Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu LemonsandGin.com

LemonsandGin.com s-a lansat in vara lui 2020 si vinde online bijuterii atemporale, de aur. „Am pornit proiectul din dorinta de a oferi femeilor alternative versatile si calitative pentru aparitiile de zi cu zi, care sa le confere incredere si inspiratie”, ne-a povestit Andrei Avramescu (foto, Brand Manager LemonsandGin.com). Citeste interviul de mai jos, pentru a afla cum functioneaza afacerea online cu departamente externalizate, de unde isi cumpara produsele si ce planuri de viitor are echipa.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ati ales acest nume pentru magazinul online?
Andrei Avramescu: Alegerea numelui „Lemons and Gin” a venit din dorinta de a vorbi despre valoarea bucuriilor simple ale vietii, spirit festiv, impartasire si independenta. Nimic nu este mai frumos decat sa fii sanatos, elegant si sa ai motive de sarbatorit alaturi de prieteni. Apoi, mai este fascinatia noastra pentru culoarea aurului galben, a caldurii soarelui, a lamailor, a luminilor unui oras, atunci cand te intinzi pana tarziu noaptea, la discutii si povesti. Pentru noi, acestea sunt simboluri de liniste, de implinire si tihna, valori care conteaza pentru tot mai multe persoane in „noua realitate”.

De unde a venit ideea de business?
Factorul declansator a fost chiar experienta proprie a fondatoarei, Stefania Oancea, ca femeie care doreste sa achizitioneze o bijuterie de aur calitativa, contemporana, care sa reflecte cat mai bine vremurile in care traim. Aceasta viziune a fost impartasita si de alti iubitori de frumos si am reusit in scurt timp sa formam in jurul acestui brand o echipa restransa de specialisti in domeniul Bijuteriei si al industriei de Fashion, cu obiectivul de a completa o nisa de piata printr-o viziune fresh, asa cum este identitatea brand-ului Lemons and Gin.

V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ati depasit?
Nu pot fi numite bariere, ci mai degraba mici provocari sau borne. Un aspect foarte important a fost coagularea unei echipe care sa acopere toate nevoile functionarii unei afaceri. Pentru o firma care de-abia incepe, ne-am dorit sa avem o structura cat mai supla, de aceea toate departamentele sunt externalizate unor parteneri sau agentii, insa tot ca o echipa functionam. Credem ca este important sa lucrezi cu oameni care nu doar ca sunt experti in aria lor de activitate, dar se si potrivesc cu noi si cu ceea ce dorim sa cream.

Care este publicul tinta al site-ului?
Ne adresam tuturor femeilor pentru care moda merge dincolo de tendintele actuale, cu un stil personal bine definit, care le exprima personalitatea. Publicul Lemons and Gin este unul educat, care apreciaza calitatea si eleganta. Segmentul tinta se regaseste in general in intervalul 30-55 de ani, deoarece este varsta cand stilul personal al fiecarei femei trece de la perioada de experimentare, la alegeri smart, timeless, care sa o defineasca cu toata experienta acumulata pana la acel punct.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Unul dintre motivele in care noi credem cu tarie este faptul ca produsele noastre sunt de serie mica, se adreseaza unui segment bine definit de consumatori, care cauta o bijuterie speciala, cu care sa rezoneze si care sa le exprime personalitatea. Acesta a fost punctul de plecare, insa suntem convinsi ca mai sunt si factori pe care ii percep doar clientii. Credem ca cei care au ales pana acum bijuteriile din aur Lemons and Gin cu siguranta nu le-au mai vazut in alta parte exact asa, iar acesta este un element de unicitate pe care si-l doreste orice femeie. Avem fie o dimensionare mai deosebita, fie o forma usor diferita, dar sunt in principiu detalii de finete la care reactioneaza clientii nostri. Nu ne-am propus sa avem produse iesite din comun, ci mai degraba ca majoritatea bijuteriilor sa fie usor de asortat chiar si zilnic, dar care sa aiba acel ceva special, nu chiar foarte usor de definit la prima vedere. De aceea am spus detalii de finete. Desigur, avem si anumite produse care s-au vandut bine, acele piese must-have, pe care le gasesti si in oferta altor magazine. Apoi, faptul ca mentionam tarile din care produsele noastre sunt importate, faptul ca suntem transparenti cu privire la acest aspect, ca fotografiile sunt cat se poate de clare si de explicite, pentru ca avem un ambalaj bun, dar probabil mai sunt si alti factori.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Factorii care ne diferentiaza cred ca sunt cei foarte subiectivi, care fac o persoana sa fie ceea ce este si nu alta. Modul in care Lemons and Gin incearca sa fie Lemons and Gin este imaginea foarte moderna si simpla, produsele timeless, selectia mica, dar foarte relevanta. Ideea de selectie restransa este o directie pe care nu o aveam doar noi, pe care o mai gasim si la alte magazine mici, din afara tarii. Practic, asa reusesti sa ramai pe piata cu un produs deosebit, cu un mesaj clar si sa cresti gradual, imbunatatind serviciile si produsul in sine si nu neaparat largind permanent oferta de produse.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Prima colectie Lemons and Gin este o selectie restransa, de produse versatile, provenite de la mici ateliere din Uniunea Europeana, din tari precum Germania, Spania, Grecia si Italia. Sunt produse lucrate cu minutiozitate, atent finisate si de o calitate deosebita. Pentru colectiile urmatoare ne propunem sa facem trecerea la statutul de designer de produs original, realizat in Romania.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Momentan, magazinul online este principalul canal folosit pentru vanzari. Insa, pe termen lung, ne propunem sa avem o prezenta stabila si in magazine fizice din Bucuresti.

Cati angajati aveti?
Momentan, unul singur. Toate operatiunile sunt externalizate altor societati sau colaboratori.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in noiembrie 2020 – n.r.)?
Ne-am lansat de numai 3 luni, asadar acest aspect nu este foarte relevant inca pentru noi deoarece nu putem compara cu alte perioade. Lemons and Gin are un parcurs ascendent de la luna la luna, atat in ceea ce priveste traficul, cat si pentru comenzile online, insa nu avem inca un termen de comparatie valid. Anul 2021 va fi cu siguranta unul mult mai relevant pentru noi.

Ati participat la Black Friday 2020?
Produsele noastre nu se aliniaza unor campanii atat de agresive de reduceri. Avem planuite anumite campanii care sa rasplateasca anumiti clienti, insa domeniul nostru nu ne permite sa acordam discount-uri atat de generoase si suntem convinsi ca majoritatea clientilor nostri inteleg acest lucru. Asteptam cu nerabdare primul nostru Craciun.

Cum si unde va promovati site-ul?
Am inceput cu campanii de Facebook, urmate de Google Ads, iar acum suntem in punctul in care stabilim contacte cu diversi vectori de imagine.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem o pagina de Facebook, care creste organic. Avem doi colaboratori care gestioneaza pagina si campaniile pe care le derulam. Este unul dintre putinele noastre canale acum, la inceput, asadar este foarte important pentru noi, deoarece ne ajuta sa intelegem clientul si la ce produse avem reactie mai consistenta.

Aveti versiune de mobile?
Da, site-ul nostru este adaptat si pentru mobil. Intr-o lume a vitezei, telefonul mobil este nelipsit din viata oricui, asa ca am luat in calcul acest aspect inca de la inceput. Nu mai poti face nimic fara mobile in zilele noastre.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
In jur de 80%.

Cum credeti ca veti incheia anul 2020?
Pentru noi, cu siguranta in crestere, deoarece ne-am lansat anul acesta.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Vom descoperi pe parcurs, cu siguranta, insa primul aspect pe care dorim sa il imbunatatim este costul produsului. Ne concentram foarte mult eforturile in aceasta directie. Ca pas secundar, stabilirea unor furnizori pe termen lung, implicit obtinerea unor oferte mai bune, in timp.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site, in mediul online autohton?
Piata in care activam este consolidata si foarte activa, iar noi ne adresam unui segment destul de restrans din aceasta piata. Atentia publicului este destul de solicitata, in mediul online exista deja foarte mult zgomot, asadar trebuie sa devenim creativi si sa ne straduim sa comunicam foarte simplu si clar ceea ce oferim.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Pana acum nu am avut situatii neplacute, din fericire. Speram sa nu fie cazul nici pe viitor.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Primul pas este sa intelegem cat mai bine cum se asteapta publicul nostru sa comunicam online, care este continutul de care are nevoie, ce ii atrage atentia si ce nu. Dorim sa devenim o autoritate in domeniul nostru si sa cucerim viitorii nostri clienti prin produse si servicii de calitate.

Leave a reply