Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Froopt.ro

Platforma e-commerce Froopt.ro a fost lansata in aprilie 2021. „Este un concept nou in piata, prin care aducem la usa clientilor fructe si legume bio, comandate online, in platforma noastra, structurata dupa principii de transparenta totala asupra produselor”, ne-a explicat Ioana Pantelimon (foto, General Manager Froopt.ro). Site-ul mai vinde lactate, oua, carne, paine, produse de bacanie eco, dar si produse cu termen mai mic de valabilitate si preturi mai mici (menite sa limiteze risipa alimentara). Aflati mai multe despre afacerea Ioanei in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Ioana Pantelimon: „Froopt, din gradinile noastre” este rezultatul efortului nostru comun, impreuna cu cel al agentiei de marketing. „F”(fruct) + „roopt” (rupt) = proaspat rupt din gradinile noastre, te duce cu gandul la prospetine si autenticitate. Este marca noastra inregistrata si sunt mandra de ce a iesit.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea de business a venit din discutiile pe care le-am avut cu proprietarul fermei Sultana, din Calarasi, care a devenit actionar in Froopt, din dorinta de a servi mai bine clientii pe care ii avea ferma atunci. Am construit partea de depozitare dupa recolta, vanzare si livrare.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Dorinta de a mai face un pas in evolutia personala a fost principalul motiv in inceperea unui business, dupa mai mult de 15 ani in domeniul bancar. Am fondat Froopt in parteneriat cu o ferma.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
M-am bazat pe toata experienta castigata in experientele profesionale anterioare (optimizari de procese, management, analiza de business), dar cel mai mult am invatat dupa ce m-am confruntat cu diverse situatii, dupa ce am pornit Froopt. Domeniul produselor alimentare perisabile a fost unul total nou si a trebuit sa-l invat, sa inteleg cum functioneaza perisabilitatile diverselor produse, modul de pastrare, ambalare, etc. Antreprenoriatul este – de fapt – un proces de invatare continuu.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am dezvoltat Froopt din rezervele proprii. Investitia initiala a fost putin peste 100.000 €.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Nu neaparat, am studiat legislatia in domeniu (pentru ca am vrut de la inceput sa fim in acord cu toate regulile si procedurile specifice), am studiat fenomenul de agricultura sustenabila/ecologica (pentru ca este nisa pe care activam) si am inceput sa cladim o echipa si sa caut fermieri cu care sa impartasim aceleasi valori si sa colaboram. In prezent, Froopt obtine produse ecologice de la peste 50 de ferme, pentru a asigura diversitate si (mai ales) continuitate. Ne mandrim cu cea mai mare diversitate de produse ecologice disponibile online. Ne dorim sa fim alternativa sustenabila de distributie pentru fermierii mici, care produc curat si sustenabil produse naturale si impreuna sa oferim consumatorilor ce are natura mai bun. Din pacate, o mare parte a consumatorilor inca nu stiu ce insemna agricultura ecologica si asta pot sa zic ca a fost o bariera, dar este – in acelasi timp – o oportunitate pentru noi de a contribui la comunicarea pe acest subiect.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
In ceea ce ma priveste, sunt multe avantaje: inveti continuu, ai posibilitatea sa testezi si sa implementezi idei mai rapid decat in orice organizatie, poti fi flexibil si poti sa te adaptezi usor la nevoile clientilor, simti direct recunostinta acestora (si asta imi motiveaza si mai mult alegerea de a fi antreprenor). Am responsabilitatea angajatilor care isi sustin familiile din veniturile incasate la Froopt, dar este cu atat mai multumitor cu cat simti ca ai creat ceva de la zero, care reuseste zi de zi sa creasca si aduce multor oameni bucurie.

Care este publicul tinta al site-ului?
Clientii nostri sunt mamele cu bebelusi (peste 70% dintre clienti recurenti), cu copii, pe care doresc sa-i hranesca sanatos, dar si familiile care inteleg ca agricultura sustenabila nu este doar despre ce mancam, ci si despre cum tratam si avem grija de mediul inconjurator, un segment inca mic la noi, dar in crestere (si asta ne bucura).

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Magazinul nostru online este dezvoltat de la zero, usor de utilizat, transparent cu privire la provenienta produselor, fotografiile sunt mereu cele ale produselor noastre. Ne dezvoltam constant (pentru a imbunatati experienta de utilizare a clientilor) si urmeaza sa lansam noi functionalitati extrem de importante pentru acestia. Cred ca in decizia de a ne deveni clienti conteaza mult produsul, noi avem produse care provin direct de la ferme, direct culese din camp/sere si aduse la noi, pastram extrem de autentica aceasta parte, nu procesam si livram doar calibrat la gramajul comunicat in site, in ambalaje de hartie sau carton.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Diversitatea produselor, disponibilitatea lor si modul de operare pe lantul de la ferma la client, cu pastrarea lantului de temperatura controlata in tot procesul operational – astea cred ca sunt principalele atuuri.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Vindem prin site (cu adresabilitate B2C), dar si B2B (catre bacanii specializate sau restaurante).

Cati angajati aveti?
Suntem 9 colegi.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna august – n.r.)?
Froopt este un business cu sezonalitate, dar am reusit sa estompam asta prin faptul ca am avut disponibile produse ecologice proaspete pe tot parcursul ierni (de la ferme bio din Grecia), dar si prin gama de produse de bacanie (pe care am  extins-o si o vom extinde in continuare).

Cum si unde va promovati site-ul?
Promovare in social media, dar si Google, intr-o proportie destul de redusa.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Pagina noastra de Facebook este importanta, ca si celelalte pagini din social media pe care le avem. Le administram cu ajutorul unei companii specializate.

Aveti versiune de mobile?
Magazinul nostru online este mobile ready si studiem pentru viitor oportunitatea unei aplicatii mobile.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Aproximativ 70%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Ne asteptam la o crestere de 2,5 ori fata de anul trecut.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Capacitate buna de negociere cu furnizorii, dar si focus pe productivitatea si eficienta operationala.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Optimizare aplicatie/site/fluxuri de comanda, functionalitati noi.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply