INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu eMenatwork.ro
Magazinul online eMenatwork.ro a fost lansat in 2010 si este divizia online a Grupului Menatwork (care activeaza in cele mai importante ramuri din piata materialelor de constructii). Site-ul ofera solutii complete si materiale pentru constructii, finisaje si amenajari de interior si exterior (gresie, faianta, corpuri de iluminat, scule, obiecte sanitare, pardoseli). Luciana Dumitru (foto, Marketing Manager emanatwork.ro) ne-a povestit ca site-ul si-a dublat traficul de la an la an, vinde foarte multe produce fabricate in tara noastra si are lunar un numar de comenzi egale pe mobile si pe desktop.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: Care este publicul tinta al site-ului?
Luciana Dumitru: Avem doua directii catre care ne adresam:
- B2C – clientul final, care construieste punctual, in casa si gradina
- B2B – companii mici si mari, care au nevoie de produse si servicii profesionale
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi? Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati?
Oferim consultanta personalizata si cautam solutia potrivita in cazul fiecarui proiect. Intelegem nevoile clientilor si le oferim alternative de calitate. Este important sa vii in intampinarea lor exact cu ceea ce isi doresc.
Cum va merge in perioada asta? Sunt vizitatori pe site? Dar vanzari?
Este o piata dinamica, care se schimba de la o luna la alta, in functie de sezonalitate. Ne-am angajat la un drum lung si greu, avem constant de imbunatatit relatiile inter-departamentale, dar si cu clientii. De la an la an ne-am dublat traficul pe site si numarul de comenzi, insa intotdeauna este loc de mai bine.
De unde va cumparati produsele?
O mare parte dintre produse sunt fabricate de companiile din Grupul Menatwork, deci ne mandrim cu sintagma „Fabricat in Romania”. Pe de alta parte, avem exclusivitati cu branduri renumite din Italia, dar si parteneriate de incredere cu marii producatori din Romania.
Cati angajati aveti?
In prezent suntem in jur de 350 de angajati ai grupului, iar divizia online are 7 angajati dedicati acestui proiect.
Ati participat la Black Friday-ul 2017?
Nu am pregatit nimic special pentru Black Friday 2017, dar este o directie spre care vrem sa ne focusam anul urmator. Vom anunta din timp fiecare campanie pe care o vom avea, astfel incat publicul nostru sa fie bine informat si sa stie la ce sa se astepte din partea noastra.
La ce va asteptati de BlackFriday si Craciun anul acesta?
Asteptarile de vanzari sunt realiste, in conformitate cu volumul de constructii aferent sezonului de iarna.
Ce procent din cifra de afaceri alocati pentru promovare?
De la an la an am crescut bugetul de promovare, deoarece acordam o mare importanta acestei directii. Incercam mixuri de campanii multichannel, ne setam obiective si cautam solutiile cele mai eficiente pentru noi.
Cum si unde va promovati site-ul? Ce canal media a functionat mai bine in cazul vostru?
Suntem prezenti in online si investim in SEO, Google AdWords, Facebook, newsletter si blogging, dar interesul nostru major este sa crestem intr-un mod organic.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagina de Facebook si comunicarea o administram intern. Partea de promovare o avem externalizata la o agentie de profil. Zona de social media este importanta pentru noi, comunicam constant prin intermediul retelelor de socializare. In ultima perioada, am observat un interes tot mai mare din partea comunitatii de pe Facebook si dedicam o atentie sporita acestui canal. Bugetul lunar alocat acestui segment este relativ mic, dar justificat in acest moment.
Aveti versiune de mobile?
Stim cat este de importanta partea de mobile, urmarim constant traficul si vanzarile venite din mobile versus desktop si suntem pregatiti sa oferim cumparatorilor o experienta placuta pe site-ul nostru, direct de pe telefonul mobil.
Cate comenzi se fac pe mobile?
In momentul de fata comenzile lunare din mobile se apropie de numarul celor venite din zona clasica, adica de pe desktop.
Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent?
Estimarile propuse arata ca se vor adeveri. Am pariat pe vizibilitate si trafic pe site si pare ca vom fi castigatori. Cifrele sunt in crestere fata de anul trecut, dar obiectivele noastre sunt ambitioase, iar anul viitor vom incuraja si mai mult munca eficienta.
In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Inveti din experiente si incerci sa nu le repeti, economisind astfel bani pe care ii poti investi in alte campanii. Campaniile online sunt mari consumatoare de bugete, dar noi incercam sa eficientizam strategiile, implicandu-ne direct in fiecare proiect. Urmarim cu atentie obiectivele propuse si analizam fiecare detaliu, astfel incat sa invatam ceva din toate experientele.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul vostru, in mediul online autohton?
Sa intelegem corect ce isi doreste persoana care intra pe site si sa ii asiguram o experienta placuta cu noi. Sa ii eficientizam timpul de cautare pe site si sa avem un timp de raspuns si de livrat foarte bune.
Cum s-au schimbat clientii vostri in ultimii 5 ani?
Sunt mai atenti cu timpul si cu banii lor, cauta solutii inteligente si pun accentul pe calitate. Cauta parteneriate de incredere si au asteptari foarte mari din punct de vedere al seriozitatii.
Cum faceti fata livrarilor, ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Din pacate, este un punct mai sensibil al business-ului nostru si incercam mereu sa imbunatatim timpul si costul de livrare. Avem o flota personala cu care livram marfa, dar apelam si la firmele de curierat si la transport privat.
Leave a reply