Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

123

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Bonami.ro

Continuam saptamana aceasta cu un nou interviu marca ECOMpedia.ro, cu David Siska (foto, CEO bonami.ro). Site-ul a fost lansat in 2013, in Cehia (de catre Vaclav Strupl si grupul de investitii Miton), si s-a extins ulterior in alte 3 tari, in Romania ajungand in toamna lui 2016. Publicul tinta al bonami.ro sunt femeile de 25 – 55 de ani, care locuiesc in orase mari.
Dupa 1 an de la lansare, implinit in octombrie 2017, bonami.ro a ajuns la o cifra de afaceri de aproape 3 milioane €, are peste 600.000 de clienti inregistrati, un stoc de 1.800 de produse, retur in 90 de zile si livrare gratuita pentru comenzi de peste 200 lei. In aceeasi luna, site-ul si-a lansat si aplicatia mobila. De Black Friday 2017, Romania a adus cele mai mari venituri dintre toate tarile in care e prezent site-ul (in medie, au fost de 6 ori mai multe comenzi decat in orice alta zi din noiembrie).

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

bonami

ECOMpedia.ro: Cum ai inceput afacerea, ce te-a motivat?
David
Siska: Bonami a fost demarat de Vaclav Strupl si de grupul de investitii ceh de succes Miton, care are in portofoliu companii cu o valoare de peste 400 milioane €. In prezent, Vaclav este deja partener in Miton, iar Miton este 100% al Bonami. Vaclav a co-fondat si a vandut cu succes agentia de internet H1.cz inainte de a avea Bonami. Deci initierea unei noi afaceri era un pas natural pentru el. Eu, ca CEO actual, m-am alaturat in primul an de Bonami, dupa ce am renuntat la propriul start-up. Cu siguranta am suflet antreprenorial.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Am fost inspirati de succesul firmei Fab.com, care a fost compania „unicorn” din SUA in momentul lansarii (valoarea companiei este de peste 1 miliard $ acum), dar intotdeauna ne gandim la caracteristicile pietii, ale clientilor nostri si la nevoile acestora, astfel incat nu am copiat modelul intocmai. La sfarsitul lui 2014, Fab.com a fost vandut pentru cateva milioane de dolari, deci nu este chiar o poveste de succes in cele din urma.

De ce ati ales acest nume pentru magazinul online?
Am luat in considerare o multime de nume, iar Bonami a sunat si a aratat cel mai bine in cele din urma. Mai tarziu, am aflat ca inseamna „prieten bun” in franceza, dar nu am vrut sa o folosim in acest sens. Pentru ca am lansat e-shopul cu un buget limitat si am vrut sa o facem rapid, am folosit platforma 99designs.com pentru a crea logo-ul si am ales unul care ni s-a parut actual. Nu exista nicio semnificatie mai profunda.

Aveti o educatie antreprenoriala din facultate sau ati fost autodidacti?
Vaclav a studiat la Facultatea de studii economice si a cofondat agentia  H1.cz la 19 ani, asa ca a invatat multe prin construirea propriei companii. Eu, ca CEO, am studiat de asemenea la Facultatea de studii economice si am condus diferite echipe in organizatia non-profit studenteasca AIESEC. De asemenea, am avut si propria mea mea afacere la 22 de ani, asa ca am invatat foarte mult din aceste experiente.

Cum ati reusit sa strangeti bani pentru finantare?
A fost usor, deoarece Vaclav si-a vandut participatia in companie si a stiut ca Miton era un investitor impreuna cu care dorea sa inceapa un nou proiect.

V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum?
Nu erau foarte multe bariere, mai mult provocari. De exemplu, nu am crescut prea mult in primele luni, dar am crezut ca vom reusi si ulterior acest lucru s-a si intamplat. Am externalizat depozitul si logistica, iar anul trecut am crescut foarte mult, asa ca am decis sa o cumparam (inclusiv cu personalul si sistemul) si ne-am mutat intr-un depozit mai mare. Am crescut de la 50 de angajati (cu aproape nicio ierarhie) la 120 de angajati (cu o structura de conducere si manageri) intr-un an, dar am vrut sa ne asiguram ca ADN-ul nostru va ramane. Aceasta a fost o provocare.

Care sunt avantajele/dezavantajele de a avea propria afacere fata de a fi angajat?
Avantajul este ca aceasta aduce libertatea de a face si de a lucra la ceva ce aduce valoare si sens nu numai pentru mine, ci si pentru colegii mei si clientii nostri si pot sa o fac in modul in care cred eu ca este cel mai bine, cu oameni pe care ii aleg si in care am incredere. Dezavantajul este ca asteptarile pe care le am de la mine sunt mari, asa ca ma straduiesc mereu sa fac mai mult, dar nu sunt niciodata cu adevarat multumit. De asemenea, ca antreprenor, pierzi siguranta, ceea ce poate fi stresant.

De ce ar trebui ca un client care intra site sa cumpere de la voi?
Oferim sute de produse noi, de calitate, in fiecare zi, avem un numar mare de produse in stoc, iar in cazul in care ceva nu merge bine, avem serviciul de relatii cu clientii pentru a rezolva orice problema.

De unde cumparati produsele?
De la producatori si furnizori din toata lumea, dar in principal din Europa.

Cati angajati aveti?
In prezent, avem peste 120 de angajati, inclusiv angajatii din depozit si colegii nostri din toate cele 4 tari unde activam, care se regasesc cu totii in sediul nostru din Praga.

Cum au aratat cifrele de Black Friday 2017?
In Romania, au fost zilele cu cele mai mari vanzari din intregul an – 25% din veniturile lunii noiembrie au fost realizate pe parcursul weekend-ului de Black Friday, iar aceste vanzari au fost mai mari in Romania decat la nivel international. Am avut, in medie, de 6 ori mai multe comenzi decat in orice alta zi a lunii noiembrie. Pana acum, am avut 4 BF la Bonami si putem observa o tendinta de crestere progresiva de la an la an.

Cum si unde va promovati site-ul?
In principal, publicul nostru vine de pe Facebook, deoarece produsele pe care le oferim au fotografii frumoase si primesc multe Like-uri.

In conditiile in care afacerile in e-commerce au oricum costuri mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli fara a afecta vanzarile?
Nu ne concentram pe reducerea costurilor, ci mai degraba pe investitii inteligente. Urmarim cifrele si ne concentram pe ceea ce are mai mult sens.

Care sunt cele mai mari provocari pentru voi pe piata online din Romania?
Piata romaneasca este diferita de alte piete in care operam. De exemplu, exista cu aproape 75% mai multi utilizatori de pe telefoane mobile decat pe alte piete, iar clientii au gusturi usor diferite. Noi livram produsele din depozitul nostru din Cehia, astfel incat provocarea este de a livra pachete in cea mai buna stare.

Ce probleme intampinati in relatia cu companiile de curierat? Ce ati facut pentru a le depasi?
Cea mai mare problema este legata de livrarea mobilierului. Suntem in cautarea unui partener de incredere care sa ofere servicii excelente clientilor nostri, inclusiv transportul mobilierului direct in apartamentul dvs., montarea acestuia, si care sa puna la dispozitie terminale POS atunci cand este necesar sa se plateasca sume mari pentru piese pentru mobilier.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Vom definitiva transformarea vizuala a magazinului online, dar vom pastra aspectele ce ofera inspiratie. Credem ca este important sa oferim clientilor nostri inspiratie si produse de calitate iar acest pas este cu adevarat important pentru imbunatatirea experientei clientilor nostri.

Raspunde la aceasta intrebare