INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Meliora.ro
Site-ul Meliora.ro a implinit deja un an „si l-a sarbatorit prin produse noi marca Meliora”, ne-au explicat Cristina si Lavinia Floroiu (foto, de la st. la dr., CEOs Meliora.ro), in interviul de fata. Magazinul lor online vinde cosmetice pentru ten, machiaj si par (inclusiv unele marca proprie), iar fetele (care se ocupa de afacere pe langa job-urile de zi cu zi) spun ca folosesc furnizori din Coreea de Sud si Romania. Se ocupa singure de paginile de social media ale brandului (lucrand deja in domeniu amandoua) si spun ca majoritatea comenzilor vin de pe dispozitive mobile. Aflati mai multe in interviul de mai jos!
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ati ales acest nume pentru magazinul online?
Cristina si Lavinia Floroiu: „Meliora” vine din limba latina, iar traducerea cuvantului este „mai bine”. Pentru noi, asta inseamna ca intodeauna putem fi mai frumoase cu ajutorul micilor trucuri (nicidecum perfecte), iar acesta este unul dintre mesajele pe care vrem sa il transmitem tuturor oamenilor care citesc aceste randuri si care aleg produsele noastre. Meliora.ro este locul in care vei gasi tot ceea ce ai nevoie pentru a-ti imbunatati aspectul tenului, parului, iar – mai nou – si pentru trucuri de make-up.
De unde v-a venit ideea de business? Aveti vreun model in domeniu?
Ideea ne-a venit in pandemie. Eu si prietena mea am stat impreuna doua luni. Am facut schimb de produse de skincare, ne-am si comandat altele, iar acela a fost momentul in care ne-am dat seama ca este dificil sa gasesti mai multe categorii de produse in acelasi loc. Caramizile puse pana acum au vrut sa construiasca exact ideea de a putea gasi o paleta mai larga de produse pentru infrumusetare in acelasi loc. Acum suntem la constructia acoperisului, unde am venit si cu produse de make-up marca proprie, Meliora.
Ce v-a motivat sa incepeti propria afacere? Ati pornit la drum singure?
Este o afacere condusa de doua persoane, mai exact doua femei, asa ca motivatia a venit in primul rand din pasiune. Pasiunea pentru frumos. La randul nostru, ne plac femeile fericite, cele care se iubesc, asa ca ne dorim sa venim in ajutorul lor cu mici trucuri, pentru a fi si mai… Meliora, mai bine.
Ati avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ati fost autodidacte?
Amandoua am avut parte de o educatie financiara inca de mici, de la parintii nostri. In plus, am avut si avem in continuare job-uri de la care invatam in fiecare zi cate ceva nou.
Cum ati reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am inceput cu pasi marunti, nu am avut curaj sa ne aruncam din prima, insa pe parcurs am prins gustul riscului, dar asta si pentru ca afacerea a dat semne ca o sa mearga. Noi avand si alte job-uri pe langa acest business, o parte din salariu l-am dedicat pentru Meliora.
V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ati depasit?
Ne-am confruntat si cu provocari, bineinteles, iar asta inca se mai intampla, dar cred ca pana la urma asta este frumusetea. Nu totul poate merge exact asa cum ai planuit. Noi am plecat la drum cu ideea de „Nu exista probleme, exista doar solutii”, asa ca niciodata nu ne-am blocat sau panicat, ci am cautat variante de rezolvare.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Cred ca avantajele sunt multe: sa poti lua decizii singur, sa poti risca fara sa dai explicatii, sa iti asculti instinctul. Entuziasmul se simte diferit, emotiile la fel. Sa notez si cateva dezavantaje (desi lucrurile pe care le enumar acum, pentru noi sunt tot o constructie frumoasa): un stres mult mai mare, un program mai lung de munca (nu exista ideea de „Astazi este weekend, nu lucrez”).
Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta pentru noi este impartit si pe categoriile de produse: de exemplu, pe tot ceea ce inseamna produse de skincare, publicul tinta sunt atat femeile, cat si barbatii preocupati de imaginea de sine, cu varste cuprinse intre 18-60 ani. Pentru ceea ce inseamna produsele marca Meliora (set de pensule, buretei pentru machiaj si pensula kabuki), publicul tinta sunt femeile. Aici, de exemplu, publicul tinta este si Generatia Z, fiind produse mai iesite din comun si interesante.
Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Atuurile site-ului, din punctul nostru de vedere, sunt: faptul ca este usor de urmarit, un design placut si bineinteles, faptul ca gasesti produse de toate felurile, care te ajuta sa eficientizezi cumparaturile.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Cred ca atentia la detalii ne diferentiaza, desi noi nu ne-am setat o concurenta in piata. Stim ca este important sa fim atente la asta, dar momentan ne-am focusat pe a face noi lucrurile mai bune in fiecare zi si, bineinteles, sa invatam din greseli.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Achizitionam o parte din produse din Coreea de Sud, alte cateva de la furnizori din Romania, iar produsele marca proprie sunt realizate la o fabrica internationala specializata in domeniul accesoriilor de make-up.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Google, Facebook si Instagram.
Cati angajati aveti?
Momentan avem un singur angajat, insa avem 3 colaboratori.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna februarie – n.r.)?
Din fericire este o perioada foarte buna a site-ului. Lansarea produselor marca proprie a adus un mare plus in vanzari.
Ati participat la Black Friday 2022?
Da, am participat.
Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2022?
Avand in vedere ca in 2021 am lansat site-ul chiar in perioada de Black Friday, in 2022 cifrele au fost mult mai mari.
Cum si unde va promovati site-ul?
Pe retelele de socializare: Instagram, Facebook si TikTok. In plus, mai avem si diferite campanii de activare, punctuale.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagina de Facebook. Noi ne ocupam de toate paginile de social media. Lucrand in domeniu amandoua, ne este usor si ne place sa facem asta. Pe de alta parte, de campaniile de ads-uri se ocupa un colaborator.
Aveti versiune de mobile?
Da, avem varianta de mobile a site-ului. Inca nu avem o aplicatie.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Cele mai multe dintre ele vin de pe dispozitive mobile.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Cu siguranta il vom termina in crestere, fata de anul trecut.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Noi in acest moment avem cheltuielile mai reduse, deoarece momentan avem un singur angajat, iar asta nu afecteaza deloc vanzarile.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Au fost cateva probleme, dar nu atat de mari. Din pacate, ne-am intalnit cu intarzierea coletului. Pentru noi este foarte important ca produsele sa ajunga cat de repede se poate la clientii nostri, de aceea (pe cat posibil) atunci cand intra comenzile, maxim a doua zi pleaca de la noi. A fost o provocare atunci cand au fost foarte multe comenzi intr-o zi, dar ne dorim sa respectam acest aspect. Am intampinat totusi sa intarzie coletele, desi noi am avut grija sa nu se intample asta.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa crestem notorietatea brand-ului si sa lansam pe piata din ce in ce mai multe produse noi marca Meliora.
Leave a reply