Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu DEPLIN.ro

DEPLIN.ro a aparut in ianuarie 2020 si vinde online cosmetice naturale, din ingrediente organice atent selectionate si foarte putin prelucrate, certificate Ecocert. Gabriela Oprescu (foto, Fondator DEPLIN.ro) ne-a povestit ca a investit 45.000 € in afacerea ei online, iar pregatirea de inginer chimist si pasiunea pentru cercetare in laborator au rezultat in interesul pentru fabricarea manuala a cosmeticelor. Descoperiti mai multe despre culisele acestei afaceri online, in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Gabriela Oprescu: In ceea ce priveste numele brandului, ca directie generala am cautat nume romanesti, dar care au o sonoritate universala, un sens care se decripteaza imediat si care asaza brandul intr-o zona prietenoasa si transparenta. Din mai multe variante de nume am ales „DEPLIN” (care inseamna desavarsit, cum trebuie, perfect). Contine cuvantul „plin”, ce starneste senzatia unui ten hranit si tanar.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Sunt multe povesti care m-au inspirat si mi-au demonstrat ca, daca vrei cu adevarat, poti sa reusesti: Elmiplant (o afacere de familie ce a crescut treptat), Mario Badescu (inginer chimist, a reusit sa dezvolte o afacere internationala pornind de la zero) si exemplele pot continua.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
DEPLIN a fost fondat in anul 2019, odata cu primirea unei finantari prin programul Startup Plus. Insa povestea a inceput cu mult timp inainte, ca un vis, o dorinta pe care am decis sa o implinesc dedicandu-ma intrutotul. Am fost intotdeauna atrasa de tot ceea ce este natural si de efectul vindecator al plantelor. Ca inginer chimist si cadru didactic, dorinta de descoperire, de cercetare aprofundata a acestui domeniu, m-a determinat sa caut un program international de formare. In anul 2011, am urmat un curs de formare in cadrul Facultatii de Farmacie din Barcelona, unde am studiat biodiversitatea plantelor. Aici am descoperit secretele fabricarii manuale a cosmeticelor naturale. Orele de practica ale acestor cursuri au venit sa completeze experienta anterioara de laborator si studiile proprii. Am continuat sa studiez si sa creez retete cosmetice in laborator. Produsele le ofeream familiei si prietenilor, iar efectul lor benefic, lesne de observat, m-a incurajat sa continui. Oportunitatea de finantare m-a ajutat sa transform o pasiune intr-o afacere, iar cosmeticele pe care le cream pentru mine si cei dragi ajung acum la atat de multe persoane. Este un vis implinit. In crearea DEPLIN am fost sustinuta de familia mea, sotul si cele doua fiice. Si, desi niciunul dintre noi nu avea experienta in afaceri, cred ca nu puteam avea o echipa mai buna alaturi de mine.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Nu aveam experienta in afaceri. Uitandu-ma inapoi, imi dau seama ca am fost condusa de pasiune si tot pasiunea a fost cea care m-a ajutat sa acumulez, intr-un timp relativ scurt, informatiile necesare pentru a pune aceasta afacere pe picioare. Practic, daca nu exista pasiunea mea pentru cosmetice naturale, nici aceasta afacere nu exista. DEPLIN este ca o misiune pentru mine, iar alegerea de a lucra exclusiv cu produse naturale bio, certificate Ecocert, se datoreaza faptului ca imi doresc sa contribui la imbunatatirea sanatatii oamenilor si a mediului.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Pe langa cei 40.000 € din programul Startup Plus, am mai investit aproximativ 5.000 €, iar investitia a fost directionata catre dotarea laboratorului, precum si catre actiuni de marketing (precum crearea identitatii vizuale si a unui magazin online).

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
O prima provocare, pe care inca nu am depasit-o, este cumulul de atributii: setarea obiectivelor clare, auto-disciplina, organizarea timpului si prioritizarea fiecarui aspect profesional si personal. Toate momentele sunt importante, acestea fiind interconectate, avand un impact pozitiv sau negativ in viata antreprenorului. O alta provocare este formarea si sustinerea unei echipe si a unei retele de oameni potriviti, cu care sa poti relationa eficient si care sa te ajute in mod direct sau indirect in dezvoltarea afacerii. Consider ca, indiferent de experienta, antreprenorul se confrunta la orice nivel cu necunoscute la care trebuie sa vina cu solutii eficiente, pentru a depasi situatiile si pentru a-si continua cresterea.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Atunci cand ai propria afacere, satisfactia muncii este mult mai mare, deciziile iti apartin si poti construi un business dupa propria ta viziune.

Care este publicul tinta al site-ului?
Clientii nostri sunt in special femei, persoane preocupate de un stil de viata sanatos si foarte atente la alegerea produselor de ingrijire. Sunt persoane informate, care fie s-au documentat cu privire la pericolele din cosmeticele comerciale, fie au aflat aceste informatii din cabinetul medicului dermatolog sau alergolog, in urma problemelor aparute. Persoane care cauta sa mentina sanatatea lor, pe a familiei si a mediului.

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Site-ul prezinta informatii detaliate despre produsele noastre, ingredientele utilizate, modul de utilizare, cum lucram, care este filozofia si – mai ales – care este misiunea noastra.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Produsele DEPLIN sunt fabricate manual si nu contin niciun fel de substanta chimica. Inclusiv pentru conservarea acestora folosesc uleiuri esentiale cu rol de conservant, precum uleiul de rozmarin,vitamina E naturala si o selectie de uleiuri esentiale cu actiune antibacteriana si antifungica cu spectru larg. Avand in vedere ca produsele nu contin conservanti chimici, pentru a prelungi durata de viata in conditii normale de pastrare, am optat pentru recipiente speciale din sticla Miron Violett Glas. Sticla violet este un filtru natural care permite conservarea proprietatilor nutritive ale ingedientelor, oferind protectie impotriva proceselor de imbatranire favorizate de lumina soarelui si a luminii artificiale. Practic, prin acesta sticla trec doar acele componente ale luminii care protejeaza si imbunatatesc calitatile substantelor fotosensibile. Consumatorul roman este tot mai informat si mai selectiv cu privire la alegerile sale, in special cu produsele care pot afecta sanatatea. Oamenii citesc informatiile de pe eticheta si se indreapta tot mai mult catre un stil de viata sanatos si aceasta tendinta va continua. Suntem in permanenta in contact cu clientii nostri, le oferim toate informatiile de care au nevoie.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Toate ingredientele naturale folosite in productie sunt certificate Ecocert si COSMOS, uleiurile esentiale sunt conforme cu standardul E.O.B.B.D. Folosim in special materie prima de provenienta locala: ulei de sofranel, arnica, coacaze negre, canepa, musetel, rozmarin, iedera, catina, extract din struguri rosii. O parte din ingrediente le obtin direct din plante, in laboratorul propriu: extracte, macerate, infuzii. Uleiul de masline este adus dintr-un sat din Grecia. Avem o varietate foarte mare de ingrediente, fiecare avand un rol specific in componenta produselor, nimic nu este la intamplare.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
In principal, vanzarile se fac prin magazinul nostru online. Colaboram atat cu lanturi mari de retail din industria de infrumusetare (Douglas, Molecule-F, Ototo Store), cat si cu buticuri de nisa, cu produse organice.

Cati angajati aveti?
Cosmeticele sunt create de mine, in laboratorul din orasul Urlati, Prahova, alaturi de o echipa restransa care ma ajuta cu tot procesul – de la achizitionarea plantelor si ingredientelor naturale de la cei mai buni producatori locali, pana la ambalare si operarea comenzilor. Procesul de fabricatie este manual. In plus, colaboram cu laboratoare cosmetice, pentru realizarea analizelor fizico-chimice, bacteriologice si de stabilitate. De asemenea, colaboram permanent cu medici, dermatologi si farmacisti cu experienta.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna mai – n.r.)?
Afacerea creste datorita clientilor care ne-au ramas fideli si care ne recomanda si altora. Avand in vedere ca se bazeaza pe comertul online, in principal, in timpul pandemiei, noi nu am fost la fel de afectati precum alte afaceri, cu puncte de desfacere in spatii comerciale. Odata cu redeschiderea evenimentelor, avem ocazia sa promovam si sa prezentam produsele unui numar mai mare de oameni, posibili viitori clienti pe site-ul nostru.

Ati participat la Black Friday 2021?
Da, am participat.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2021?
Nu au fost diferente semnificative.

Cum si unde va promovati site-ul?
Utilizam toate mijloacele de promovare (atat online, cat si fizic), in timpul evenimentelor la care participam.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagina de Facebook. Consideram ca orice tip de comunicare  cu clientii este benefica pentru dezvoltarea afacerii si avem frecvent campanii platite.

Aveti versiune de mobile?
Nu mai avem varianta de mobile, dar intentionam sa remediem acest lucru.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Cu siguranta este un plus pentru afacere si intentionam sa il avem cat mai curand.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Analizand rata de crestere a vanzarilor online si oportunitatile de extindere a distributiei, estimam o crestere de 30-40% in acest an.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Prin alegerea eficienta a pachetelor de promovare si evitand cheltuielile excesive.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Este nevoie de o activitate permanenta, de promovare, de informare, de fidelizare, de o munca continua care sa starneasca in permanenta interesul clientilor.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Pentru noi este foarte important sa livram in cel mai scurt timp produsele, de aceea ne-am orientat catre firme de curierat cu livrare rapida.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Pentru viitor ne-am propus sa avem site-ul si in limba engleza si sa imbunatatim comunicarea cu clientii nostri.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply