Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu JouJou.ro

 

Site-ul JouJou.ro a aparut in 2013, a fost suspendat in 2015 – cand familia Alinei Basu (foto, Manager General JouJou.ro) s-a marit si a vrut sa se dedice cat mai mult copiilor – si a fost relansat in octombrie 2019, in forma actuala, „dupa vreo doua vizite la cele mai mari targuri de jucarii din lume. Am schimbat site, sigla, slogan, absolut tot, cu exceptia numelui”, ne-a povestit Alina. Magazinul online vinde jucarii, decoratiuni, corturi de joaca si kituri DIY pentru copii de pana la 14 ani. Intrati in culisele afacerii mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!


ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Alina Basu: „JouJou” vine de la „jucarii”, in franceza. Si se citeste „juju”. Cand mi-a venit ideea am si verificat daca exista domeniul disponibil si l-am cumparat. La vreo saptamana am fost contactata de cineva care dorea sa cumpere domeniul, dar am tinut mortis sa fie al nostru.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea a venit din pasiunea pentru tot ce inseamna educatie si cresterea copiilor. Stiu ca sunt sute de mame care isi fac magazine online cu jucarii, astazi. Si stiu ca toate spunem acelasi lucru la sectiunea „Despre noi” de pe site: ca suntem mame si ne dorim jucarii de calitate pentru copiii nostri. E cliseic, cunosc. Eu zic ca vin in plus si cu niste studii; sociolog fiind (inca imi practic meseria aproape full-time), sunt destul de fixata pe studii, statistici, cercetari. Nu am un model, merg mult pe intuitia mea si pe ce ma sfatuiesc firmele cu care colaborez.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Sincer, cred ca dinamismul din antreprenoriat ma atrage. Ma plictisesc repede si, cand esti pe cont propriu, chiar inveti in permanenta. Cel putin eu sunt curioasa de toate si imi doresc sa stiu cate putin despre tot ce inseamna magazin online, marketing digital. A, plus ca – sincer – am fost data afara de la job in 2013 (slava Domnului) si de atunci sunt 100% pe cont propriu, fie in zona de sociologie, fie in zona de comert online.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Da, am fost foarte pasionata de domeniu. Am terminat Sociologie si apoi Politici publice, iar ambele lucrari (licenta si disertatie) au fost pe subiectul antreprenoriatului. Dar, de principiu, sunt autodidact. Iar despre familie nu pot zice ca vin din familie cu traditie antreprenoriala.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am investit din fonduri proprii si reinvestesc absolut tot.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Am avut o colaborare proasta cu prima firma cu care am inceput site-ul. Am mai invatat o lectie si a doua oara a fost cu succes. Mi se pare greu sa selectezi furnizori de incredere. De asta si invat multe pe cont propriu. Fie ca sa fac singura, fie ca sa stiu exact ce sa cer si sa nu cred orice aud din gura celor care vor sa devina colaboratori.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantaje: flexibilitate, posibilitatea de a castiga mai bine, independenta. Dezavantaje: stres si mult mai mult de munca.

Care este publicul tinta al site-ului?
Parintii cu venituri medii sau peste, cu interes in cresterea copiilor si in procurarea de jucarii de foarte buna calitate.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru siguranta. De la jucariile propuse, pana la siguranta platii, a returului, etc.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Avem cateva branduri de jucarii pe care la importam momentan doar noi. Absolut toate jucariile au toate certificarile necesare. Stiu ca sunt pe piata si chinezarii foarte ieftine si din ochi arata chiar bine si par in regula. Insa eu nu ma bazez pe ele si imi doresc doar branduri care fac quality check cat se poate de serios. Am fost in discutii cu branduri noi, pe care le-am sters de pe lista, din cauza calitatii chestionabile. Daca nu sunt 100% sigura ca jucaria e safe, nu o pun pe site. In rest, pe viitor (sper totusi ca anul acesta) vom produce cateva jucarii pe care dorim sa le patentam. Suntem oameni plini de idei si lucram cu designeri de produs in acest moment. Iar cum lucrurile importante au nevoie de timp, asa sunt si proiectele noastre.  Si as zice ca ne mai diferentiaza faptul ca ne pasa. Ne pasa de oamenii care intra pe site si care poate vor si altceva in afara de jucarii. Imi doresc ca pe langa jucarii (care au totusi un scop comercial) sa ofer si altceva. Uite, tocmai pentru ca imi doresc continut de calitate pe blog, am facut un sondaj pe teme precum COVID-19, cresterea copiilor, utilizarea retelelor de socializare, stima de sine, la care ne-au raspuns 536 mame. Adica chiar un numar mare de mame au participat la sondaj. Iar asta pentru a culege informatii cat mai reale si a integra aceste informatii in articolele de pe blog. Puteam sa dau 100 lei la un copywritter ca sa imi scrie un articol optimizat SEO, dar cu continut fad. Dar am ales sa ma implic personal, desi volumul de munca a fost foarte mare. Insa feedback-ul primit in urma articolelor a fost minunat.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
O parte dintre jucarii le importam noi direct din Germania, Danemarca, Croatia, iar o parte dintre jucarii sunt in stocul furnizorilor, deci lucram (ca marea majoritate a magazinelor online) si in sistem de dropshipping.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
In primul rand, site-ul propriu, insa mai suntem activi si pe marketplace-uri.

Cati angajati aveti?
Momentan, eu centrez, eu dau cu capul. Si am colaboratori pe zona de IT, SEO, grafica. A, si de cand cu COVID-19, lucrez de acasa full-time, asta aviz clientilor ca se vor auzi si fetele mele pe fundal. Sunt colegele mele de birou acum. Iar la depozit ma ajuta sotul.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in iulie si noiembrie 2020 – n.r.)?
Noi suntem in perioada de crestere inca. Mai dureaza mult pana sa ajungem acolo unde ne-am propus. Dar eu am rabdare. Numarul de vizitatori e in continua crestere. La fel si comenzile.

Ati participat la Black Friday 2020?
Da, am participat la Black Friday 2020 si am avut rezultate peste asteptari. Insa sa nu uitam ca, fiind in primul an de functionare, nu ne-am impus nici target-uri extraordinar de mari. Am fost totusi peste ce ne-am propus ca si vanzari, iar asta merita sarbatorit. Mai mult decat atat, declar o reusita orice campanie care ne respecta principiul de a oferi reduceri reale si oneste fata de clienti. Nu am marit preturile inainte de Black Friday, ca sa le micsoram atunci. Si speram noi ca onestitatea noastra fata de clienti sa fie apreciata. Da mult mai bine „-50%” cand, de fapt, e „-10%”. Insa la JouJou nu as vrea sa apelez niciodata la astfel de tertipuri de marketing.

Cum si unde va promovati site-ul?
Social media, Google Ads (desi inca putin), blog-uri cu care colaboram punctual. Aveam in plan si targurile de profil, insa COVID-19 ne-a stricat planurile.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Sigur, avem. Momentan Facebook-ul este inca important, desi reach-ul organic devine din ce in ce mai anemic. Insa noi, fiind si in faza de awareness in ceea ce priveste marketing-ul, incercam sa fim prezenti constant pe Facebook. Si incercam sa oferim continut de calitate.

Aveti versiune de mobile?
Bineinteles. Cred ca inca e loc de mai bine. Ma preocupa ca utilizatorii sa aiba o experienta de navigare cat mai prietenoasa.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Circa 80%. Intre doua alaptari sau doua motaieli ale copilului, mamicile mai cumpara cate ceva. Stim si noi cum e. 😊

Cum credeti ca veti incheia anul 2020?
Nu prea e relevant, pentru ca in 2019 am prins doar 2 luni. Anul acesta inca il consider de invatare. Inca incerc sa cresc notorietatea magazinului si evident ca nu e usor. Insa am un target pe care sper sa il implinesc. Iar in 2021 sper la vanzari de cel putin 3-4 ori mai mari decat anul acesta. Cam asta e dinamica pe care mi-am stabilit-o eu.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Cred ca trebuie facute multe optimizari de peste tot. De vazut ce furnizori sunt cei mai scumpi si unde se pot face reduceri. Poate unele servicii se pot externaliza la costuri mai mici sau, din contra, altele ar fi mai eficiente daca se fac in-house. Si optimizari privind reclamele: ce functioneaza si ce nu functioneaza.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Sa ne batem cu site-urile cu vechime, asta din punct de vedere al pozitionarii in Google. Dar e firesc sa fie asa. Suntem rabdatori si speram ca Google ne va vedea tot mai bine in timp.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Momentan avem o colaborare buna cu curierii. Unde sunt probleme punctual (gen intarzieri sau deteriorari), s-a rezolvat intr-un mod civilizat. Si clientii au fost si ei intelegatori.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa crestem tot mai mult. Cum spuneam, anul acesta il consider inca de invatare.

Leave a reply