INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu CricksyDog.ro
CricksyDog.ro a aparut in peisajul e-commerce autohton in ianuarie anul acesta si vinde online hrana de calitate pentru catei, produsa in-house, fara alergenii prezenti in majoritatea produselor de pe piata. Andrei Varghis (foto, Consultant hrana pentru caini, CricksyDog.ro) ne-a povestit mai multe despre afacerea pe care a fondat-o alaturi de fratii lui: de la relatia cu firmele de curierat si cat de multe comenzi primeste de pe dispozitive mobile, pana la cat de grea este educarea consumatorilor apropo de alegerea unui produs sanatos pentru patrupedul familiei.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Andrei Varghis: Numele magazinului nostru online a fost ales in amintirea catelusul nostru. Numele lui era Cricksy. Din pacate, nu mai este printre noi, dar a fost membru al familiei noastre timp de 10 ani.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Intotdeauna am iubit catelusii si nu eram foarte multumiti de mancarurile pentru caini prezente pe piata. Din pacate, contin mult prea multe ingrediente inadecvcte cainilor. De aceea am hotarat sa facem o schimbare. Pentru noi cel mai important este ca produsul nostru sa fie sanatos, sigur si ecologic. Prin urmare, folosim un ambalaj mai ecologic si producem mancare pentru caini ce nu contine nici carne de pui, nici gluten de grau! Model in domeniu nu avem, momentan.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Suntem o mica afacere de familie si ne-am inceput drumul fiind motivati de cele spuse mai sus. Suntem trei frati si impreuna am creat aceasta afacere.
Ati avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ati fost autodidacti?
Nu am avut parte de educatie antreprenoriala, de meserie suntem ingineri mecanici.
Cum ati reusit sa strangeti bani pentru finantare?
Banii pentru finantare i-am adunat lucrand, intre timp, la alte firme. Pana in ziua de azi dezvoltam afacerea cu banii proprii.
V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ati depasit?
Atat crearea retetei proprii cat si gasirea producatorului perfect a fost o adevarata provocare. Insa acum putem spune, mandri, ca produsele noastre sunt de calitate superioara! Aproape fara de pereche in toata Romania!
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avem o multime de alte lucruri de facut, pe langa dezvoltarea hranei noastre pentru caini. Deci trebuie sa ne ocupam si de lucruri pe care, in mod normal, nu le-am face. De exemplu, contabilitatea. Dar, din fericire, avem inca suficient timp pentru a ne imbunatati hrana pentru caini. Feedback-ul clientilor ajuta foarte mult, in acest sens.
Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta al site-ului nostru sunt stapanii de caini care ii considera membri ai familiei.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru modul de viata sanatos si ingredientele premium oferite de noi. Iar, in cazul in care catelusul sufera de orice alergie, poate fi hranit cu hrana noastra, aceasta fiind lipsita de gluten de grau si carne de pui. Din experienta noastra, aceste doua ingrediente sunt alergeni destul de puternici.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Atentia noastra la detalii. Produsele noastre nu contin ingrediente ieftine sau care doar arata bine. La noi, calitatea este pe primul loc, restul sunt doar pe locuri secundare. Nu vom adauga in produsele noastre tot felul de „gunoaie”, doar pentru a ne mari profitul. Poate ca ar fi consumate de catre catelus, insa despre consecintele pe termen lung mai bine nici sa nu vorbim…
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Toate produsele noastre sunt produse proprii.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Folosim exclusiv Internetul, suntem disponibili doar in magazinul nostru online.
Cati angajati aveti?
Momentan avem 10 angajati.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna mai – n.r.)?
Spre norocul nostru, si in Romania sunt din ce in ce mai multi proprietari de caini constiinciosi, astfel si nevoia calitatii adevarate a crescut. Deci da, din fericire, avem deja si vanzari.
Veti participa la Black Friday 2021?
Nu, noi nu oferim reduceri de genul acesta. Dupa parerea noastra, calitatea nu poate fi pusa la reducere.
Cum si unde va promovati site-ul?
Ne promovam site-ul pe Facebook si pe Google.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, ne straduim sa rezolvam rapid eventualele probleme care apar si sa raspundem tuturor mesajelor primite in timp util. In plus, avem si anunturi platite.
Aveti versiune de mobile?
Site-ul nostru poate fi accesat cu usurinta si de pe telefonul mobil. Insa aplicatie separata inca nu avem.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Aproximativ jumatate din numarul total al comenzilor.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Scopul nostru este sa crestem vanzarile cu 10-20% in fiecare an.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Nu este semnificativ mai ieftin sa vinzi intr-un magazin online decat intr-unul fizic. In magazine, proprietarul plateste comision pentru fiecare vanzare, iar in cel online exista taxa de servicii de curierat, care, de asemenea, ia o mare parte din profit.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Explicarea faptului ca, doar pentru ca puiul este fericit atunci cand mananca hrana pentru caini, asta nu garanteaza neaparat calitatea produsului respectiv. Nici noi, oamenii, nu dorim intotdeauna sa consumam doar mancare sanatoasa, desi acest lucru ar fi ideal. Catelusul nostru nu are de ales, mananca ceea ce primeste. Atunci de ce sa nu ii dam ce e mai bun? Daca sunem proporietari de caini constiinciosi, atunci scopul nostru este ca membrul cu patru picioare al familiei noastre sa fie fericit alaturi de noi, cat mai mult timp posibil.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Deoarece produsul nostru este destul de greu (un pachet poate ajunge pana la 20 kg), putem spune ca nu este favoritul curierilor. Este deosebit de scump sa livram coletele noastre, in comparatie cu o carcasa pentru telefonul mobil, de exemplu, care cantareste doar cateva sute de grame. Din experienta noastra, companiile de curierat prefera acele magazine online. Deci, la noi, preturile sunt considerate un obstacol mai serios.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Cu siguranta ne dorim sa ramanem in mediul online si sa atragem cat mai multi proprietari constiinciosi de partea noastra. Speram ca si acest interviu ne va ajuta sa ne atingem obiectivul!
Leave a reply