Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu CraftUp.ro

CraftUp.ro a aparut la inceputul anului 2017 si vinde online accesorii pentru pasionatii de handmade, produse artizanale si florarii: ambalaje, produse din lemn, magneti, produse de aromaterapie si personalizabile. Vlad Ion (foto, Fondator CraftUp.ro) ne-a povestit mai multe despre afacerea lui e-commerce: de la faptul ca apeleaza la furnizori din Romania, Europa, China sau India, pana la faptul ca peste 70% din traficul site-ului vine de pe mobile. Aflati mai multe din interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Vlad Ion: Am vrut sa facem un magazin online cu accesorii pentru creatorii de diverse produse (craft-uri) – si in acelasi timp sa fie ceva pozitiv – si asa a iesit craftup.ro.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ne-am gandit ca in Romania sunt multi producatori de diverse produse, iar – dupa o scurta analiza a pietei online – ne-am dat seama ca oferta nu era foarte variata. Ca modele, ar fi parintii mei care fac afaceri inca de la inceputul anilor ’90.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Cred ca cea mai mare motivatie e ca poti sa construiesti ceva pentru tine, in functie de valorile tale. Am pornit la drum cu un partener, acum sunt singur.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
In facultate sau liceu nu am facut deloc educatie antreprenoriala. Cred ca ar trebui sa fie o materie importanta in scolile din Romania (mult mai importanta decat alte materii, cum ar fi latina, logica sau altele).

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am inceput cu o investitie mica si – dupa aceea – am facut imprumuturi si am fixat termene mai largi de plata, la furnizori.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Cand am inceput nu stiam aproape nimic, practic totul a fost un obstacol 😊. Dar toate problemele au o rezolvare, daca esti dispus sa inveti si sa investesti timp in asta.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantaje: posibilitati multiple de dezvoltare, libertatea de a lua decizii, potential mai mare de crestere, program flexibil, posibilitatea de a experimenta lucruri noi, presiunea de a te dezvolta in continuu. Dezavantaje: afacerea poate sa nu fie profitabila, riscuri mari, oricand se poate intampla ceva care sa-ti dea afacerea peste cap (de exemplu, o pandemie), responsabilitatea de a avea grija de angajatii tai.

Care este publicul tinta al site-ului?
Pasionatii de handmade, producatorii care au nevoie de ambalaje sau alte accesorii, florariile.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Oamenii care intra la noi pe site cumpara pentru ca oferim servicii de buna calitate, cum ar fi: livrare rapida, suport bazat pe client, site rapid si intuitiv, o gama variata de produse.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?Ne diferentiem chiar datorita lucrurilor enumerate mai sus, oamenii vor cauta mereu cea mai buna si mai rapida experienta, atunci cand fac cumparaturi online.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Avem furnizori din Romania, Europa, China sau India.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Facebook, Google Ads, Instagram Ads, e-mail marketing.

Cati angajati aveti?
5.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in decembrie 2021 – n.r.)?
Vanzarile merg bine, avem o crestere de aproximativ 60% fata de anul trecut.

Ati participat la Black Friday 2021?
Da, am avut o zi de reduceri, pe 12 noiembrie.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2020?
Black Friday 2021 a fost cam la fel cu 2020, dar toata luna noiembrie a fost cu 70% mai buna in 2021.

Cum si unde va promovati site-ul?
Google Ads si Facebook, in principal.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagina de Facebook. Pagina este administrata de o firma partenera (Edy Creative). Cea mai mare parte din bugetul nostru se duce in campanii platite pe Facebook sau Google Ads.

Aveti versiune de mobile?
Site-ul este mobile friendly, peste 70% din traficul site-ului vine de pe mobile.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Undeva la 60-70%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Crestere cu 60% fata de anul trecut.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Cheltuielile se pot reduce din optimizarea campaniilor de promovare, in primul rand. Apoi, odata cu un volum mai mare, se pot negocia mai mult preturile la furnizori sau cu firmele de curierat.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cea mai mare provocare este sa mentinem un standard ridicat, intr-o industrie in permanenta evolutie

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Cele mai mari probleme ar fi timpul de livrare, costul transportului si deschiderea in a rezolva problemele cat mai repede.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Vrem in permanenta sa imbunatatim experienta pe website, vrem sa largim gama de produse si serviciile si, in acelasi timp, sa pastram o relatie apropiata cu clientii nostri.

Leave a reply