Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu LaTerre.ro

Magazinul online LaTerre.ro a aparut pe 2 februarie 2022 si vinde pe Internet produse cosmetice naturale/organice pentru femei, fara parabeni, coloranti sau sulfati. Anca Pop (foto, farmacist, specialist in dermofarmacie si cosmetologie si Fondator LA TERRE® Cosmetics) a inceput aceasta afacere ajutata de unui tehnolog si a unei doamne chimiste cu experienta in domeniu, a investit initial aproximativ 300.000 € in acest business si acum vine si online, si offline (in magazinele Kendra Beauty Shop, farmacii si drogherii). Aflati mai multe in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Anca Pop: M-am gandit mult la numele brandului, la fel cum am facut-o si pentru numele fiicei mele, pentru ca La Terre® este ca un al doilea copil pentru mine. Am avut o traire aparte (sentiment pe care nu pot sa-l exprim in cuvinte) si am rezonat atat de fain cu numele acesta, atunci cand l-am gasit! Si o sa va explic in detaliu: extractele pe care noi le folosim in formularile noastre sunt extracte din plante, plante care cresc in Pamant, adica pe Terra. De aici, legatura intre Terra si La Terre®. Pe langa faptul ca folosim extracte vegetale in produsele noastre, ambalajul principal este format dintr-un recipient din sticla care are capac din lemn natural de fag, iar cutiile (ambalajul secundar) sunt confectionate din fibra de bumbac. Asadar, acest nume al brandului a venit oarecum ca o completare a povestii pe care noi vrem sa o transmitem si a conceptului pe care noi vrem sa-l dam mai departe.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Inainte de La Terre®, am lucrat 7 ani ca farmacist, intr-o farmacie cu circuit deschis care avea si laborator de preparare. Am acumulat experienta in prepararea si productia produselor medicamentoase, farmaceutice si cosmetice, iar din aceasta experienta (combinata cu ce am invatat la cursurile din cadrul masteratului de Cosmetologie si Dermofarmacie, din cadrul Facultatii de Farmacie a UMFST George Emil Palade, din Targu Mures, pe care l-am urmat), s-a nascut ideea de a crea o linie de produse cosmetice in care sa pun tot ce e mai bun din natura, fara a ma gandi initial la costuri sau alte posibile obstacole de ordin tehnic. Am beneficiat si de sfaturile unui tehnolog si a unei doamne chimiste cu multa experienta in domeniu, care a colaborat cu multe branduri cunoscute (si care au fost – la randul lor – incantati de lipsa acestor limitari comerciale). Am pornit la drum cu dorinta de a crea cele mai bune produse posibile. Daca practica curenta in industrie este stabilirea mai intai a unei piete tinta si a unui buget, noi am vrut sa avem libertatea de a pune calitatea si eficienta pe primul loc.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Odata cu La Terre®, am renuntat la conceptul unui job de la 08:00 la 16:00. Mi-am dorit un program flexibil, care sa imi permita sa fac ceea ce imi place, in conditiile mele.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Educatia antreprenoriala acumulata pe perioada studentiei a fost una teoretica. In practica de zi cu zi, lucrurile stau putin mai diferit si consider ca este nevoie sa gasesti solutii eficiente cand esti pus in fata anumiror situatii si sa raspunzi cu brio, astfel incat businessul sa nu aiba de suferit.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
A fost un proces destul de anevoios, deoarece am prins si o perioada dificila si toate costurile pe care le-am estimat s-au dovedit a fi mult mai mari, fata de bugetul pe care l-am alocat initial. Totul a fost finantat din surse proprii, cu ajutorul familiei. Initial s-au investit aproximativ 300.000 €, o parte din ei in amenajarea spatiului de productie cu tot fluxul propriu-zis, o parte in utilarea fabricii cu echipamente de ultima tehnologie, iar restul bugetului a fost folosit pentru achizitia de materie prima, ambalaje, dezvoltarea produselor, dosarele privind testarea dermatologica, siguranta produsului, analize fizico-chimice, microbiologice, teste de stabilitate, notificarile pe portalul UE, autorizatii si dezvoltarea magazinului online. In final, s-a depasit bugetul initial, dat fiind faptul ca preturile materiei prime si al ambalajelor (dar si al materialelor folosite in crearea liniei de productie) au crescut intre timp, ceea ce a dus la marirea tuturor cheltuielilor si la intarzierea lansarii produselor.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Cred ca nimic nu e greu, cand faci ceea ce iti place si ceea ce te pasioneaza. Obstacolele, mai mici sau mai mari, fac parte din calatorie. Faptul ca dezvoltarea proiectului s-a suprapus cu aceasta situatie globala neobisnuita a fost una dintre provocari. De asemenea, procurarea ingredientelor mai deosebite a necesitat multa munca de cercetare si informare, dar am luat etapele proiectului pe rand, fiecare a primit importanta cuvenita, fara graba. Ca in Ardeal.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Un business propriu inseamna mai multa munca si mai multa responsabilitate, dar (in acelasi timp) imi permite sa imi organizez timpul in asa fel incat sa fiu aproape de familia mea si sa ii fiu alaturi micutei mele de 6 ani in toate momentele importante din copilaria ei.

Care este publicul tinta al site-ului?
In mare parte, clientele noastre sunt femei (avem si cativa barbati, care ne-au dat un feedback pozitiv, dupa ce ne-au folosit produsele). Au varsta cuprinsa intre 25 si 65 de ani, sunt din mediul urban (in mare parte), au venituri medii inspre mari si sunt interesate sa aiba un stil de viata sanatos, au atentie cu ce se hranesc si ce aplica pe pielea lor, deci aleg produse din ingrediente naturale.

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client? Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Pe o piata suprasaturata de branduri cosmetice, ne diferentiem prin faptul ca facem zero rabat de la calitate. Am pornit la drum cu scopul de a crea produse perfecte din punctul nostru de vedere, fara a ne impune vreo limita, punand calitatea si eficienta pe primul loc. In spatele brandului sta o echipa de profesionisti, cu studii si experienta in prepararea produselor de ingrijire a pielii. Formularile La Terre® Cosmetics nu contin parabeni, silicon, alcool, uleiuri minerale, ftalati, coloranti, etanolamine sau arome artificiale. Acordam fiecarei etape din crearea si prepararea unui produs importanta cuvenita – cercetare si informare, identificarea ingredientelor, teste de productie, testare dermatologica. Facem apoi nenumarate teste (atat in ceea ce priveste tehnologia, cat si produsul in sine – cum se aplica, efecte in timp, cum se pastreaza).

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Materia prima e importata de la producatori europeni de top, folosim ingrediente lipozomale cu molecula mica, care patrund in profunzimea pielii, folosim extracte din celule stem vegetale (care regenereaza tesutul si au o actiune foarte buna) si extracte naturale care, integrate in formularile noastre, au o actiune vizibila de la primele aplicari. Am adus aceste ingrediente din Coreea, Italia, Spania si Germania si am incercat sa facem cele mai eficiente formulari. Nu ne vom opri aici. Lucram in continuare la noi produse, care sa ne completeze portofoliul. Pe partea de furnizori, lucram atat cu importatori de materie prima din Romania, cat si direct cu unii producatori din strainatate. Pe partea de ambalaje, producem totul la noi in tara – mai mult, la noi in judet. Consideram ca doar asa putem sa sustinem economia nationala si locala. Suntem deschisi la colaborari de acest gen.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Produsele se gasesc pe site-ul nostru oficial: www.laterre.ro. Dar suntem listati si in locatii fizice. Suntem prezenti in magazinele Kendra Beauty Shop (din 13 mall-uri din Romania), farmacia Universitatii (din Targu Mures), drogheria Atelierul Verde (din Reghin) si drogheria Vivabio (din Pipera Plaza). Si suntem deschisi si interesati de alte noi locatii si colaborari.

Cati angajati aveti?
Momentan, suntem 5 oameni implicati.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna ianuarie – n.r.)?
Luna ianuarie este o perioada mai slaba. Vanzarile sunt mult mai putine, dar ne concentram pe partea de dezvoltare de produse si muncim cu drag la noi formulari care sa ne completeze gama.

Ati participat la Black Friday 2022? Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2022?
Da. Am avut promotii atat de Black Friday, cat si de Craciun. Lunile noiembrie si decembrie au fost lunile cu cele mai bune vanzari din an si lucrul acesta ne-a bucurat enorm.

Cum si unde va promovati site-ul?
Site-ul il promovam pe Instagram, Facebook, Google, YouTube.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagina de Facebook si am avut campanii platite pana la sfarsitul anului. Intr-adevar, este un canal de comunicare eficient, prin care pastram legatura cu clientii nostri. Din acest an suntem in cautare de o echipa care sa ni se alature pentru acest demers, pentru a administra paginile de socializare si a crea campanii. Ne dorim sa luam pe cineva in echipa noastra, care sa transmita conceptul nostru intr-un mod cat mai natural si sa ne completam reciproc.

Aveti versiune de mobile?
Da. Sigur.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Majoritatea.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Dat fiind faptul ca am lansat produsele cosmetice in luna februarie, putem spune ca am avut un an destul de bun. Clar ne dorim o crestere in 2023.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Au existat unele persoane nemultumite de serviciile de curierat din Bucuresti, deoarece nu se sincronizau cu orele in care agentii ajungeau la adresa. Nu pot sa spun ca au fost multe situatii de acest gen si am incercat mereu sa luam legatura cu clientul, ca sa putem remedia situatia luand cea mai buna alegere in situatia data.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Ne dorim promovarea magazinului online alaturi de o echipa dedicata si profesionista, alaturi de care sa cram lucruri frumoase. Suntem deschisi colaborarilor cu magazinele de specialitate, farmacii si drogherii, pentru listarea produselor La Terre®. Iar pe partea de planuri, in 2023, avem in primul rand dezvoltarea de noi produse care sa acopere nevoile consumatorilor. Lucram in continuare la noi formulari! Atat pentru portofoliul nostru, cat si colaborari de tipul private label (pentru cei care au brand de cosmetice, dar nu au un laborator si o linie proprie de productie). Am inceput deja colaborarea cu un brand pentru care producem. Ne dorim foarte mult sa participam diverse targuri internationale de profil. La jumatatea lui martie, vom merge la un targ international in Bologna si la sfarsit de martie, la Barcelona. Sunt targuri internationale unde vor fi prezenti atat producatorii marilor branduri de cosmetice, cat si furnizorii de materii prime din intreaga lume. Abia astept sa vad ce noutati mai sunt in domeniu!

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply