Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu EuroGsm.ro

Magazinul online EuroGsm.ro a aparut in 2004 si vinde telefoane, tablete, accesorii, gadgeturi, laptopuri, console de gaming si televizoare. Afacerea are si peste 90 de magazine fizice in intreaga tara. In interviul de astazi, Zoltan Halmai (foto, Director Comercial EuroGsm.ro) ne-a dezvaluit care este publicul tinta al site-ului, cum i-a afectat pandemia COVID-19, ca peste 75% din traficul site-ului vine de pe mobil (si in jur de 60% dintre comenzi) si ce planuri de viitor are afacerea online.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

 

ECOMpedia.ro: Care este publicul tinta al site-ului?
Zoltan Halmai: Avand in vedere gama de produse (telefoane, accesorii, gadgeturi), acoperim un segment de piata destul de larg. Pana la urma, toata lumea are minimum un device mobil in buzunar, asadar oricine ar putea fi un potential client. Insa segmentul tinta principal (pe care il targetam si prin actiunile noastre de marketing) este format din persoane intre 25-45 ani, interesate de tehnologie, practice si – in acelasi timp – informate.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Din mai multe motive. Unul din ele ar fi varietatea de produse, in cazul telefoanelor: de la flagship-uri de ultima generatie, pana la cele mai simple produse (precum telefoanele clasice, dedicate in special varstnicilor, dar si celor care prefera telefoanele practice). Alaturi de telefoane, oferta noastra cuprinde si o gama larga de accesorii si gadgeturi, de la accesorii de protectie pentru telefoane, la casti si baterii externe, ajungand si in sfera produselor smart pentru acasa. Alaturi de varietatea bogata, oferim clientilor nostri preturi foarte atragatoare, competitive in piata, dar si consultanta specializata in alegerea produselor. De asemenea, avand avantajul unei retele de peste 90 de magazine in toata tara, clientii nostri se bucura si de posibilitatea de a ridica produsele comandate direct din magazin, astfel nu mai trebuie sa depinda de curier.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Experienta de peste 20 de ani este unul dintre factorii care ne plaseaza intr-un loc favorabil pe piata. Avem o echipa formata din persoane dedicate, pasionate de acest mediu, lucru care se regaseste atat in consultanta directa oferita clientilor, cat si in blog-ul nostru – ThePhoneGeeks, unde oferim sfaturile utile, review-uri si stiri din domeniu.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Folosim cam toate canalele de vanzare pe care le are la dispozitie un magazin online, de la social media, la pay-per-click marketing (Google Ads sau Facebooks Ads), marketing afiliat, e-mail marketing, comparatoare de produse, chatbot si multe altele. In plus, avem si avantajul retelei de peste 90 de magazine fizice, care aduce o contributie si in vanzarile online.

Cati angajati aveti?
Compania noastra are peste 350 de angajati, cei mai multi in magazinele fizice din tara. In ceea ce priveste magazinul online, ne bazam atat pe o echipa dedicata, cat si pe sprijinul mai multor departamente de suport, departamente comune online-offline (logistica, achizitii sau contabilitate). Astfel, nu avem o linie fixa trasata intre cele doua medii si nici nu credem ca e necesar, in contextul in care multichannel-ul devine tot mai prezent.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna octombrie si completat in luna noiembrie – n.r.)?
Anul acesta a fost pentru noi unul mai aparte, asa cum a fost pentru toata lumea, de altfel. Luna martie si-a pus amprenta asupra intregii activitati; totusi, incepand cu luna aprilie, site-ul a inceput din nou sa inregistreze cresteri, atat la nivel de trafic, cat si de conversie. In contextul crizei COVID-19, exista un trend ascendent in alegerea cumparaturilor online, lucru evident in aproape toate categoriile de produse. Nevoia tot mai mare de comunicare la distanta, munca si scoala online au determinat si ele o crestere considerabila a vanzarilor de dispozitive mobile. Iar in ultimele 2 luni, vanzarile sunt pe un trend ascendent record, inregistrand ca si volum o crestere de 40% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Ati participat la Black Friday 2020?
Da, participam in fiecare an. Este o perioada foarte importanta pentru noi, dar si foarte interesanta. O perioada in care eforurile noastre sunt indreptate spre a pregati cele mai bune oferte pentru clientii nostri, volumele cresc exponential si ne bucuram de avantajul de a aduce un numar mare de clienti noi catre site. Este o provocare si, in acelasi timp, un mod de a invata strategii noi, pentru a veni cu un mecanism inedit in fiecare an. Anul acesta, pe langa reducerile de la smartphone-uri, accesorii și gadgeturi, am avut in oferta si o serie interesanta de pachete de produse la preturi speciale si oferte Flash Sale, pentru cei mai rapizi cumparatori. Intrega oferta de Black Friday a fost gandita pentru a raspunde cat mai bine nevoilor actuale ale pietei, in condiile in care activitatea profesionala si scolara se desfasoara preponderent online, iar nevoia de comunicare la distanta creste tot mai mult.

Cum si unde va promovati site-ul?
Desfasuram in mod constant campanii de marketing, unele dintre ele in colaborare cu producatorii pe care ii reprezentam, iar promovarea o facem pe toate canalele online. De la social media, la Google Ads si Facebook Ads; suntem prezenti si pe 2Performant, unde avem o retea destul de mare de afiliati care ne promoveaza. De asemenea, desfasuram si campanii de e-mail marketing, bineinteles intr-un mod responsabil, in contextul noilor reglementari GDPR. In plus, ajungem la un numar mare de clienti si cu ajutorul blogului nostru, ThePhoneGeeks, pe care publicam constant continut actual si informatii utile din domeniu.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem o pagina de Facebook pe care suntem foarte activi si pe care postam zilnic noutati, oferte sau articole utile. Pagina este gestionata intern din punct de vedere al continutului, insa pentru Facebook Ads am ales sa colaboram cu o agentie de marketing digital. Folosim toate instrumentele pe care platforma ni le pune la dispozitie: de la postari sponsorizate, la ad-uri dinamice, remarketing sau campanii de brand awareness. Este un canal de promovare cu o contributie importanta pentru notorietatea noastra ca brand, ajutandu-ne totodata sa fim mai aproape de clientii nostri.

Aveti versiune de mobile?
Da, avem o varianta de mobil dedicata. La ultimul redesign al site-ului, realizarea unei versiuni de mobil a fost o cerinta fireasca. Ne-am dorit o experienta cat mai user-friendly pentru clientii care acceseaza site-ul nostru de pe mobil, astfel incat utilizarea sa fie cat mai fluida si mai intuitiva.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Peste 75% din traficul site-ului vine de pe mobil. Totusi, la nivel de comenzi procentul este mai scazut, ajungand la aproximativ 60% din total comenzi. Acest lucru se intampla ca urmare a comportamentului multi-screen cunoscut, prin care unii utilizatori acceseaza site-ul de pe mobil, pentru a obtine informatiile necesare, iar apoi finalizeaza comanda de pe laptop sau PC.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Anul acesta a venit cu foarte multe provocari cauzate de noul context global, inclusiv cu scaderi de volum fata de 2019, la inceputul pandemiei. Insa, avand in vedere evolutia vanzarilor din  ultimele luni, estimam o incheiere a anului cu o crestere de 30% fata de anul trecut.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Mediul online ne aduce avantajul de a putea urmari foarte bine eficienta fiecarui canal de promovare si de a putea reduce cheltuielile de pe canalele cu un ROI redus. Totusi, noi avem in vedere intotdeauna si alti indicatori, nu doar pe cei de conversie. Exista unele campanii sau canale de marketing care ajuta brand-ul, iar reducand de acolo, chiar daca nu sunt afectate vanzarile pe termen scurt, se vor vedea efectele pe termen lung. Mergem pe ideea existentei unui echilibru intre actiunile orientate catre vanzare (Search Ads si tot ce tine de PPC advertising) si actiunile care sustin imaginea brand-ului (blogul, affiliate marketing-ul sau social media). Astfel, suntem prezenti si vizibili intr-o gama larga de medii, investind mai mult acolo unde conteaza.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cea mai mare provocare pentru noi este piata deja foarte competitiva si foarte price sensitive. Scopul nostru ca magazin online este sa oferim clientilor un mix intre preturi foarte bune (la multe produse, chiar cele mai bune preturi de pe piata) si o experienta excelenta, timp de livrare cat mai scurt si consultanta specializata.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Pentru perioada urmatoare, avem in plan un nou redesign pentru site. Ne dorim sa fim mereu actuali si sa prezentam site-ul ca pe un produs in cea mai buna forma a sa, atat din punct de vedere vizual, cat si tehnic. De asemenea, extinderea portofoliului de produse este pentru noi un efort pe care il depunem constant. Astfel, an de an adaugam in oferta produse smart din cele mai interesante si mai diverse – de la vehicule electrice, gadgeturi pentru muzica si sport sau chiar produse inteligente tip Smart Home. In plus, adaugarea de noi functionalitati si diversificarea metodelor de livrare sunt proiecte la care lucram si pe care le avem in vedere pentru urmatoarele dezvoltari ale site-ului.

Leave a reply