Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu FoliecuBule.ro

 

Site-ul foliecubule.ro a aparut in 2018, dar compania produce folie cu bule din 2005 (fiind initial axata pe vanzarile B2B). Eduard Ionita (foto, Fondator FoliecuBule.ro) ne-a povestit ca s-a apucat de antreprenoriat producand mobilier, apoi a schimbat produsul si acum vinde folie produsa in tara (de ei sau de furnizori), evita importurile si atrage clientii prin pret, stoc permanent si livrare rapida. Aflati mai multe din interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Eduard Ionita: Domeniul l-am achizitionat demult (cand abia aparusera domeniile .ro), dar decizia de a face site-ul a intarziat mult. Numele este cel mai reprezentativ pentru afacerea noastra.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
N-am avut un model anume. Din 1999 pana in 2005, am produs mobilier si cumparam folie cu bule, de acolo ne-a venit ideea de a incepe sa producem si folie cu bule.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Practic, am continuat productia, doar am schimbat produsul.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidaca?
Nu. Am terminat TCM din Politehnica Bucuresti in anul 1999, neavand nici o pregatire antreprenoriala. Am inceput de la zero.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Banii au venit pe parcurs. Am inceput cu comert de mobila (intermediere) apoi – incet, incet – am inceput sa producem si noi, iar de acolo au inceput sa evolueze lucrurile, cifrele, etc.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Normal ca au fost multe bariere/hopuri, de la inceput si pana in ziua de azi. Ne-am facut o echipa bine conturata, cu care incercam sa depasim orice bariera intalnita.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantaje si dezavantaje apar si intr-o ipostaza, si in cealalta, depinde din ce unghi privesti lucrurile.

Care este publicul tinta al site-ului?
Cine are nevoie de ambalaj. Ca este persoana fizica sau juridica, ca are nevoie de o rola sau de 1.000 de role de folie cu bule, noi il consideram client si il tratam ca atare.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca suntem mai buni decat ceilalti. Pentru ca avem niste avantaje: pret, disponibilitate (si, implicit, rapiditate in livrare), stoc permanent, gama completa, etc.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Le producem sau ne aprovizionam din tara, cat se poate. Ne ferim de importuri, din dorinta de a proteja productia interna.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Online si offline.

Cati angajati aveti?
Momentan suntem 15, dar avem diverse servicii externalizate.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna octombrie – n.r.)?
Suntem OK. Am tot investit in marketing si incep sa se vada rezultatele.

Ati participat la Black Friday 2021?
Nu. Si nici nu participam la Black Friday. Ne facem propriile campanii de reduceri/promotii. Perioadele noastre de varf sunt premergatoare momentelor Black Friday, Craciun si Paste.

Cum si unde va promovati site-ul?
Pe unde putem… Facebook, Intagram, Google.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem si pagina. Ne facem in-house marketingul. Am tot avut tangente cu cativa freelanceri sau agentii, dar pana la urma, am ajuns sa ne facem singuri (si vedem si rezultate).

Aveti versiune de mobile?
Da. Avem site-ul pe o platforma SaaS, care are si optimizare de mobil.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
35-40%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Da. Avem deja crestere la 9 luni si probabil ca vom avea 35% crestere finala YoY.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Simplificare. Punct.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Costurile per achizitie.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Volumetria coletelor, dar avand un numar mare de colete, am putut negocia conditii OK pe curierat.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Pff…  Multe…  Acum sa vedem cum si cand le vom si realiza.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply