Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu FoodForPets.ro

Foodforpets.ro a aparut recent (in aprilie 2020) si este site-ul magazinului online Tzake PetShop, care vinde hrana, accesorii si produse de igiena pentru animale de companie (pisici, caini, pasari si rozatoare). Produsele sunt achizitionate exclusiv din Romania. Cristi Marian Matei (foto, Fondator Tzake PetShop) ne-a povestit cum manageriaza afacerea pe care o priveste ca pe propriul copil (fiind, in paralel, angajat si in alta parte), ca estimeaza o crestere a cifrei de afaceri de cel putin 30% fata de anul 2019 si ca pe viitor isi doreste dezvoltarea unui magazin online dedicat doar persoanelor juridice.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

 

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Cristi Marian Matei: Am incercat sa evidentiez nisa de piata aleasa. Prin denumirea aleasa, clinetul va sti exact ce va gasi pe site-ul nostru: hrana pentru animalele de companie („food for pets”).

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Bussines-ul a inceput, de fapt, in urma cu un an, mai precis in aprilie 2019, cand am listat pe platforma eMAG primele produse destinate animalelor de companie. Primele listate au fost cele apartinand brand-ului PetQM. Pas cu pas, oferta din platforma eMAG a fost imbunatatita, prin adaugarea brand-urilor Versele Laga, Petkult, Canagan, astfel ca a devenit necesara deschiderea magazinului online propriu. In paralel, am demarat si un proiect de vanzare offline a produselor PetQM, astfel ca in momentul de fata avem incheiate parteneriate in sistem dropshipping cu diverse magazine online, dar si colaborari angro.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Motivatia de a incepe propria afacere a pornit din nevoia de a face ceva util in timpul liber, in paralel cu job-ul full-time. De dezvoltarea afacerii m-am ocupat singur, cu rabdare si perseverenta, cautand intotdeauna noi provocari, dar si incercand sa raspund la intrebarile: „De ce sa cumpar de la mine?, „Care sunt asteptarile clientilor?”, „Ce pot oferi clientilor diferit?”.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
In mare parte am fost autodidact in educatia antreprenoriala. Facultatea am absolvit-o cu diploma de economist, insa in activitatea antreprenoriala mi-a fost de folos experienta profesionala dobandita la locul de munca. In plus, in masura in care am avut timp, am citit carti de dezvoltare profesionala si manageriale.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Tot ceea ce inseamna afacere, am incercat sa fac pe forte proprii. Cu toate acestea, am apelat si la un credit bancar pentru activitatea curenta. Investitiile au fost, in general, in construirea site-ului si promovarea acestuia.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Din 2019 si pana azi am avut destule obstacole, plecand de la lipsa fondurilor necesare achizitionarii produselor comercializate, pana la promovarea site-ului. Pot sa recunosc faptul ca, in momentul de fata, cea mai mare provocare este promovarea site-ului, castigarea increderii potentialilor clienti.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Eu am privit afacerea ca pe propriul copil. Am nascut-o, o cresc si o dezolt. La randul ei, afacerea imi poate oferi o alta experienta de viata. Trebuie sa recunosc ca, in momentul de fata, sunt si angajat. Ambele activitati le fac cu pasiune si dedicare, din simplul motiv ca imi plac.

Care este publicul tinta al site-ului?
Site-ul se adreseaza iubitorilor de animale de companie, crescatorilor de caini si pisici, columbofililor, dar si persoanelor juridice care doresc sa achizioneze produse in regin angro.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Incercam sa oferim o gama variata de produse, de la diversi producatori. Clientii aflati la prima comanda beneficiaza din start de reduceri pe comanda, clientii fideli sunt rasplatiti cu discount-uri, livrari gratuite, etc.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Avem produse care se vand doar la bax, in special cele din categoria hrana umeda. De ce am ales aceasta varianta? Incercam sa invatam clientul sa economiseasca timp si bani. Una e sa cumperi odata la doua saptamani 10 conserve pentru caini/pisici si sa platesti transport odata la doua saptamani, alta e sa platesti transportul odata, dar conservele iti ajung pentru 20, poate chiar 30 zile.

De unde va cumparati produsele?
Produsele sunt achizitionate exclusiv din Romania, nu ne ocupam de importuri.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Pe langa site-ul propriu, am ramas in continuare listati pe eMAG.ro si, in paralel, produsele sunt listate si pe Cel.ro, Doraly.ro, OLX.ro.

Cati angajati aveti?
1.

Cum va merge in perioada asta (interviula fost realizat in luna mai – n.r.)?
Pe site, vanzarile sunt destul de scazute fiind nou lansat, in eMAG concurenta este ridicata. Diferenta in nisa de piata este facuta, in primul rand, de vechimea in piata si, in al doilea rand, de pret.

Cum si unde va promovati site-ul?
Site-ul este promovat prin canalele clasice de promovare: Google Ads si Facebook. In paralel, site-ul a fost inscris pe diverse platforme de promovare a afacerilor (cum ar fi bizoo.ro, afacerist.ro), insa prin intermediul acestor platforme ne adresam in special persoanelor juridice.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Site-ul are pagina de Facebook, in crestere prin recomandari. Momentan, am ales ca varianta de crestere cresterea organica si nu platita.

Aveti versiune de mobile?
Da.

Cate dintre comenzile voastre din de pe dispozitive mobile?
Nu am avut astfel de comenzi.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Din punct de vedere al cifrei de afaceri, preconizez o crestere de cel putin 30% fata de anul 2019. Urmeaza provocarea cea mare: cresterea rentabilitatii.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Odata ce site-ul devine cunoscut si are o baza de clienti fideli, se poate trece la cresterea organica, venita din recomadari. Astfel, se vor diminua cheltuielile cu publicitatea, coroborat cu cresterea vanzarilor.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Provocarea cea mai mare este castigarea notorietatii, dar si fidelizarea clientilor.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Pana in momentul de fata nu am avut probleme cu firma de curierat.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Am in vederea dezvoltarea unui magazin online dedicat in exclusivitate persoanelor juridice.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply