii, dar lucram si cu cele mai mari firme de curierat din Romania. Colaborarile merg foarte bine si avem suportul lor in livrarea rapida a produselor.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Ne dorim sa aducem experienta clientilor online cel putin la acelasi nivel cu experienta pe care o au in magazine. Investim mult in partea de User Experience, prin continut de calitate, fotografii de produs, fotografii ambient, functia de Augmented Reality, video cu produse si video inspirationale, prin care ne dorim sa inspiram clientii sa faca cele mai bune alegeri pentru acasa.
Comentarii ( 3 )
[…] INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Mobexpert.ro – ECOMpedia https://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-mobexpert-ro/ […]
[…] INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Mobexpert.ro – ECOMpedia https://ecompedia.ro/interviu-ecompedia-stat-de-vorba-cu-mobexpert-ro/ […]
[…] INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Mobexpert.ro – ECOMpedia […]